Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های خلاق نیز مانند شرکت‌های دانش‌بنیان، خدمات صادراتی متنوعی ایجاد کرده است؛ این شرکت‌ها می‌توانند محصولات خود را با استفاده از این امکانات به بازارهای جدید صادر کنند.

به گزارش ایسنا، در این راستا با توجه به اینکه تسهیل فرآیند صادرات کالا و خدمات و همچنین آموزش و مشاوره شرکت‌ها در حوزه صادرات از جمله نیازهای اساسی شرکت‌های خلاق است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا با شناسایی و ارزیابی شرکت‌های فعال در این حوزه، خدماتی با کیفیت و اثربخش برای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های خلاق می‌توانند برای تسهیل در امر صادرات، خدمات متنوعی از این معاونت و نهادهای همکار دریافت کنند. از جمله این خدمات می‌توان به «اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری»، «حضور در پاویون ملی در نمایشگاه‌های خارج از کشور»، «حضور مستقل در نمایشگاه‌های خارجی»، «ارائه کمک هزینه تحقیقات بازار بین‌المللی»، «پرداخت کمک هزینه‌های تهیه اقلام تبلیغاتی بین‌المللی» و «عضویت در وب‌سایت‌های B2B » اشاره کرد.

شرکت‌های خلاق همچنین مورد ارزیابی صادراتی قرار می‌گیرند. در ارزیابی آمادگی صادرات به طور کلی شاخص‌هایی مانند «دارا بودن بازار داخلی»، «داشتن برنامه و اهداف جامع صادراتی مدون»، «وجود زیرساخت‌های کافی به منظور صادرات مانند وبسایت‌های دو زبانه» مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین دارا بودن گواهینامه‌ها و استانداردهای بین‌المللی، بسته‌بندی مناسب کالا، وجود تحقیقات بازار بین‌المللی و ... مورد توجه قرار خواهند گرفت.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت‌های اینترنتی «ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز»، «برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق» و «کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری» مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات صنایع خلاق معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد

امتداد -مراسم تودیع و معارفه معاون نظارت شرکت شاپرک انجام شد. در این جلسه سعید احمدی پویا به عنوان سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک معرفی شد. او پیش از این در حوزه‌های مختلف مدیریتی در شرکت‌های پرداخت و نیز حوزه فناوری فعالیت داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت شاپرک در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های محمد صادق محبوبی اظهار کرد: «یکی از مأموریت‌های مهم شاپرک به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی، نظارت بر شبکه پرداخت است که خوشبختانه با تلاش همکاران اشراف کاملی به فعالیت‌های این حوزه وجود دارد.»

شبیری افزود: «صیانت و نظارت بر شبکه پرداخت، ارائه سرویس‌ها و توسعه ظرفیت‌های شبکه در راستای انجام مأموریت‌های محوله بانک مرکزی، اکنون باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خاطر ذی‌نفعان حوزه پرداخت الکترونیک به شاپرک شده و نیاز است با افق بلندمدت و نوآورانه همه ارکان شرکت به توسعه فعالیت‌های خود مبادرت ورزند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار