Web Analytics Made Easy - Statcounter

پست 400 کیلوولت «زکریا» امروز با حضور وزیر نیرو در مشهد افتتاح شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی اردکانیان صبح امروز در مراسم افتتاح پست «زکریا»، اظهار کرد: وزارت نیرو علاوه بر پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌کند 46 پروژه آب، برق و فاضلاب شهری و روستایی در این استان با حجم سرمایه گذاری بیش از 20 هزار میلیارد تومان در دست بهره برداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با بیان این نکته که هر یک از این پروژه‌ها به طور متوسط از پیشرفت 51 درصد برخوردار هستند، تصریح کرد: امید است تا پایان دولت دوازدهم بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها به مدار بهره‌برداری برسد.

وی ضمن اشاره به این موضوع که پویش «الف.ب ایران» از نیمه دوم امسال به مدد تلاش شبانه روزی شرکت آب و برق کلید خورد، تصریح کرد: هدف گذاری این پروژه افتتاح 227 پروژه آب و برق در کشور با ارزش ریالی 33 هزار میلیارد تومان است.

اردکانیان ادامه داد: امروز در هفته دهم این پویش هستیم که شامل خراسان رضوی و گیلان است. در هفته دهم با افتخار اعلام می‌کنیم از این تعداد پروژه در سطح کشور در این پویش، 86 پروژه آن با سرمایه بیش از 7 هزار میلیارد تومان که نیروگاه‌های تصویه آب و فاضلاب، شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی و آبرسانی به روستاها را شامل می‌شود؛ است.

وزیر نیرو افزود: همچنین علاوه بر این تعداد پروژه در دیگر استان‌هایی که این پویش در آنان آغاز شده است، 29 پروژه دیگر هم با سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد تومان آغاز شده است.

وی با بیان این موضوع که علاوه بر بهره‌برداری از طرح‌ها کلنگ زنی طرح‌های جدید و بهره‌برداری در سال‌های آتی از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: امروز 13 پروژه با سرمایه گذاری 575 میلیارد تومان در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی به مدار بهره‌برداری می‌آیند که از مهم‌ترین آنها پست 400 کیلوولت زکریا است.

اردکانیان، روش صحیح مصرف را مهم‌تر و پیچیده‌تر از پروژه‌ها و خطوط انتقال دانست و ادامه داد: چنانچه خوش مصرفی در کشور به ویژه در منابع زیست محیطی نهادینه و تبدیل به یک فرهنگ و اخلاق نشود، هیچ‌گاه فاصله بین و تولید و تقاضا پُر نمی‌شود.

وزیر نیرو پایداری و تاب ‌آوری جامعه در رسیدن به اهداف توسعه کشور را مستلزم روش‌های صحیح مصرف خواند و تصریح کرد: علاوه بر پست 400 زکریا که نقش مهمی در پایداری شبکه برق این منطقه دارد، امروز عملیات اجرایی پست امام رضا(ع) هم کلنگ زنی شد و مطابق برنامه طی دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با بیان این موضوع که پست «امام رضا(ع)» از مهم‌ترین سازه‌های صنعت برق در مشهد است، گفت: همچنین این پست اولین پستی است که در منطقه داخلی شهر احداث می‌شود و نقش تعیین کننده در پایداری برق به ویژه برای منطقه حرم مطهر امام هشتم(ع) و مناطق اطراف آن دارد.

اردکانیان بیان کرد: علاوه بر طرح‌هایی که گفته شد و امروز همزمان با پست زکریا افتتاح می‌شوند، در خراسان رضوی در بخش آب و نیز سد «زنگان لو» در درگز که نقش مهم در تامین آب شرب و بهداشت منطقه و مصارف صنعتی دارد با سرمایه گذاری 215 میلیارد تومان به اتمام رسیده و افتتاح می‌شود که کار آبرسانی به 39 روستای با جمعیت 2500 نفر را انجام می‌دهد و هموطنان روستایی از موهبت دسترسی به شبکه پایدار آب برخوردار می‌شوند.

وزیر نیرو افتتاح ایستگاه‌های پمپاژ برای آب کشاورزی و پروژه مهم تصفیه فاضلاب و استفاده از پسآب آن در این بخش با رعایت ملاحظات زیست محیطی را از دیگر طرح‌‌های در دست افتتاح در روز جاری برشمرد.

وی خراسان رضوی را استانی سرآمد در این بخش همچون دیگر بخش‌ها برای فعالین این صنعت در سایر مناطق کشور دانست و اظهار کرد: همه این تلاش زمانی موجب آسایش خاطر و امنیت روحی و روانی ساکنین این استان و زائران می‌شود، که شیوه‌های مصرف این دو کالای مهم(آب و برق)، شیوه‌های صحیحی باشد که این یک وظیفه اخلاقی برای تک تک شهروندان است.

اردکانیان در پایان بر نقش مهم صاحبان تربیون‌ها، گروه‌های مرجع و رسانه در روش صحیح مصرف انرژی تاکید کرد.

پست زکریا چهار پست برق مشهد را تغذیه می‌کند

در ادامه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان بیان کرد: پروژه 400 کیلوولت پست زکریا در رینگ جنوبی شهر مشهد واقع شده و قرار است بار عمده برق شهر مشهد را تامین کند.

رضا ریاحی با بیان این نکته که ارزش این پروژه  50 میلیارد تومان است، افزود: این پروژه طی سه سال گذشته با همت مهندسین این استان به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: این پست قرار است چهار پست برق این شهر را تغذیه کند که پست امام رضا(ع) در شهر مشهد که بخش زیادی از تامین برق مشهد را برعهده دارد، یکی از این پست‌ها است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان یادآور شد: در مشهد دو پست «ابوطالب» که در رینگ شمالی مشهد واقع شده و پست «زکریا» که در رینگ جنوبی واقع شده، نقش اساسی در تامین برق مشهد دارند.

ریاحی ابراز کرد: خوشبختانه در سال جاری به ظرفیت پست ابوطالب، یک خط 400 کیلو ولت به طول 7 کیلومتر اضافه و امسال به بهره برداری رسید که عمده مسیر این خط در بافت شهری است که زحمات بسیاری برای آن کشیده شده است.

وی با بیان این نکته که به دلیل وجود میزان زیادی نخاله‌های ساختمان در منطقه بهره برداری به عمق چهار تا پنج متر، کار اجرایی این پروژه بسیا دشوار بود، ابراز کرد:  چنانچه در پست  400 کیلوولت «زکریا» که در تابستان امسال به بهره برداری رسید، تاخیر رخ می‌داد در شهر مشهد روزی 100 کلیوولت خاموشی را تجربه می‌کردیم، حتی چنانچه دو روز دیرتر به بهره برداری می‌رسید هم همین اتفاق رخ می‌داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان، پست «زکریا» را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های برق  در مشهد به لحاظ ایجاد پایداری خواند و عنوان کرد: این پروژه در بلندهای منطقه زکریا در زمینی به وسعت 12 هکتاری از سال 96 آغاز و در تابستان 97 به پایان رسید.

ریاحی بهره گیری از دانش مهندسی به دلیل شیب زمین، ساخت دو سطحی پروژه و صرفه جویی در هزینه‌های خاک برداری و خاک ریزی را از جمله مزایای این پروژه برشمرد.

بهره‌برداری از 18 پروژه در خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در ادامه این مراسم با بیان این موضوع که طول شبکه‌های توزیع استان بالغ بر 42 هزار کیلومتر است، گفت: همچنین در استان به 850 کیلومتر و سرویس دهی به نوار مرزی 850 کیلومتر را داریم ارتقاء بهره بروری و صیانت از محیط زیست و دارایی‌ها نوار مرزی خدمات رسانی می‌شود.

محسن ذبیحی نظامندی برق مشترکین، اطمینان از صحت عملکرد همکاران از طریق زیرساخت‌ها و تسهیل روندها را بخشی از اهداف شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی خواند و گفت: امید است با شروع این پروژه، تا سال 1400 بتوانیم پست مابقی نقاط را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ضمن اشاره به اینکه اتوماسیون کردن 1200 نقطه از شبکه برق جهت تسهیل در روند جریان اطلاعات و بهره برداری از پروژه‌های توسعه ایستا را از دیگر پروژه های قابل افتتاح امروز خواند و بیان کرد: رقم پروژه اول 150 میلیارد تومان و دیگر پروژه‌ها 60 میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ابراز کرد: 20 کیلومتر کابل فشار قوی و  60 کیلومتر فشار متوسط و تبدیل 600 کیلومتر شبکه سیمی به کابل از دیگر پروژه‌های در دست افتتاح استان است.

ذبیحی گفت: در خراسان رضوی 18 پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری 954.4 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 70071

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نیرو رضا ریاحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نوبخت شنبه شب در همایش تجلیل و تکریم شوراهای شهرستان ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید شهرستان ساری و تبریک روز ملی شوراها گفت: شوراهای اسلامی به عنوان بازوان دولت، با تکیه بر سه کلیدواژه توافق، عدالت و نظم اجتماعی نقش بسزایی در تصمیم گیری، تصمیم سازی، نظارت و هدایت بر قانون و در نتیجه تحقق گفتمان عمران در کرامت شهر دارند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی با رشد، توسعه، پیشرفت منافات ندارد و نگاه اعتقادی ما مبنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب، کارو تلاش جهادی بامکتب شهید سلیمانی است، افزود: شهرستان ساری دارای ۳هزارو ۲۴۸ کیلومتر مربع مساحت، ۵۰۴ هزار و ۲۹۸ نفر جمعیت ،۶ بخش، ۶ شهر، ۲۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی و مرتع، ۸۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۱۳ کیلومتر ساحل، ۴ شهرک و یک ناحیه صنعتی، بیش از ۹۰ هزار دانش آموز، ۱۷ مرکز دانشگاهی، ۶۲۱ مرکز آموزشی و ۴۷ هزار دانشجو است.

فرماندار شهرستان ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ۱۱۰۰ عضو شورای شهر و روستا به دنبال پیشرفت، آبادانی و توسعه مرکز استان هستند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان سال گذشته در مرکز استان خبر داد و افزود: ۸۰۰ پروژه به ارزش دو هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان در طول دوسال گذشته در مرکز استان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

محمدعلی نوبخت با تاکید بر اینکه مرکز استان مازندران به عنوان پیشانی استان نیازمند اعتبارات ملی جهت بالندگی است، گفت: ساری مرکز تحولات استان است؛ سال گذشته ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۹ پروژه و ۴۱ دستگاه اختصاص یافت و انتظارداریم در برنامه‌ریزی‌ها به مرکز استان توجه ویژه شود.

وی با اعلام اینکه کنار گذر شمالی، جاده ساری _تاکام و ساخت نیروگاه زباله سوز نیازمند اعتبارات کلان است، ادامه داد: اگر استانداری مازندران قیر رایگان به مرکز استان تخصیص دهد تا پایان سال در راستای نهضت آسفالت خدمات رسانی اقدامات شایسته ای به ثمر می‌رسد.

فرماندار مرکز استان به موضوع مولدسازی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: ۲۷ پلاژ در شهرستان ساری وجود که اگر یکی از این پلاژها مولد سازی شود بخشی از پروژه‌های نیمه تمام به پایان می‌رسد.

کد خبر 6090501

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس