Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:23:50 GMT

پوستر فراخوان عکس قم، شهر من رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۴۳۶۴

پوستر فراخوان عکس قم، شهر من رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر از پوستر فراخوان عکس «قم، شهر من» در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم برگزار شد. ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پوستر فراخوان عکس «قم، شهر من» با حضور حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان و دیگران مسئولان در حاشیه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان فرهنگی هنری شهرداری و حوزه هنری قم با هدف ترغیب عکاسان این استان به فعالیت در فضاهای شهری با موضوع «شهر قم» فراخوان عکس «قم، شهر من» را انجام داده که این کار در واقع کنکاشی است به قصد دیده شدن تصاویری که نمایشگر قمِ امروز باشد و به بینندگان تصویری فراتر از کلیشه‌ی ارائه‌شده از شهر را بدهد.

«فضاهای شهری از قبیل فضاهای عمومی تا بناهای شخصی، بافت‌های شهری، محله‌ها، نمای ساختمان‌ها، خیابان‌ها و سازه‌های شهر قم و ...»، «هویت شهری نسبت قمِ امروز با گذشته‌ی شهر، زیست شبانه در شهر قم، مشاغل، اماکن مذهبی و غیرمذهبی، بازارهای روز، آیین‌ها و مراسم‌هایی که مشخصه شهروندان قمی است و ... » و همچنین «فرهنگ شهروندی از قبیل چالش‌های زندگی و سکونت در قم امروز، معضلات شهروندی و ...» ازجمله موضوعات فراخوان عکس «قم، شهر من» است.

پوستر جشنواره آسوریک رونمایی شد + عکسنمایشگاه عکس و اسناد همکاری سازمان ملل و ایران در سمنان افتتاح شد

در فراخوان عکس «قم، شهر من» تأکید شده که هر عکاس می‌تواند 15 اثر به نشانی ایمیلshahreman.pic@gmail.com ارسال نماید و عکس‌ها می‌بایست موقعیت موجود شهر قم را به نمایش بگذارند و همچنین ویرایش عکس تا حدی مجاز است که به سندیت آن خدشه‌ای وارد نکند.

برگزارکنندگان فراخوان عکس «قم، شهر من»، ارسال‌کننده عکس را صاحب اثر می‌دانند، عکس باید با نام و نام خانوادگی عکاس و شماره عکس(مثل ahmadahmadi1، ahmadahmadi2 ، ...) نام‌گذاری شود و همچنین عکاسان می‌بایست به همراه ارسال عکس، شماره تلفن همراه خود را در متن ایمیل ارسالی درج کنند.

روز دوشنبه، 30 دی‌ماه 98 مهلت ارسال آثار در این فراخوان است و ازجمله مزایای شرکت در آن، به نمایش در آمدن آثار در قالب نمایشگاه در شهر قم و یا دیگر شهرها و همچنین صدور گواهی حضور در هر نمایشگاه برای صاحب اثر عکس است.

فراخوان عکس «قم، شهر من» ثبت تاریخی خواهد بود

سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم در حاشیه فراخوان عکس «قم، شهر من» با بیان اینکه قم شهری رو به توسعه و اتفاقات خیلی خوبی در حال رقم خوردن در این شهر است، اظهار داشت: قم، گذشته تاریخی خیلی خوبی داشته و امیدوار هستیم بتوان در این مسیر پیوستی به گذشته و رو به آینده، حرکت خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: عکس، یک فرم بوده که از لحظه‌ای گرفته می‌شود و آن را در تاریخ ماندگار می‌کند و اگر رشد متوازن بین گذشته و آینده پیش نیاید، ما را دچار خدشه و تلاطم می‌کند و همچنین در آرامشی که قرار است شهروندان در شهر زندگی کنند، تأثیر می‌گذارد ولی هنر می‌تواند در این شرایط نقش‌آفرینی کرده و لحظه‌ها را به ویژه با گرفتن «عکس» ثبت کند.

رئیس حوزه هنری استان قم تصریح کرد: قاب عکس می‌تواند اتفاقات تاریخی را ثبت کند تا در حال و آینده مورداستفاده مسئولان بگیرد و کمک بیشتری به امور مسئولان داشته باشد.

سیدین‌نیا درباره هدف از برگزاری فراخوان عکس «قم، شهر من» گفت: این فراخوان می‌تواند یک ثبت تاریخی را رقم بزند و کمک می‌کند تا بدانیم قم در حال حاضر چه وضعیتی دارد و در آینده، مورد قیاس قرار بگیرد چراکه در سال‌های بعد ساختمان‌سازی‌ها و توسعه شهری سبب می‌شود ما دیگر گذشته را نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: هرچه بتوانیم شرایط فعلی را به‌وسیله عکس ثبت کنیم، می‌توان گفت تاریخ قم را ثبت کردیم؛ همان‌طور که اگر در حال حاضر از دوره‌های قاجار، صفویه و ... یک عکس از قم داشته باشیم، شگفت‌زده می‌شویم.

رئیس حوزه هنری استان قم یادآور شد: شاید وضعیت کنونی رودخانه قم برای ما عادی شده باشد، اما در واقع تصویر سابق رودخانه قم به این شکل نیست و تغییرات زیادی داشته است؛ در این شرایط خوش به حال کسی که از گذشته قم تصویر گرفته باشد و بتواند با یک عکس، شرایط قبل و بعد قم را کنار هم بگذارد.

سیدین‌نیا با تأکید بر اینکه فراخوان عکس «قم، شهر من» باید تداوم داشته باشد، ابراز کرد: نیاز است بنیانی گذاشته شود تا هر سال شاهد برگزاری این فراخوان باشیم چون شهر قم هر سال دچار تغییر شده و در این شرایط می‌توان ذهن هنرمندان را با برگزاری کارگاه‌ها، ورکشاپ‌ها و ... تا حدودی از نظر موضوعی جهت‌دهی کرد.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد تا دوربین هنرمندان وارد عرصه‌های مختلف شود، اظهار کرد: بحث ساخت‌وسازها، عمران و آبادانی یک موضوع و مباحث اجتماعی و فرهنگی، بخش دیگری بوده که نیاز است به آن پرداخته شود.

رئیس حوزه هنری استان قم ادامه داد: هرچه بتوانیم از دریچه هنر به شهر محل زندگی خود بپردازیم، می‌تواند اتفاقات خوبی را برای آینده شهر رقم بزند.

سیدین‌نیا تصریح کرد: فراخوان عکس «قم، شهر من» اتفاق مبارکی است که با کار مشترک سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حوزه هنری، شورای اسلامی شهر و شهرداری برگزارشده و امیدوار هستیم نتایج خیلی خوبی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/456/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه با هدف تبیین و آشکار سازینیرو‌های نجات بخش در کربلا و به کارگیری هنر به مثابه ابزار در جهت ابلاغ پیام نجات خلق با کشتی نجات حسین ابن علی علیه السلام و همچنین اثبات نیاز کنونی شیعه و آحاد جامعه بشری در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا و ایجاد فضایی برای اشتراک گذاری دیدگاه‌ها، جذب متخصصان برجسته حوزه‌های مختلف و تشویق پژوهشگران به تحقیق در زمینه‌های نو و نیز افزایش آگاهی مردم در زمینه آرمان‌های مهدویت و جریان سازی در جامعه منتشر شد.

این سوگواره در بخش‌های علمی، ادبی و هنری با موضوعیت پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام در ۱۲ محور برگزار می‌شود و آثار مربوطه در زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو خلق خواهند شد. بر اساس این فراخوان، هنرمندان تا تاریخ اول محرم الحرام ۱۴۴۶ فرصت دارند نسبت به ثبت نام و ارسال آثار خود در پایگاه سوگواره بین المللی سفینه النجاه به نشانی www.al-nejat.com اقدام کنند.

همچنین هنرمندان محترم می‌توانند در مسیر خلق اثر، برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با اسناد تاریخی و معرفتی مربوط به  پیراهن معظم سیدالشهدا علیه السلام" به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

اهداف برگزاری سوگواره: 

تبیین و آشکار سازی نیرو‌های نجات بخش در کربلا به عنوان ظرفیت‌های اثر گذار برای تهییج فطرت‌ها در جهت رسیدن به آرمان‌های حسینی استفاده مطلوب از ذوق و استعداد‌های هنری و به کارگیری هنر به مثابه ابزار در جهت ابلاغ پیام نجات خلق با کشتی نجات حسین بن علی علیه السلام اثبات نیاز کنونی شیعه و آحاد جامعه بشری در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، جغرافیای نجات بخش ایجاد فضایی برای ارتباط و اشتراک گذاری تجربه و دیدگاه‌ها و جذب متخصصان برجسته حوزه‌های مختلف تشویق پژوهشگران به تحقیق در زمینه‌های نو و افزایش آگاهی و دانش مردم در زمینه آرمان‌های مهدویت جریان سازی در جامعه و در میان گروه‌های مختلف از طریق آگاهی بخشی به ایشان در موضوعات مطرح شده است.

دامنه برگزاری: بین المللی، زبان ها: فارسی، عربی، اردو، انگلیسی، آذری و محور‌ها و موضوعات سوگواره امسال: پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام است.

بخش‌های مختلف سوگواره: بخش علمی،  بخش هنری،‌ بخش ادبی و بخش علمی: مقاله علمی، پایان نامه، رساله و...بخش هنری: هنر‌های دیجیتال (طراحی گرافیکی، پوستر، تصویرسازی و نقاشی دیجیتال، موشن گرافیک و تولید هنری با استفاده از فناوری‌های مدرن)،‌ هنر‌های مرتبط با‌رسانه (فیلم کوتاه ۳دقیقه ای، فیلمنامه نویسی، مستند، نماهنگ، پادکست، تولید موسیقیبرای تولیدات رسانه‌ای)،‌ فتوگرافی (عکاسی، تصویربرداری در ابعاد مختلف از عکس‌های خبری گرفته تا هنری)،‌ هنر‌های تجسمی (نقاشی، مجسمه سازی و...) و بخش ادبی شامل: شعر (قالب‌های مثنوی، غزل، قصیده، قطعه، دوبیتی، رباعی، ترجیع بند، مستزاد، مسمّط، ترکیببند، ترجیع بند)، متن، قطعه ادبی و... بخش ایده و طرح: این بخش این فرصت را به علاقه مندان می‌دهد تا طرح‌ها و ایده‌های خود را در زمینه‌ی موضوعات سوگواره ارائه کنند. در واقع هدف از این بخش، ایجاد خلاقیت و نوآوری در زمینه‌های مذکور است.

جوایز: نفرات برگزیده هر بخش: سفر زیارتی کربلای معلی، تندیس نجات، سکه تمام بهار آزادی،‌ نفرات شایسته تقدیر هر بخش: سفر زیارتی کربلای معلی، ربع سکه بهار آزادی

زمان بندی: مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا اول محرم الحرام ۱۴۴۶.  متقاضیان محترم برای ثبت نام و ارسال آثار به سایت رسمی سوگواره بین المللی سفینه النجاه به نشانی www.al-nejat.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • رمان «تو خواب میکاییل هستی» رونمایی می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد