Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل سومین جلسه شورای علمی طرح ملی "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" بر اساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مشاغل با حضور 18 پیشران حوزه های فرش، خیاطی، بافته های داری و غیرداری، بسته بندی و صنایع دستی چرم روز دوشنبه 2 دیماه در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

 رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل امروز سوم دی ماه  با بیان اینکه این طرح به صورت برنامه ریزی شده در راستای ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، در استان در حال اجرا است، افزود: با بهره‌گیری از توانمندی و حمایت پیشران‌های رسمی، فعال و موفق می‌توان به ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه  اجرای این طرح در 9 استان پایلوت نتایج اثربخشی را به دنبال داشته است، تصریح کرد: در این طرح خارج کردن افراد از پوشش نهادهای حمایتی و نیز بهبود معیشت زندگی و تکریم زنان سرپرست خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای آن باید دغدغه‌های پیشران‌ها نیز رفع شود.
وی ادامه داد: با پایش‌های انجام شده، جامعه هدف طرح با اساس مهارت، علاقه‌مندی و توان‌سنجی که توسط جهاددانشگاهی و با همکاری دستگاه‌های متولی اشتغال استان انجام گرفته، شناسایی شده و آماده هدایت پیشران‌ها در  اولویت های شغلی می باشد.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه شبکه سازی برای اتصال به بازار و تجاری‌سازی محصولات مشاغل خانگی از مهمترین اهداف این طرح است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته،  آموزش های تخصصی جامعه هدف این طرح در نهایت دقت و نظم برگزار خواهد شد و بعد از آن با هدایت پیشران‌ها، افراد با تیم‌سازی و ارتباط با بازار کار به فعالیت خواهند پرداخت.
اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های استان در این طرح  امری ضروری است تا با توجه به آن اشتغال‌زایی صورت گیرد، ادامه داد: توانمندسازی افراد و ایجاد اشتغال پایدار از راهکار‌های مناسب برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده‌ها است و اگر این توانمندسازی با روش‌های علمی و با توجه به نیاز استان صورت گیرد، اثربخش خواهد بود.
به گزارش ایسنا، در این جلسه رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز گفت: به پیشران‌هایی که در این طرح به جامعه هدف آموزش لازم را ارائه و حمایت می‌کنند با توجه به اولویت، تسهیلات لازم اعطا خواهد شد تا فعالیت‌های خود را ارتقا و توسعه دهند.
رحیم یونسی با بیان اینکه در سالجاری برای بیش از 20 نفر از پیشران‌ها تسهیلات قرض الحسنه اعطا شده است، خاطرنشان کرد: در امسال یک هزار و 264 مجوز اشتغال صادر شده که بخش عمده‌ای از آن برای افراد مستقل و بخش کمی از آن برای پیشران‌ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در مشاغل خانگی از ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار برخوردار است، ادامه داد: اتصال به بازار، خرید مواد اولیه و فروش محصولات تولیدی از دغدغه‌های اصلی در مشاغل خانگی است که در این طرح جهاددانشگاهی استان اردبیل بعد از ارائه مشاوره و آموزش‌های لازم از طریق پیشرانان طرح، زمینه اتصال آنان را به بازار فراهم می‌کند.
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اردبیل یادآور شد: خروجی این طرح، تولید محصول با بهره‌گیری از هدایت، آموزش و مشاوره‌های مناسب توسط زنان سرپرست خانوار خواهد بود که می‌تواند با برندسازی محصولات بر اعتبار آن بیافزاید.
در این جلسه مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه در طرح ملی "توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" درصدد آن هستیم که با توجه به نیاز بازار، محصولات لازم از سوی تولیدکنندگان عرضه شود، گفت: در این طرح جامعه هدف آموزش‌های لازم را در شغل مورد نظر کسب خواهند کرد و پس از حمایت از سوی پیشرانان وارد چرخه اشتغال و تولید خواهند شد.
مهران محمدی با بیان اینکه شبکه سازی و برندسازی محصولات عرضه شده در این طرح می‌تواند منجر به تقویت بازار و همچنین بهبود معیشت زنان سرپرست خانوار شود خاطرنشان کرد: زودبازده بودن و اثربخشی، تناسب با مزیت‌ها و فرهنگ اقشار جامعه، تغییر دیدگاه به مشاغل خانگی و برندسازی از ویژگی‌ها و دستاوردهای این طرح است.
وی خاطرنشان کرد: عملکرد درخشان جهاددانشگاهی در 9 استان‌های پایلوت، برای ثمربخش بودن طرح در استان اردبیل نیز امیدآفرین می باشد و امیدواریم با ایجاد شبکه ای از علاقه‌مندان و دلسوزان، بتوانیم اهداف طرح را محقق سازیم.
در پایان این جلسه به سوالات پیشران‌ها پاسخ داده شد و دغدغه‌های آنها برای آموزش در اجرای طرح توانمند‌سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنان سرپرست خانوار اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند