Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا،رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه هماهنگی جشنواره ملی مرکبات با بیان اینکه صادرات استان در بخش مرکبات وضعیت خوبی دارد، اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری، میزان صادرات مرکبات دوبرابر شده و به 120 تن خواهد رسید.

عزیزالله شهیدی‌فر افزود: در سال گذشته 58 هزارتن مرکبات از مازندران صادر شد و این رقم امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده و نشان‌دهنده موفقیت در صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برداشته شدن سیستم اصلاح ، بسته بندی و سورتینگ می‌تواند میزان مرکبات صادراتی را افزایش دهد و بهتر است در کنار موارد ذکر شده، باغداران در کشت مرکبات تنوع ایجاد کنند تا ضربه کمتری به بخش تولید و کشاورزان وارد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 2 میلیون 700 هزار تن انواع مرکبات در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: از این مقدار سهم پرتقال تامسون یک میلیون و 600 هزار تن است.

*برپایی جشنواره، فرصتی مناسب برای معرفی شهرستان

فرماندار قائم‌شهر نیز در این جلسه برپایی جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی شهرستان و مرکبات آن برشمرد و اظهار کرد: 25 رقم انواع مرکبات در شهرستان تولید می‌شود و این فرصتی است تا این ارقام را معرفی کنیم.

یحیی یوسف‌پور تصریح کرد: می‌توان از فضای جشنواره برای جذب سرمایه‌گذار هم استفاده کرد چراکه مازندران و به‌ویژه قائم‌شهر در زمینه تولید مرکبات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: باید این جشنواره در تقویم شهرستان ثابت شود و هرساله برای کیفی‌سازی آن تلاش کرد.

*رتبه نخست در ذخیره‌سازی مرکبات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر نیز با بیان اینکه 15هزار و 200هکتار باغ مرکبات در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: سهم شهرستان در تولید مرکبات 350 هزار تن است  و رتبه چهارم در استان را دارد.

مجید جعفری گفت: در سطح شهرستان 176 واحد سورتینگ فعال وجود دارد که از این تعداد فقط 10 سورتینگ این قابلیت را دارند که مرکبات را برای صادرات سورت کنند و رتبه نخست در ذخیره‌سازی مرکبات در کشور را دارد. جشنواره ملی مرکبات  9 تا 13 دی ماه امسال در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائم‌شهر برگزار می‌شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تقویم جهاد کشاورزی فرماندار مرکبات رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: چهارمین پایگاه موتورلانس اورژانس استان، صبح امروز در شهرستان مهاباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فرزین رضازاده، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در افتتاح مرکز موتور آمبولانس شهرستان مهاباد اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاش هستیم با استفاده از موتورلانس‌ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: موتورلانس‌ها در شرایط بدی آب‌وهوا اعم از باران و برف به‌دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت ندارند و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

رضازاده ادامه داد: این پایگاه، نخستین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان‌غربی است و پیش از این سه پایگاه موتورلانس در مرکز استان فعال شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل چهار پایگاه شهری، پنج پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس به صورت شبانه‌روزی خدمات اورژانسی را به نیازمندان و مصدومان ارائه می‌دهد.

کد خبر 748662

دیگر خبرها

  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند