Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، سرویس فرهنگ

اطلاعاتی به خبرنگار مهر رسیده که حکایت از یک کلاهبرداری عجیب از موسسه خانه کتاب دارد. این موسسه در سال ۱۳۸۷ هتل آپارتمان وصال را در مشهد مقدس به آدرس خیابان آخوندخراسانی، آخوندخراسانی ۲۲ پلاک ۱۳۴ به صورت قولنامه‌ای خریداری می‌کند.

گویا بخش عمده‌ای از قیمت ملک مذکور (مبلغی در حدود یک و نیم میلیارد تومان) به حساب مالک واریز می‌شود تا باقی مبلغ در هنگام سند زدن به مالک تحویل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از واریز مبلغ به حساب صاحب ملک مشخص می‌شود که سه دانگ از هتل به نام اوست و سه دانگ دیگر به نام همسرش و همچنین ملک در گرو یکی از بانک‌هاست و البته همسر دوم فروشنده نیز بابت مطالبات خود از او ملک را توقیف کرده است. همچنین در طی این مدت فروشنده ملک را به دو خریدار دیگر نیز فروخته است.

اطلاعات دریافتی خبرنگار مهر نشان دهنده آن است که موسسه خانه کتاب با طرح شکایت در مراجع قضایی پیگیر این موضوع است اما این پیگیری تاکنون به نتیجه نرسیده است.

حال با توجه به اینکه وظایف تعریف شده موسسه خانه کتاب خدمت به اهل قلم است، این موسسه و مدیران سابقش باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشند. سوال اینجاست که چرا مدیرعامل وقت موسسه خانه کتاب ملک هتل وصال را بدون مشورت حقوقی به صورت قولنامه‌ای خریداری کرده است؟ آیا این موسسه در آن دوران از حضور یک وکیل یا حقوق دان بهره می‌برده یا خیر؟

موسسه خانه کتاب زیرمجموعه‌ای از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، سوال دیگر این است که چرا این وزارتخانه در طی این ۱۱ سالی که از ماجرا می‌گذرد نتوانسته این حق اهالی قلم ایران را احیا کند و چرا نسبت به این ماجرای حیرت آور شفاف سازی نکرده است؟

شواهد نشان می‌دهد که هتل آپارتمان وصال در طی این مدت به مخروبه تبدیل شده و حتی برخی از تجهیزات ساختمان از جمله آسانسورها نیز به سرقت رفته است. اگر ملک به این صورت خریداری نمی‌شد اهالی قلم می‌توانستند در سفرهای زیارتی خود به مشهد مقدس از امکانات آن بهره ببرند. به عبارتی در طی این ۱۱ سال نه در حق خانه کتاب بلکه در حق اهالی قلم ایران اجحاف شده است.

حضور حضرت آیت الله رییسی در جایگاه ریاست قوه قضاییه و قاضی القضاتی کشور تاکنون برکات بسیاری به همراه داشته است. تاکید ایشان بر شفافیت و پیگیری حقوق اجحاف شده از مردم شریف ایران ستودنی است. امید است که با عنایت ویژه ایشان به این پرونده، حق اجحاف شده اهالی قلم در ایران نیز استیفا شود. به هر حال مبلغ مهمی از پول بیت المال در این ماجرا ضایع شده است که باید از طرف متولیان امر پیگیری شود.

خبرگزاری مهر آماده انتشار پاسخ موسسه خانه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کد خبر 4806276 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه کتاب موسسه خانه کتاب مشهد ترجمه کتاب و کتابخوانی ادبیات رایزنی فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان ادبیات جهان خانه کتاب جشنواره قصه گویی تجدید چاپ دفاع مقدس بازار نشر گردشگری میراث فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟

برخی رسانه‌ها مدعی توهین به بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب درسی سیستم آموزشی در هندوستان شدند.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

tags # هند سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب مرگ یک دانش آموز با مشت یک همکلاسی
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!