Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک می‌گوید که واشنگتن در سال آینده میلادی، اقدامات خود برای مقابله با حضور روسیه و چین در منطقه غرب آسیا را افزایش می‌دهد.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، شنکر ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «با اینکه در سال گذشته موفقیت‌هایی در سیاست‌های [خارجی] دولت داشتیم، اما می‌بینیم که هنوز چالش‌ها پا برجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شامل نفوذ شرورانه ایران در منطقه و جهان نیز می‌شود».

وی درباره تلاش‌های روسیه و چین برای حضور در غرب آسیا توضیح داد: «می‌دانم که در سال ۲۰۲۰، ما شاهد افزایش تلاش‌های آمریکا برای مقابله با  دخالت‌های روسیه و اخاذی‌های چین در منطقه خواهیم بود».

معاون وزیر خارجه آمریکا با سازنده خواندن سفر خود به مصر، اظهار داشت: «مصر نقش حیاتی در امنیت و ثبات منطقه ایفا می‌کند. اداره کانال سوئز، یک همکاری ضد تروریستی است».

شنکر پیشتر هم با ذکر سه تهدید اصلی علیه منافع ملی آمریکا، مدعی شده بود: «نفوذ مخربی که ایران در حال پراکنده کردن آن در خاورمیانه و فراتر از آن است؛ معضل تروریسم، به خصوص تهدیدهای ایجاد شده از سوی داعش و القاعده و رشد نفوذ چین و روسیه».

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از ابتدای کار خود سیاستی به شدت ضدچینی  در پیش گرفته و تلاش کرده به روش‌های مختلف نفوذ سیاسی، اقتصادی و نظامی این کشور را محدود کند. اتخاذ راهبرد موسوم به «ایندوپاسیفیک آزاد و گشوده»، فشار به کشورهای مختلف برای عدم همکاری با چین در زمینه اینترنت نسل پنجم، فروش تسلیحات به تایوان و حمایت از اعتراضات خشونت‌آمیز در هنگ‌کنگ، از جمله اقداماتی است که واشنگتن در نزدیک به سه سال پیش علیه پکن در دستور کار قرار داده است.

از سوی دیگر علی‌رغم برخی ادعاها مبنی بر نزدیکی ترامپ به روس‌ها، وی طرح کنگره آمریکا را مبنی بر تحریم‌های ضد روسیه، از جمله تحریم و توقف پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» امضا کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است