Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس نوراله زاده ظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا که با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان و اعضای شورا برگزار شد، افزود: همدان از سالیان گذشته به عنوان باغ شهر مطرح بوده به گونه‌ای که در اطراف شهر باغات زیبایی را داشته و ابن باغات به عنوان اکسیژن رسان شهر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوراله زاده با بیان اینکه امروز این باغات به دلایل مختلف در حال تخریب و از بین رفتن هستند، اضافه کرد: متأسفانه قوانین و ضوابطی که برای حفظ باغات داریم با واقعیت سنخیت نداشته و مدیریت شهری و مردم با آن به مشکل مواجه اند و شرایط قانونی در حال حاضر پاسخگوی حفظ باغات شهر همدان نیست.

وی با اشاره به مشکل سند باغات شهر در حوزه عرصه و اعیان، اظهار کرد: ۹۰ درصد باغات شهر همدان دارای مالکیت عرصه و عیان نیستند و نمی‌توانند منطبق با قوانین عمل کنند و نیاز است تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: اگر مجوز قانونی برای احداث ینا در باغات لحاظ نشود و مقررات سختگیرانه و غیرواقع بینانه باشد مالکان به ساخت بناهایی به صورت غیر قانونی اقدام می‌کنند در صورتی که مدیریت مناسب جهت حفظ باغات زمانی درست اتفاق می‌افتد که مطابق با واقعیات موجود بوده و زیرساخت لازم را فراهم کند.

نوراله‌زاده با بیان اینکه بسیاری از باغات شهر همدان، شش دانگ عرصه و اعیان را با هم ندارند، افزود: بیشتر این باغات از قدیم بنا و ساختمانی داشته‌اند و مالکان جهت تعمیر و حفظ این بناها اقدام می‌کنند که متأسفانه با قوانین دست و پاگیر مواجه می‌شود و این باعث سردرگمی آنها شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای شهر همدان با اشاره به قدمت بناهای ساخته شده در باغات محدوده شهر همدان یادآور شد: بعضی از این بناها فرسوده شده و در حال تخریب هستند احتمال ایجاد مشکلات جانی در اثر فروریختن آنها وجود دارد و این معضلاتی است که شهرداری با آن مواجه است که باید راهکاری برای صدور مجوز جهت احداث یا تعمیر بنا در باغات تدوین شود.

نوراله زاده ادامه داد: در حال حاضر پرونده‌های مشابه این گونه در شهرداری همدان وجود دارد که بلاتکلیف مانده‌اند و شهرداری نمی‌تواند کاری برای آنها انجام دهد چرا که قوانین باغات، بخشی از قوانین جهاد کشاورزی و بخشی از قوانین شهرداری تبعیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای حفظ باغات چاره‌ای نداریم و باید فضایی برای نگهداری وسایل مالکان در باغات احداث شود بر این اساس لازم است کمک کنیم قوانین و ضوابط این بخش را بومی‌سازی کنیم تا بخشی از مشکلات حل شود در غیر این صورت مردم خودسرانه اقدام به احداث بنا بدون مجوزقانونی می‌کنند که این احتمال تفکیک باغات و از بین رفتن آنها را نیز به دنبال دارد.

کد خبر 4806330

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان باغات بوشهر ایلام تعطیلی مدارس شهرکرد آلودگی هوا گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شیراز استانداری تهران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • بنر ضوابط پوشش دانشجویان ایران دوباره به دانشگاه برگشت | تصویر
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود