Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۷ نفر از ایثاگران حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ که بدون استفاده از سهمیه ویژه شاهد و ایثارگر در دانشگاه قبول شدند، تقدیر شد. ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تجلیل از رتبه‌های زیر 100 کنکور 1398 بدون استفاده از سهمیه ویژه شاهد و ایثارگر با حضور حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امور ایثارگران ، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام محمدحسن کاویانی معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید، علیرضا کاظمی معاون وزیر آموزش و پرورش، حسین توکلی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور امروز 3 دی ماه 98 در ساختمان مدیریت بنیاد شهید برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا کاظمی معاون وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: امروز براساس بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب می‌بایست تمدن نوین اسلامی را رقم بزنیم، باید در عرصه‌های علمی تلاش و کوشش کنیم. بهترین راهبرد استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش در عرصه‌های علمی و معنوی است و ما مطمئنیم رتبه‌های برتر کنکور بخصوص از خانواده‌های شاهد و ایثارگر می‌توانند الگوهای موفقی برای تحقق امتداد راه شهیدان باشند.

حسین توکلی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در این مراسم با اشاره به سابقه برگزاری کنکور سراسری در کشور گفت: امسال چهل و نهمین کنکور سراسری در کشور برگزارشد، اولین آزمون درسال 1348 با 47 هزار داوطلب برگزار شده بود. همه ساله شرایط و ضوابط با توجه به تعداد داوطلبان و افزایش موسسات آموزش عالی به لحاظ کمی و کیفی تغییر می‌کند.

وی افزود: آزمون‌های استخدامی و سایر آزمونها به سازمان سنجش و آموزش کشور واگذار شده است بعد از انقلاب فرهنگی به منظور برقراری عدالت در امر پذیرش ضوابط خاصی تعیین شد تا در کنکور سراسری مسائلی بر مبنای محدودیتها و محرومیت‌های آموزشی درنظر گرفته شود. براساس سه منطقه آموزشی، کار گزینش دانشجو را انجام دادیم.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه تصریح کرد: علاوه بر سهمیه مناطق محروم، حاضرین در جبهه که کلاس درسشان را به خاطر حضور در جبهه ترک کرده بودند براساس تصویب مجلس سهمیه‌ای دریافت کردند. سپس سایرینی که ایثارگر بودنشان در بنیاد شهید تصویب می‌شود، براساس قوانینی شامل امتیازاتی شدند. ما امروز شاهدیم که از بین داوطلبان کنکور سراسری افرادی بدون استفاده از سهمیه شاهد توانستند در رشته‌های مورد نیاز در دانشگاه‌های مطرح کشور پذیرفته شوند.

توکلی با اشاره به آزمون سراسری سال 98 گفت: در سال 98 بیش از یک میلیون داوطلب ثبت نام کردند و براساس دو سیستم نظام آموزشی کنکور سراسری 98 برگزار شد، ضمن اینکه آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هم توسط سازمان سنجش برگزار شد. در مجموع 191 هزار و 215 نفر در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند و در این میان خوشبختانه سطح معلومات دانشجویان ایثارگر از لحاظ کیفیت درسطح خوب و بالایی ارزیابی شده است.

تحول در شیوه شکایت از عدم اجرای قانون تسهیلات استخدامی ایثارگران

فقیه مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این مراسم  با اشاره به رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال 98 گفت: 17 نفر از کسانی که رتبه زیر 100 را در رقابتهای دانشگاهی کسب کرده‌اند از خانواده شاهد و ایثارگر هستند که نفر سوم ریاضی هم جزو این عزیزان است. فراموش نکنیم دشمن مدتهاست در جهت کم فروغ کردن موفقیت‌های ایثارگران در جامعه تلاش می‌کنند ما در بنیاد شهید وظیفه داریم برای هنثی سازی حرکات ضدانقلاب برنامه ریزی کنیم تا با معرفی نخبگان شاهد آنها را به عنوان سرآمدان ملی الگو کنیم.

وی افزود: بنیاد شهید سالانه در جهت معرفی نخبگان شاهد و ایثارگر دو برنامه را برگزار می‌کند اول همین مراسم تقدیر از رتبه‌های برتر آزمون سراسری و دوم جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار است که در اسفندماه برگزار خواهد شد. شاخصهای انتخاب این جشنواره متعلق به وزارتخانه‌هاست و داوران آن هم از طرف وزارتخانه‌ها انتخاب می‌شوند تا خروجی‌های جشنواره در تراز ملی معرفی شوند.

در پایان مراسم از 17 نفر از رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری سال 98 بدون استفاده از سهمیه ویژه شاهد و ایثارگر تقدیر شد.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT11 واژه های کاربردی مرتبط سیدمحمدعلی شهیدی بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران خانواده شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جشنواره خوشنویسی امیر نظام گروسی پیش از ظهر جمعه با حضور خوشنویسان کشوری در مجتمع فرهنگی هنری امیر نظام گروسی برگزار شد.

در بخش تحریر از زحمات غفور اسکندری از شاهین شهر، فاطمه نساجی از شهر ری تقدیر شد و رتبه سوم به ایوب شیری از شهین دژ رسید.

همچنین رتبه دوم به محمد حسن عطاری از تبریز و رتبه اول مسعود حمیدی از سقز رسید.

در بخش شکسته از زهره مرادی از سنندج و نجفعلی مرادی از بیجار تقدیر و

رتبه سوم به راحینا تیموری از سنندج رسید.

همچنین رتبه دوم این بخش به عابدین پویا از سنندج و رتبه اول محمد عثمانی از بانه رسید.

در بخش نستعلیق از آقای آوات مظهری سنندج و بهروز مخلصی از بانه بانه وریا اسدی سنندج تقدیر به عمل آمد

رتبه سوم این بخش نیز به صورت مشترک به کورش کلهر از بیجار احمد سنگینی از بانه، رتبه دوم ناصر شریفی سقز و رتبه اول به محمد بهرامی از مریوان رسید.

گفتنی است؛ در این جشنواره ۱۹۰ اثر از شهرهای مختلف کشور به جشنواره رسید.

کد خبر 6095684

دیگر خبرها

  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی