Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایران اما برخی از این سفر انتقاد کردند و گفتند که روحانی نباید دوباره وارد بازی مذاکره و برجام شود. این افراد فاتحه برجام را خوانده و حلوای آن را خورده‌اند و اصلا دوست ندارند دوباره اسم برجام به زبان‌ها بیفتد.

این جریان که به لطف ترامپ دوباره جان گرفته است، نمی‌خواهد روحانی خود را احیا کند. این افراد در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، هیچ گشایشی در کشور را بر نمی‌تابند چون می‌دانند بهتر شدن اوضاع کشور یعنی به خطر افتادن حضور آنها در پارلمان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جریانی در کشور همیشه از عدم مشارکت مردم درانتخابات استقبال می‌کند. آنها بر این باور هستند که نیامدن گسترده مردم به پای صندوق‌های رای یعنی حضور مجدد آنها در قدرت.

به واسطه این استدلال تمام راه‌های موفقیت و احیای برجام را کور می‌کنند. این افراد بهتر از هر کسی می‌دانند که برجام چه مزایایی برای کشور داشت و بعد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای چه مشکلاتی بر سر ایران فرود آمد. به خاطر همین تلاش می‌کنند حداقل دیگر توافقی در زمان روحانی میان ایران و دولت‌های خارجی برقرار نشود.

جریان مخالف دولت خود را در آستانه بازگشت به قدرت می‌داند و دوست ندارد زمین بازی که به کمک ترامپ و البته انفعال شدید روحانی برای آنها فراهم شده است به همین راحتی از دست برود.

گرفتن مجلس در اسفندماه و بعد فتح ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ آرزوی نزدیک این جریان است. جریانی که در ۶ سال گذشته تمام انتخاب‌ها را به رقیب خود یعنی روحانی و جریان اصلاحات واگذار کرده بود و اگر برجام تداوم پیدا می‌کرد قطعا آنها به این زودی‌ها رنگ پاستور و بهارستان را نمی‌دیدند.

علی مطهری به نکته درستی اشاره کرده است. او می‌گوید:« رفتار برخی مخالفان این لوایح سیاسی است. برخی افراد و نهادها نیز منافع اقتصادی در این قضیه دارند. اگر دولت دست خود این افراد بود مطمئن باشید هم برجام اجرا شده بود و ما به اینجا نمی‌رسیدیم و هم ماهها بود که مشکل FATF حل شده بود و حتی معتقدم که رابطه با آمریکا هم برقرار شده بود. ولی چون کار دست خودشان نیست نمی‌خواهند پیشرفت ها و گشایش معیشت مردم به نام رقیب‌شان ثبت شود.»

متاسفانه وضعیت کشور به گونه‌ای شده است که منافع ملی قربانی منافع جناحی و سیاسی شده است. برخی حاضر هستند کشور در مشکلات غوطه ور شود تا آنها به واسطه مشکلات به قدرت برسند. افرادی که خود را دلسوز کشور هم می‌نامند.

آنها می‌خواهند با هر وسیله‌ای به هدف خود برسند و شاگردان خوب مکتب ماکیاولی هستند.

172727

کد خبر 1334588

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شینزو آبه حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • جدی ترین حرف‌های نعیمه نظام دوست در پشت صحنه برنامه مهران مدیری
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • تیم بی‌دفاع؛ شفیلدیونایتد از مرز ۱۰۰ گل خورده در لیگ برتر عبور کرد
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!