Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس بنیاد مستضعفان از تکمیل همه پروژه‌های عمرانی بنیاد تا سال ۹۹ خبر داد و گفت: آزادراه تهران- شمال در دهه فجر امسال و ساختمان پلاسکو در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

«پرویز فتاح» روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران  در خصوص چگونگی تامین تجهیزات فنی و برقی آزادراه تهران- شمال با وجود تحریم ها گفت: روز گذشته با وزیر راه و شهرسازی برای تحویل آزادراه تهران- شمال جلسه ای برگزار کردیم و قطعه اول آزادراه طبق برنامه در دهه فجر امسال و با دعوت از رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خبر داد که اکنون مشکلی برای تامین تجهیزات آزادراه تهران- شمال وجود ندارد ضمن اینکه بسیاری از تجهیزات خرید خارجی بوده است و آن دسته از تجهیزاتی که امکان خرید آنها از خارج نبود داخلی تامین شده است و این پروژه معطل هیچ خرید نیست.

به گفته‌ی فتاح کلیه جت فن‌ها که قرار است در تونل های طولانی این آزادراه نصب شود خرید شده است و مردم عبور امنی از این آزادراه خواهند داشت.

فتاح این خبر را هم داد که تکمیل آزادراه تهران- شمال اکنون به مرحله خط کشی و بلوک بندی رسیده است و با تکمیل نصب تجهیزات و روشنایی مسیر ، دهه فجر آماده بهره برداری می شود.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان در خصوص مشارکت بنیاد برای تکمیل سایر قطعات آزادراه تهران- شمال به خبرنگاران گفت:قطعه اول که در دهه فجر تکمیل و افتتاح میشود؛ قطعه چهارم نیز چندین سال است به بهره برداری رسیده و از سوی بنیاد مستضعفان نگهداری می شود؛اما در قطعه دوم این آزادراه اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی هستیم که پیشنهاد تکمیل باند رفت این قطعه را در جلسه مشترک با دولت به روحانی ارائه کرده ایم.

بر اساس توضیحات فتاح دولت نیز قبول کرده است که باند رفت این قطعه (نیمی از آزادراه تهران- شمال در قطعه دوم)با بودجه بنیاد ساخته شود و جاده چالوس در همین مسیر به عنوان مسیر بازگشت مسافران انتخاب شود.

فتاح گفت: در صورت تایید نهایی دولت ممکن است بتوانیم باند رفت قطعه دوم آزادراه تهران- شمال را تا پایان سال ۹۹ بسیازیم.

وی گفت: هنوز هیچ ارزیابی از میزان بودجه لازم برای ساخت قطعه دوم آزادراه نداریم اما پیمانکاران ، طراحان و مشاوران ساخت قطعه دوم نیز مثل قطعه یک این آزادراه ایرانی هستند و ما هیچ کمک خارجی برای ساخت آزادراه نداریم.

فتاح همچنین توضیح داد که درآمد بنیاد مستضعفان از سرمایه گذ اری در آزادراه تهران- شمال ظرف مدت ده سال بازگشت داده می شود و گفت:عوارض دریافتی از آزادراه تهران- شمال نه برای سرمایه گذاری بلکه صرف محرومین جامعه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که مطابق قوانین درآمد عوارضی باید خرج نگهداری آزادراه شود و چرا تصمیم دارید درآمد را در جای دیگر هزینه کنید، گفت:۴۰ درصد سرمایه گذاری ما از محل عوارض بازمی‌گردد که البته بخشی از آن خرج هزینه های خود آزادراه خواهد شد؛ دولت ۶۰ درصد هزینه ها را به ما ملک داده است .

فتاح تاکید کرد که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای هیچ پروژه ای استفاده نکرده ایم و گفت: بنیاد تاکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت دریافت نکرده است.

مدیرعامل بنیاد مستضعفان همچنین به خبرنگاران گفت که بنیاد مستضعفان ورودی در بازار طلا سکه ارز و پتروشیمی ندارد و روند اختلالات در این بازارها ارتباطی به دلیل فعالیت های اقتصادی بنیاد مستضعفان ندارد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان پلاسکو آزاد راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پلدختر، اظهار داشت: جاده پلدختر - خرم‌آباد باگذشت سالیان از وقوع سیلاب همچنان ناایمن و قربانی می‌گیرد و تسریع در تکمیل آن مطالبه مردم شهرستان‌های پلدختر و معمولان است.

وی عنوان کرد: جاده پلدختر - خرم‌آباد به قتلگاه تبدیل شده و مردم را رنج می‌دهد و باعث شده اتفاقات ناگواری در آن رخ دهد که موجب تلفات جانی زیادی شده است.

امام‌جمعه پلدختر، افزود: تقسیم این جاده به چهار قطعه، تکمیل و سرعت‌بخشیدن به آن خواسته مردم است چرا که هنوز پیشرفت چشمگیری ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی، گفت: قطعه‌های این جاده که به قرارگاه خاتم مربوط می‌شود خوب کارکرده اما در سایر قطعه‌ها ردیف بودجه‌ای کفاف نداده و مدت‌ها است تعطیل یا نیمه‌جان است.

وی از تلاش مسئولان، استانداران سابق و نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبار برای جاده پلدختر - خرم‌آباد تقدیر کرد.

امام‌جمعه پلدختر، یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات قرارگرفتن پروژه پلدختر - خرم‌آباد در مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان است.

کد خبر 6089113

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین