Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه معارف ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: در حال حاضر ۸۰۰ دانشجوی ایثارگر و شاهد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش ایکنا از یزد، معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد دوم دی ماه در آستانه سالگرد تأسیس این دانشگاه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون این دانشگاه در اکثر جشنواره‌هایی که در سطح استان یا کشور برگزار می‌شود موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کسب پنج عنوان برتر پژوهشی جشنواره ملی فرهیختگان گفت: از استان یزد ۳۷ اثر به این جشنواره ارسال شد که به لحاظ تعداد آثار ارسالی استان دوم بودیم و در نهایت در این جشنواره پنج عنوان برتر پژوهشی توسط اساتید دانشگاه آزاد یزد کسب شد.

کسب پنج عنوان برتر جشنواره فرهیختگان توسط اساتید دانشگاه آزاد یزد

طباطبایی گفت: تلاش ما این است که دانش آموختگان پس از فارغ التحصیلی یک کار آفرین باشند و علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود فرصت شغلی برای چند نفر در دیگر هم فراهم کنند.

وی با اشاره به افزایش رشته‌های مقاطع مختلف تحصیلی از سال ۹۵ تاکنون بیان کرد: در مقطع کارشناسی از سال 95 که 50 رشته بوده به 85 رشته در سال 98 رسیده است.

طباطبایی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز تعداد رشته‌ها از 81 رشته در سال 95 به ۱۰۷ رشته رسیده و همچنین در مقطع دکترا ۳۳ رشته محل در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان وجود دارد.

فعالیت دو مرکز مشاوره در دانشگاه آزاد یزد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره گفت: در حال حاضر دو مرکز مشاوره «همای رحمت» و «امین» در زمینه‌های مسائل خانوادگی، تحصیلی، شغلی، شخصیت شناسی و بسیاری دیگر از زمینه‌ها، خدمات ارائه می‌دهد.

طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فارغ التحصیلی ۷۸ هزار نفر از این دانشگاه افزود: از این تعداد ۵۵ هزار نفر از واحد یزد دانش آموخته شده اند که شامل هفت هزار و ۲۱۷ نفر در مقطع کاردانی ، ۲۸ هزار و ۵۶۳ نفر در مقطع کارشناسی، ۱۳ هزار و ۱۳۳ نفر در کارشناسی ارشد، ۷۴ نفر دکتری تخصصی و مابقی دکتری عمومی هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان در حال تحصیل بومی هستند گفت: در حال حاضر ۴۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که عمدتاً از کشور افغانستان هستند.

کسب رتبه دوم مسابقات ملی قرآن و عترت توسط دانشجویان واحد یزد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در پاسخ به سؤال ایکنا بیان کرد: در حال حاضر 800 دانشجوی ایثارگر و شاهد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و طبق مصوبه‌های کشوری برای حمایت از این قشر، این دانشگاه نیز از هیچ حمایتی دریغ نکرده است هر چند از سوی سازمان مربوطه نسبت به پرداخت شهریه اقدامی نشده ولی هیچ مشکلی برای دانشجویان وجود ندارد و از دانشجویان ار مراکز مشاوره نیز بهره مند هستند.

طباطبایی کسب رتبه دوم و سوم مسابقات ملی دانشجویی قرآن و عترت مراکز آموزش عالی سراسر کشور توسط واحد یزد را از دیگر افتخارات برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دانشگاه آزاد اسلامی یزد معصومه طباطبایی دانشجویان ایثارگر و شاهد نشست خبری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد

پژمان فاضلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، رشته‌های جدید کارشناسی ارشد از مهرماه امسال در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی از پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید کارشناسی ارشد آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی گرایش تمرینات اصلاحی، روانشناسی ورزشی، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد و افزود: در این دانشگاه ۵۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد متذکر شد: این دانشگاه با در نظر گرفتن آمایش منطقه‌ای و برای رسیدن به دانشگاه کارآفرین و همچنین پاسخ به نیاز جوانان جویای تحصیل به‌خصوص تحصیلات تکمیلی دنبال افزایش رشته‌های جدید و کاربردی است.

فاضلیمان فاضلی یادآور شد: برای تشویق نسل جوان و جویای علم، شرایط ویژه‌ای مانند تخفیف شهریه و وام‌های تحصیلی مختلف در نظر گرفته‌ایم.

وی تبیین کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ می‌توانند از مهرماه امسال در این رشته‌ها مشغول به تحصیل شوند.

به‌ گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، در این دانشگاه ۱۰ هزار دانشجو در رشته‌های تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • تجمع بانوان شاهد و ایثارگر در حمایت از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند