Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رییس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران گفت: شهرداری‌ها در هنگام صدور پروانه مکلفند برای هر واحد شناسنامه فنی به طور الزامی صادر کنند.

میر نجف موسوی گرمستانی شامگاه دوشنبه در جلسه‌ای با خبرنگاران با اشاره به قدمت ۸۰ ساله کانون سردفتران و دفتریاران مازندران ضمن تبریک روز ۶ دی روز سردفتر داری اظهار کرد: همزمان با برگزاری همایشات کشوری در راستای معرفی خدمات این کانون در مازندران همایشی روز پنج شنبه در بابلسر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی تصریح کرد: حدود ۷ هزار و ۳۰۰ دفترخانه در کشور و ۳۴۰ دفترخانه در این استان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند و ۳۴۰ سردفتر و ۳۴۰ دفتریار در حال فعالیت بوده که در مجموع ۴۰ هزار نفر در دفترخانه‌های کشور مشغول فعالیت و کار هستند.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران با بیان اینکه مردم با چالش‌هایی در زمینه اجرای برخی قوانین مانند پیش فروش املاک مواجه هستند، گفت: قانون پیش فروش از زمان تصویب تاکنون اجرایی نشده است.

موسوی خاطرنشان کرد: تعرفه دفاتر هر ۴ سال یکبار تغییر می‌کند و در سال ۹۴ آخرین بار این تعرفه‌ها بازنگری شد و به‌خاطر مشکلات کشور و تورم تاکنون تغییری نکرد اما افزایش هزینه‌های بیمه با تعرفه‌های ۴ سال گذشته امکان پذیر نیست و این در حالی است که ۹ درصد درآمد اسناد رسمی به حساب خزانه واریز می‌شود.

وی افزود: مرجع صدور سند اتومبیل را ماده ۲۹ قانون تکلیف مشخص می‌کند که صلاحیت تنظیم خودرو بر عهده دفتر اسناد رسمی است.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران با اشاره به اینکه اگر قانون پیش فروش به درستی انجام و ثبت شود خریدار با خیال راحت اقدام به خرید ملک خواهد نمود، بیان کرد: وقتی شهرداری‌ها پروانه صادر می‌کنند، مکلفند به صدور شناسنامه برای هر واحد فنی هستند و این حلقه مفقوده برای اشخاصی است که قرار داد پیش فروش را بدون سند رسمی انجام می‌دهند. 

۴۰ درصد پرونده‌های حقوقی محاکم ناشی از سند عادی است

 سید موسی ساداتی کردخیلی عضو هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مازندران نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی اموال انسان را ثبت می‌کنند، گفت: بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های حقوقی در محاکم ناشی از اسناد عادی است.

وی یادآور شد: بیش از ۶۰ درصد املاک در مازندران فاقد سند مالکیت بوده و بیشتر این املاک دارای سند عادی هستند، در حالی‌که مطابق طرح کاداستر تمامی املاک باید سنددار شوند اما تاکنون ۲۰ درصد انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن

جشنواره فروش بیمه میهن، که به مدت سه ماه از اول فروردین تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، به نمایندگان و بیمه‌گزاران فرصت می‌دهد تا با صدور حداقل ۱۵ بیمه‌نامه، در رقابت برای کسب جوایز ویژه شرکت کنند.

برگزیدگان، ۵ نماینده و شعبه۳ خواهند بود که بهترین عملکرد را داشته باشند. همچنین، ۵ بیمه‌گزار که بیشترین امتیاز را کسب کنند و ۵ بیمه‌گزار به قید قرعه. حدنصاب شرکت در جشنواره برای نمایندگان هم صدور حداقل ۱۵ بیمه‌نامه طی ۳ ماه است. برندگان، ۲۰ روز پس از پایان جشنواره اعلام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن