Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوریا سمندری گفت: اگر قرار است که البرز صرفا نام یک استان را یدک بکشد بدون اینکه به عناصر مختلف فرهنگی آن توجه شود، جز ناامیدی برای شهروندانش نتیجه‌ای به بار نخواهد آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ نمایش «غایب مدرسه» به نویسندگی سینا سمندری و طراحی و کارگردانی پوریا سمندری ۱ تا ۷ دی هر شب ساعت 18 در تئاتر شهر کرج به‌روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریا سمندری در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: «غایب مدرسه» درباره‌ شنیده نشدن و دیده نشدن دانش آموزان توسط معلم‌ها و عوامل‌مدرسه است؛ درباره‌ی قوانین مدرسه که بیش از توجه به توانایی و استعداد دانش‌آموزان به ظاهر آنها توجه دارد.

وی به قصه نمایش اشاره کرد و ادامه داد: قصه‌ی نمایش درباره‌ دانش‌آموزی است که تمایل به جهانگردی دارد و برای ثبت‌نام، به مدرسه‌ای با قوانین سخت می‌رود. نمایش، فضای سنگین مدرسه و قوانین عجیب و عادی نبودن روابط بین بچه‌ها را به ما نشان می‌دهد.

این هنرمند البرزی با بیان اینکه "غایب مدرسه" نتیجه یک سال تحقیق و ایده پردازی برای پایان نامه من بود، افزود: این نمایشی است که از راه پزوهش استخراج شده است و دغدغه های دانش آموزان و معلم ها را بیان می کند و برای اجرای بازیگری از تک تک بازیگرها و نظراتشون استفاده کردیم.

سمندری نداشتن مخاطب برای استانی با سه میلیون جمعیت را جای سوال و تعجب دانست و گفت: البرز سی و یکمین استان کشور است که اگر هنر برای آن اهمیت ندارد پس چرا اسم استان را یدک می کشد مسئولان بدانند تئاتر در تقویت فرهنگ اجتماعی در جامعه موثر است.

وی در ادامه پلاتوهای محدود تئاتر در استان اشاره کرد و افزود: استان البرز هنرمندان تئاتر بسیار خوبی دارد که به لحاظ دیده نشدن و نبود زیرساختهای مناسب برای اجرا و تمرین به پایتخت می روند زیرا البرز سالن های تئاترش محدود و استاندارد نیست و از طرفی فقط در ساعاتی از شبانه روز فعالیت می کنند در صورتی که سالن های تئاتر در پایتخت شبانه روزی در اختیار هنرمند و هنر دوست است.

 

 

این کارگردان با تاکید بر اینکه تئاتر شهر کرج در نقطه ای کور قرار دارد، ادامه داد: تئاتر شهر باید در مرکز و در مکان پر رفت و آمد قرار داشته باشد ولی تئاتر شهر کرج فقط اسم تئاتر شهر را یدک کشیده و در نقطه ای قرار دارد که اولا مردم عادی از وجود این مکان اطلاعی ندارند، از طرفی دسترسی مکانی به آن آسان نیست، سالن هایش استاندارد نیست و زمان اجرای نمایش در آن توسط مسئولین ارشاد تعیین می شود .

سمندری تصریح کرد: مهمترین مشکلات و دغدغه های هنرمندان تئاتر البرز تبلیغات محدود، عدم کثرت گروه های تئاتری ثبت شده در استان، عدم وجود زیرساختهای مناسب و استاندارد است و باید مسئولین اقدامات موثری برای هنر تئاتر که زبانی تاثیر گذار برای بیان همه موضوعات جامعه است، بردارند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم صدای هنرمندان در سطح شهر و استان و حتی کشور شنیده شود جمعیت شهر کرج از کشور قطر خیلی بیشتر است ولی باید بدانیم چرا اینقدر بی مهری و بی توجهی به این کلان شهر می شود؟ اگر قرار است که یک استان فقط نام یک استان را داشته باشد بدون اینکه توجه به عناصر مختلف فرهنگی اش انجام شود جز ناامیدی برای شهروندانش نتیجه ای به بار نخواهد آورد.

این هنرمند البرزی با اشاره به اینکه اهالی تئاتر هیچگاه برنامه تبلیغاتی قدرتمندی نداشتند، گفت: پیش از این به دلیل آنکه تعداد سالن‌ها محدود و فضای تبلیغات هم سنتی‌تر بود، اطلاع رسانی راحت‌تر انجام می‌شد، اما الان به دلیل شیوه‌ی تبلیغاتی جدید مردم از طریق این خبرسازی‌ها و جنجال‌های خبری به سمت دیدن کارهایی کشیده می‌شوند که گاهی بعضی از آن‌ها آن چندان بار عمیق فرهنگی ندارند.

سمندری، هدف خود و گروهش از این اجرای ویژه در تئاتر شهرِ کرج در استانِ البرز را وفاداری به تئاتر شهرهای کوچک و گفتگو با تماشاگر و به جریان انداختن فرهنگ صلح در زندگی می‌دانند.

 

 

پویا سمندری، کارگردان نمایش، فارغ‌التحصیل رشته‌ی کارگردانی در مقطع ارشد از دانشگاه هنر است. او پیش از این سابقه‌‌ی بازی در نمایش آسکاردیا (اسفند 95)، بازیگری و عکاسی نمایش قرمز و دیگران (مهر 96)، کارگردانی و تهیه‌کنندگی نمایش چشم‌اندازی از پل (فروردین 97)، تهیه‌کنندگی نمایش جلوی تئاتر شهر (تیر 97) و مجری طرح نمایش فرآیند (مرداد 97) را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، حامد مرادی، کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی ۳ سال است آموزگار شده و به دلیل علاقه‌ فراوان، ریشه‌ روستایی، آشنایی کامل به منطقه و روستا‌های اسدآباد به خواست خود در مدرسه‌ ۶ پایه‌ سنایی روستای ده سفید معلم شده است.

هر روز در فصول مختلف سال و در شرایط مساعد و نامساعد جوی و جاده ۶۰ کیلومتر جاده را طی می‌کند و می‌گوید علاقه و عشقی که به بچه‌ها دارم نمی‌گذارد خستگی را حس کنم.

آقای مرادی با تلاش و کمک گرفتن از رئیس آموزش و پرورش اسدآباد و با استفاده از سیستم‌های شخصی مدرسه را هوشمند کرده و به دانش آموزان کار با کامپیوتر و چند نرم افزار جزیی مباحث درسی پایه‌ ششم را آموخته است.

دانش آموزان مدرسه‌ سنایی با دیدن فیلم‌های آموزشی، مسابقات درسی و املا در کامپیوتر درس‌ها را بهتر یاد می‌گیرند و دانش آموزان پایه‌های بالاتر هم مانند مدارس شهر‌های بزرگ مباحث درسی مرتبط با رایانه را به خوبی آموخته و به آینده‌ای روشن امیدوار شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمید نیلی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی شد
  • معلمی که امید و عشق را در دل دانش آموزان معنا کرد
  • فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر