Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلاح قیمت بنزین باعث بیکار شدن بسیاری از رانندگان مسافرکش شخصی و خطی در استان ایلام شده است.

خبرگزاری شبستان - ایلام: صنف تاکسی تلفنی از جمله اولین اصنافی بود که اصلاح قیمت بنزین به طور مستقیم متوجه حال آن‌ها شد و البته محدودیت‌هایی نیز برای آن‌ها به وجود آورد.

 

با بالا رفتن قیمت بنزین باید کرایه‌ها نیز تحولی می‌یافت اما نه تنها  این  امر صورت نگرفت بلکه در خصوص عدم افزایش کرایه تاکسی ها، گلایه گروهی از رانندگان ایلام را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تاکسی داران علاوه بر هزینه‌های خودرو و استهلاک‌های همیشگی، باید نیاز سوخت خود را برطرف کنند و برای به حرکت درآوردن چرخ خودرو و زندگی خود روزانه سوخت را تأمین کنند که در این راستا اصلاح قیمت بنزین خبری خوشحال برای آن‌ها نبود.

 

تورم، وضعیتی را برای رانندگان تاکسی تلفنی پیش آورده که دیگر کرایه‌هایی که از مسافران دریافت می کنند، جواب‌گوی رفع نیاز آن‌ها نیست و اصلاح قیمت بنزین بنزین این وضعیت را شدیدتر کرد.

 

با این اوصاف، ادامه کار برای تاکسی‌داران همانند قبل نیست و تا حدودی سخت شده و برای بهبود حال آن‌ها باید تدابیری درست به کار گرفته شود.

 

رانندگان از چنین وضعی به شدت گلایه هستند

رئیس اتحادیه مشاورین خودرو ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد:رانندگان از چنین وضعی به شدت گلایه هستند و تعداد زیادی از آن‌ها با اظهار ناامیدی حاضر به ادامه کار نیستند.

 

«بهزاد یاسمی» افزود: تعداد زیادی از رانندگان آژانس‌های مسافرتی درون شهری ایلام که باتجربه و قدیمی هم بودند، پرونده عضویت خود را باطل کردند.

 

رئیس اتحادیه مشاورین خودروی ایلام  تصریح کرد: معمولاً هر دو سال یک بار بنا به نرخ تورم کرایه‌ها را از ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهیم که امسال این افزایش هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

وی بیان کرد: آبان ماه امسال زمان تغییر کرایه‌ها و افزایش آن‌ها بود و با توجه به تحمل رانندگان تا این تاریخ تصمیم اصلاح کرایه‌ها را داشتیم، متأسفانه مصادف با اصلاح قیمت بنزین شد و دست ما را از افزایش کرایه‌ها بست و طبق دستور هنوز خبری از افزایش کرایه نیست.

 

یاسمی خاطرنشان کرد: در جلسات تنظیم بازار تاکید شده که اجازه افزایش کرایه را هنوز به ما نداده‌اند.

 

رئیس اتحادیه مشاورین خودرو ایلام نیز اظهار داشت: طبق پیگیری‌ها برای دارندگان تاکسی‌های تک سوز ۲۰۰ لیتر و برای تاکسی‌های دوگانه سوز ۱۰۰ لیتر بنزبن در نظر گرفته شده و قرار است به صورت ماهیانه به شماره شبا رانندگان واریز شود.

 

ماشین‌های شخصی بدون کارت شهری و تأیید صلاحیت مسافرکشی می‌کنند

یاسمی از مشکلات دیگر تاکسی‌داران نیز صحبت کرد و گفت: متأسفانه، ماشین‌های شخصی بدون کارت شهری و تأیید صلاحیت، تنها با نصب یک تابلو روی ماشین خود مسافر کشی می‌کنند و تابع هیچ ارگانی نیستند.

 

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری و برخورد با آن‌ها، بارها و بادها با مسئولین جلسه داشته‌ایم که متاسفافه هنوز مثمر ثمر نبوده است.

 

کرایه کیلومتر شمار برای ایلام مناسب نیست

این مسئول از کرایه‌های پیمایشی نیز صحبت کرد و  گفت: طی جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت کشور، وزارت صنعت و معدن، رئیس و هیئت مدیره اتاق اصناف ایران، قرار شد کرایه بنا به کلیومتر طی شده و به اصطلاح کیلومتر شمار و پیمایشی حساب شود.

 

رئیس اتحادیه مشاورین خودرو ایلام ابراز کرد: با توجه به اینکه ایلام شهر پهناوری نیست و مسیرهای آن طولانی نیستند، طرح پیمایشی جایی در این شهر ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ترافیک سطح شهر ایلام نیز مانع عبور تاکسی‌ها در اسرع وقت می‌شود که دلیل دیگری بر رد پیشنهاد پیمایش مصافت تاکسی‌ها در شهر ایلام است.

 

هیچ نامه‌ای درباره افزایش کرایه‌ها نداریم

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: ضمن اعتراض رانندگان به کرایه‌ها، تاکنون هیچ نامه‌ای درباره افزایش کرایه‌ها نداشته‌ایم.

 

«عبدالله رشیدنیا» تصریح کرد: جلسات متعددی با استانداری، شرکت حمل‌ونقل و شرکت راه و ترابری داشته‌ایم و هنوز هیچ خبری از افزایش کرایه به ما نرسیده و با افزایش خودسرانه کرایه از طرف رانندگان برخورد خواهیم کرد.

 

تصمیمی برای افزایش کرایه گرفته نشده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ایلام گفت: تاکنون تصمیمی برای افزایش کرایه برای تاکسی‌ها گرفته نشده است.

 

«حیدر نعمتی» افزود: براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور تا اطلاع بعدی هرگونه افزایش قیمت خودسرانه ممنوع است.

 

افزایش سهمیه بنزین برای تاکسی‌داران ایلام

نعمتی در این رابطه اظهار کرد: برای بهبود وضعیت حال تاکسی داران، جلساتی با اتحادیه تاکسی رانی و سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری ایلام داشته‌ایم.

 

وی یادآور شد: در رابطه با افزایش سهمیه بنزین تاکسی داران  در بین مسئولین مربوطه بحث شده و جای نگرانی برای تاکسی‌داران نیست.

 

به هر حال، رانندگان از طرفی با گرانی و تورم دست‌و پنجه نرم می‌کنند و از طرفی کرایه دریافتی آن‌ها جواب‌گو نیست که امیدواریم مسئولان در ارتباط به سهمیه سوخت و اصلاح قیمت‌های کرایه چاره‌ای برای این قشر زحمت کش اندیشده کنند.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا کانون های مساجد فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما استان بوشهر استان همدان خبرگزاری شبستان نماز جمعه کرایه تاکسی تاکسی تاکسیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو