Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز سه شنبه در جلسه کمیته ارتقای سیما و منظر شهری در هشترود گفت: شهر هشترود نیازمند ارتقا کیفی بصری و ادراکی سیما و منظر شهری است و شهرداری باید منطقه‌ای از شهر را به صورت پایلوت برای این کار انتخاب کند.

وی با بیان اینکه علاقه به زیبایی در وجود انسان نهادینه شده است و انسان‌ها ذاتاً دوستدار زیبایی هستند اظهار داشت: آدمی با دیدن مناظر زیبا که جلوه‌ای از کمال خداوند است انرژی می‌گیرد و این انرژی می‌تواند عاملی برای شکوفایی و خلاقیت روح انسان‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در همین زمینه توجه به سیما و منظر شهرها یکی از مواردی است که در امر توسعه شهری باید جدی گرفته شود چراکه به هر میزان یک شهر به لحاظ عینی و کالبدی زیبا باشد به همان میزان می‌توان گفت در آن شهر افراد از روحیه نشاط و شادابی اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

فرماندار هشترود ادامه داد: بعد ذهنی شهر که ریشه در ذهنیت تک تک شهروندان آن دارد وابسته به سیمای شهرها و توسعه عینی و کالبدی شهرهاست و این دو از هم تأثیر می‌پذیرند چراکه انسانی که شاد و رضایت مند است به دنبال آبادانی و توسعه خواهد بود.

فرماندار هشترود با تاکید بر اینکه چشم داشت به منابع دولتی گره گشای مسائل و مشکلات شهر نبوده و لازم است مردم خود در امور شهر مشارکت و احساس مسئولیت کنند گفت: لازمه جلب مشارکت مردم ایجاد اعتماد عمومی در بین افراد جامعه است و این مسئله جز از طریق شفافیت شدنی نیست.

وی افزود: مردم در صورتی که تلاش مسئولان را ببینند و نتایج عملکردها برایشان قابل لمس باشد حاضر به مشارکت خواهند بود اما باید گفت همین میزان هم کافی نیست چراکه گاهاً لازم است مسئولان با گفتگو با مردم آنها را نسبت به مزایای مشارکت عمومی در جامعه آگاه کنند.

وی تاکید کرد: اینکه صرفاً منافع خود را در نظر داشته باشیم و نسبت به منافع جامعه بی توجه باشیم توسعه و پیشرفت حاصل نخواهد شد و متأسفانه یکی از علل عدم توسعه شهرستان هشترود عدم مشارکت شهروندان در مسائل جامعه است.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در طی شش ماه گذشته در سطح شهر توسط شهردار هشترود صورت گرفته اما لازم است به منظور داشتن یک شهری در تراز نام هشترود همگان مشارکت کنیم و در پیشبرد کارها کمک کار شهرداری باشیم.

امینیان در این جلسه از شهرداری خواست تا نقطه‌ای از شهر را به عنوان پایلوت به منظور انجام برنامه‌های منظر و سیمای شهری تا جلسه آینده در نظر بگیرند و در همین رابطه سایر دستگاه‌های عضو کمیته منظر و سیمای شهری برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم برنامه‌های خوبی را در این نقطه از شهر پیاده کنیم خود به خود علاقه عمومی به این مسئله جلب خواهد شد.

توجه به مسئله آموزش شهروندان در حوزه‌های مختلف به منظور جلب مشارکت آنان، ساماندهی و استاندارد سازی تابلوهای شهری، ساماندهی اراضی بایر در سطح شهر توسط شهرداری، برگزاری مسابقه برای طراحی المان و یادمان شهری و توجه به استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه همچون قلعه ضحاک، استفاده از آجرهایی که در معماری شهر تناسب دارند (حداقل در بافت قدیمی و تاریخی شهر)، توجه به روشنایی شهر در شب‌ها، خارج کردن دامداری‌ها از شهر نظر کهریزی و … از جمله مسائل و مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید فرماندار هشترود قرار گرفت.

کد خبر 4806185

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش شهروندی هشترود شهرنشینی بوشهر ایلام تعطیلی مدارس شهرکرد آلودگی هوا گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند شیراز استانداری تهران بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان