Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به گذشت حدود یک ماه از اصلاح قیمت بنزین همچنان نگرانی در مورد افزایش قیمت تاکسی‌های درون شهری وجود دارد، ولی بنا بر گزارشات میدانی خبرنگاران ما افزایش قیمت مشهودی در بین تاکسی‌های درون شهری مشاهده و گزارش نشده است. این عدم افزایش کرایه‌ها در حالی است که همه رانندگان از گران شدن بقیه اجناس و کالاها گلایه‌مند بودند و خواهان تغییر نرخ کرایه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر قول‌های مسئولان و دولت‌مردان قرار بر آن بود که افزایش قیمتی در هیچ حوزه‌ای نداشته باشیم اما گویا در همه کالاها افزایش قیمت را شاهد هستیم و این رانندگان تاکسی درون شهری هستند که افزایشی روی نرخ کرایه‌های خود نداشته‌اند.

با رصدی که در سطح شهر داشته‌ایم می‌توانیم بگوییم که خواسته بسیاری از این رانندگان افزایش سهمیه بنزین و تغییر نرخ کرایه‌ها است، لذا با توجه به این افزایش قیمت‌ها در کالاهای اساسی باید فکری به حال این قشر زحمتکش کرد.

وضعیت تاکسی‌های درون شهری مشهد چگونه است

عباسعلی دهقان نیری، راننده تاکسی محور فرامرز عباسی مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اصلاح قیمت بنزین، کرایه تاکسی‌ها افزایش نداشته و سهمیه بنزین هر راننده تاکسی با خودرو دوگانه‌سوز، ۲۵۰ لیتر در ماه است.

وی افزود: با توجه به اینکه خودرو بنده دوگانه‌سوز است، سهمیه بنزین تعیین شده بنزین یک ماه را برای رانندگان تأمین می‌کند، اما اگر خودرویی دوگانه‌سوز نباشد، این مقدار تأمین کننده نیست. در حال حاضر به علت افزایش قیمت بنزین، همه به سوخت گاز روی آورده اند و همین موجب طولانی و شلوغ بودن صف‌های گاز شده است.

محمد آذین راننده تاکسی در خصوص افزایش قیمت لوازم یدکی خودروها گفت: لوازم یدکی خودرو افزایش زیادی داشته است. درحالی‌که کرایه تاکسی افرایش نداشته، این امر موجب ضرر کردن رانندگان می‌شود و ما مجبوریم با این شرایط کنار بیاییم.

کرایه تاکسی‌ها افزایش نداشته است

همچنین مجید عباسی، یکی دیگر از رانندگان تاکسی، در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به اصلاح قیمت بنزین، کرایه تاکسی‌ها افزایش نداشته است. میزان سهمیه دریافتی بنزین ما در ماه ۲۵۰ لیتر است و این مقدار جوابگوی ۲۰ روز کاری در زمستان و ۱۵ روز در تابستان است. مابقی نیاز خود را با سوخت گاز تأمین می‌کنیم. باوجود گازسوز بودن خودرو بنده، این میزان بنزین جوابگو است در غیر این صورت برای ماشین‌های تک گانه سوز، ماهی ۴۰۰ لیتر سهمیه پاسخگو مصرف بنزین نیست.

وی افزود: قیمت قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز در حالی افزایش پیدا کرده که کیفیت این قطعات کاهش داشته است و برای پرداخت این هزینه‌ها از پس‌انداز شخصی استفاده می‌کنم.

در ادامه نیز، مهدی باغی، راننده تاکسی محور الماس شرق مشهد در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: کرایه رانندگان تاکسی افزایش نداشته است. سهمیه بنزین نیز در آبان ماه ۲۰۰ لیتر بود که از آذرماه این مقدار به ۲۵۰ لیتر افزایش پیدا کرد. سوخت گازی خودرو بنده مشکل دارد، به همین دلیل این میزان بنزین جوابگوی نیازها نیست و به‌جای ۸ لیتر بنزین سهمیه در روز، مجبور به مصرف ۱۰ لیتر روزانه هستم و مابقی را از بنزین آزاد استفاده می‌کنم.

وی افزود: هزینه کپسول‌های گاز، لوازم یدکی و قطعات خودرو افزایش داشته است، درحالی‌که کرایه تاکسی افزایش نداشت. بر این اساس هزینه‌ها به سختی تأمین شده و سودی عاید رانندگان تاکسی نمی‌شود. وجود تاکسی‌های اینترنتی نیز در این رابطه مزید بر علت شده است و مسافران بیشتر از این برنامه‌ها برای جابه‌جایی استفاده می‌کنند.

همه کالاها گران شده ولی ما همچنان باید با نرخ قبلی مسافر جابه‌جا کنیم

در ادامه محمد عباسی یکی دیگر از رانندگان تاکسی سطح شهر با بیان اینکه هیچ افزایش کرایه‌ای نداشته‌ایم، اظهار کرد: همه اجناس و کالاها با توجه به اصلاح قیمت بنزین افزایش پیدا کرده است ولی ما همچنان با نرخ قبل مسافر جابه‌جا می‌کنیم.

وی افزود: سهمیه بنزین تاکسی‌ها جوابگوی نیاز آنان نیست و ما باید بیشتر روزها را با بنزین آزادکار کنیم که اصلاً صرفه اقتصادی برای ما ندارد. قطعاً باید فکری برای هزینه‌های ما نیز بشود.

افزایش نظارت‌ها

عباسی با بیان اینکه نظارت‌های تاکسیرانی بسیار زیاد است، ادامه داد: بازرسان تاکسیرانی نظارت‌های خود را بیشتر کرده‌اند و اگر راننده‌ای کرایه را افزایش دهد با جریمه‌های سنگین روبه‌رو می‌شود. ما همچنان منتظریم که مسئولان برای ما چه اقدامی خواهند کرد.

این راننده تاکسی ابراز کرد: مردم نسبت به گذشته خیلی کمتر از تاکسی استفاده می‌کنند آنان ترجیح می‌دهند مسافرت‌های بین‌شهری خود را توسط حمل‌ونقل عمومی که مقرون‌به‌صرفه است، استفاده کنند.

در ادامه همچنین حسین اکبرپور، یکی دیگر از رانندگان تاکسی سطح شهر با بیان اینکه ماشین‌های ما دوگانه‌سوز است، افزود: با توجه به اصلاح قیمت بنزین، صف‌های طولانی گاز نیز بسیار اعصاب خوردکن است و گاهاً نیمی از ساعات مفید کارمان را باید در صف گاز بگذارنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های مسئولان، گفت: بنا بر قول مسئولان قرار بود افزایش قیمتی بر روی کالاها نداشته باشیم، در حال حاضر همه اجناس گران شده است و فقط کرایه‌های تاکسی‌ها که منبع درآمدشان خودرویشان افزایشی نداشته است.

همه لوازم یدکی‌ها و خدمات مرتبط با خودرو گران شده است

اکبرپور با تأکید بر اینکه لوازم یدکی خودروها نیز افزایش قیمت چشم‌گیری دارد، ابراز کرد: همه لوازم و خدماتی که به خودرو مرتبط می‌شود افزایش قیمت‌های زیادی داشته است اما ما همچنان با همان نرخ قبلی کار می‌کنیم. کاش مسئولان فکری به حال ما که درآمد زندگی خود را از یک تاکسی در می‌آوریم بکنند.

وی افزود: عدم افزایش نرخ تاکسی‌ها از یک‌سو و از سوی دیگر گران شدن همه اجناس و کالاها از سوی دیگر باعث شده تا درآمد خوبی نداشته باشم، نمی‌خواهم در برابر همسر و فرزندانم شرمنده باشم.

در ادامه با توجه به پیگیری‌های خبرنگار ما، جهت مصاحبه با مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد و احمد محبی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد طی چند روز گذشته آنان حاضر به پاسخگویی نبودند.

کد خبر 4806158

منبع: مهر

کلیدواژه: مشهد کرایه تاکسی بنزین افزایش کرایه تاکسی بوشهر ایلام تعطیلی مدارس شهرکرد آلودگی هوا گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شیراز استانداری تهران بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی تصریح کرد:تحولات ارزی ‌و‌افرایش قیمت مواد اولیه کود شیمیایی در آغاز سال جاری این استان را با چالش های اساسی و کشاورزان را دچار تنش افزایش قیمت و  بستن بودن سامانه پایش مواد کودی برای صدور حواله کرده بود.
 وی تصریح کرد: پتروشیمی ها نیز در فروردین ماه سال جاری، تحویل سهمیه‌کود‌اوره را به این استان متوقف کرده بودند و فقط سهمیه‌کود اوره اسفند ماه سال۱۴۰۲ تحویل دادند.
  ضیائی همچنین درباره سهمیه انواع کود کشاورزی یارانه ای در سال۱۴۰۳ گفت: فعلا برای این شرکت سهمیه سال جاری همانند سهمیه سال گذشته به میزان۱۸۲ هزار و۷۵۴تن شامل: کود های ازته، فسفاته و پتاسه تعریف و مشخص شده است. ‌که تاکنون ۱۲ درصد ازسهمیه ابلاغی به میزان۲۱هزار و ۹۲۴ تن تامین شده است که این رقم در سال گذشته۲۰ هزار و۸۳۸ تن، بوده است. 
  وی خاطر نشان کرد: با این وجود برای تامین کود سرک اوره نیز باکمبود مواجه نبودیم و درحال حاضر نیز بیش از دوازده هزارو۵۶۸ تن انواع کود پایه پر مصرف شامل یک هزار و ۲۲۵ تن ازته، چهار هزار و۳۹۴ تن پتاسه‌و شش هزارو۹۴۹ تن برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است‌و روانه۳۵۰ الی۴۰۰ تن کود از مبادی و پتروشیمی های و کارخانجات تولید داخل به انبار های استان حمل و تخلیه می گردد و جای هیچ گونه دغدغه و‌نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.
ضیایی بصورت ‌مصداقی بیان کرد: در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، یک کیسه ۵۰ کیلویی کودسوپر فسفات تریپل با قیمت ۷۱۵ هزار تومان و یک کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم نیز با قیمت ۸۱۲ هزار تومان به کشاورزان تحویل می شود.
وی افزود: این سهمیه کودهای شیمیایی با قیمت های اشاره شده به صورت قیمت های یارانه ای به کشاورزان تحویل می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت آزاد یک کیسه کود اوره در بورس بیش از ۸۰۰ هزار تومان و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز تا حدود دو میلیون تومان است که دولت مابه التفاوت این نرخ ها می پردازد.

دیگر خبرها

  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای