Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی- کارگاه آموزشی «تقویت حافظه و سبک مطالعه از دیدگاه اسلام و قرآن» به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اردبیل در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اردبیل، کارگاه آموزشی «تقویت حافظه و سبک مطالعه از دیدگاه اسلام و قرآن»، روز گذشته، دوم دی‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران سلیمانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این کارگاه آموزشی با اشاره به بحث حافظه و فراموشی از منظر روایات، اظهار کرد: از آنجا که یاد پروردگار درمانگر فراموشی و غفلت دل است، خداوند به ما امر فرموده است که شب و روز همواره به یاد او باشیم و آن‌قدر این ذکر و یاد خدا را تکرار کنیم تا به صورت ملکه و دائمی همواره در ذهن رسوخ کند.

وی ادامه داد: ذکر خدا باعث حضور دائمی باری تعالی در دل است به طوری که انسان حتی یک لحظه هم از یاد خدا غافل نمی‌ماند، این مسأله ما را به یاد یکی از اصول یادگیری یعنی «تکرار» می‌اندازد؛ تکرار باعث می‌شود تا ذکر و یاد خدا در دل تثبیت شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: درمان فراموشی اطلاعات و معلومات، با تکرار آن امکان‌پذیر می‌باشد و این همان چیزی است که روان‌شناسان معاصر در پژوهش‌های خود بدان رسیده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: برخی از عوامل مربوط به هوش و حافظه مربوط به عوامل ژنتیکی و وراثتی است، به عبارت دیگر، هوش و حافظه و استعداد هر انسانی برآیندی از عوامل متعدد وراثتی و محیطی است که بعضی از این عوامل در اختیار ما است و بعضی از آن‌ها از حوزه اختیار انسان خارج است.

سلیمانی اضافه کرد: برای تقویت حافظه اجتناب از چیز‌هایی که باعث فراموشی می‌شود مانند؛ معصیت و گناه، علاقه و وابستگی زیاد به دنیا، سرگرمی و اشتغال بیش از حد، غمگین و محزون بودن برای مسائل دنیایی لازم است.

استادیار گروه فقه و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با اشاره به توصیه امام خمینی(ره) یادآور شد: زیاد خوردن گوشت حیوانات وحشی و گاو، عقل را دگرگون می‌کند، فهم را حیران می‌کند، ذهن را کودن می‌کند و فراموشی را زیاد می‌کند و پنج چیزند که فراموشی را برطرف می‌کنند و حافظه را می‌افزایند و بلغم را می‌برند که مسواک زدن، روزه گرفتن، خواندن قرآن، عسل و کندر را شامل می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه مطالعه تنها راه رسیدن به علم است و جز آن راهی وجود ندارد و اگر مطالعه نباشد، علمی هم در کار نخواهد بود، اضافه کرد: انسان به وسیله مطالعه و تفکر در پدیده‌ها و دنیای پیرامون خود می‌آموزد که چگونه در برابر ناملایمات و مشکلات به حیات خود ادامه دهد و چگونه زندگی و حیات را برای خود و دیگر انسان‌ها راحت‌تر، موثرتر و مرفه‌تر کند، بدین ترتیب نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن تقویت حافظه سبک مطالعه اسلام قرآن جهاددانشگاهی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»، حامل پیام‌های معناداری است و می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشورمان نوید دهد.در همین راستا پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

خاکساری عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه این دانشگاه برای توسعه از تمرکز روی تحقیق و توسعه محض توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب‌وکار افزایش یافته و در همین راستا نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) با حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شیشه همدان، شرکت قطعه سازان سینا، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت تعاونی زرین بتن اکباتان، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، شرکت لیکا، شرکت هلدینگ ساختمانی خشت سبز، شرکت آروین پارس نیرو، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی تولید روستایی استان همدان، شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان، واحد فن‌آور به نگار، واحد فناور بهین رویش سبز، شرکت شتاب‌دهنده برازه، شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور، گروه پژوهشی سنجش و تصحیح با بیومکانیک، رسانه همدان پیام، فرهنگسرای کسب‌وکار شهرداری، گروه رسانه و ارتباطات مرکز تندرستی و سلامت، شرکت تبلیغاتی اهورا در این رویداد حضور دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مطرح کرد: آیین افتتاحیه این رویداد در ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار و نمایشگاه جنبی به همراه برگزاری چند کارگاه مهارتی و کارآفرینی از برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • برگزاری روانشناسی خودمانی در بهشت مادران
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • هدیه سپاهان به مورایس؛ مهر، تسبیح و قرآن (+عکس)
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند