Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با هدف تخصیص سهم بیشتری از سبد دارویی خانوار‌ها به محصولات صنعت گیاهان دارویی، سیاست‌های ترویجی خود را توسعه بخشیده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که جزء ستاد‌های دارای سند رسمی است (سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این ستاد در تلاش است که از طریق ابزار‌های نرم و فرهنگی با استفاده از فرایند‌های موثر محتوا سازی در جامعه، نخبگان دانشگاهی و عموم مردم را نسبت به مزایای ذخایر طبیعی گیاهی ایران، آگاه سازد.

«کارگروه تخصصی ترویج و توسعه فرهنگ دانش بنیان در صنعت گیاهان دارویی و طب ایرانی»، به همین منظور در این ستاد تشکیل شده است. این کارگروه از افراد حقوقی و حقیقی تشکیل شده که از نهاد‌های مختلف دولتی و عمومی نمایندگی دارند. علاوه بر این، مراکز علمی تحقیقاتی مختلف و نمایندگان چند صنف و اتحادیه نیز در این کارگروه حضور دارند تا تصمیات اخذ شده بتواند به شکل تسهیل شده‌تری، اجرایی شود.

با هماهنگی انجام گرفته توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، وزارت آموزش و پرورش و نهاد‌های مختلف آموزشی بیش از گذشته مزایای درمانی و اقتصادی صنعت گیاهان دارویی را در محتوای آموزشی خود بازتاب می‌دهند

وزارت آموزش و پرورش در حوزه کار و دانش رشته‌ای در زمینه گیاهان دارویی و طب ایرانی ایجاد کرده است. در کتاب کلاس هفتم نیز، بخشی از محتوای درسی به این حوزه اختصاص داده شده است. ستاد گیاهان دارویی همچنین از نماینده سیاست گذاری در حوزه سلامت صدا و سیما و نهاد‌های همچون کانون پرورش فکری کودکان نیز دعوت کرده است تا به کمپین بزرگ فرهنگ سازی در حوزه گیاهان دارویی بپیوندند.

تشکیل باشگاه دانش آموزشی از جمله دیگر اقدامات انجام گرفته توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است تا بتوان به صورت ریشه‌ای دانش آموزان را با این صنعت رو به رشد آشنا کرد.

محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به سیاست­ها و راهبرد‌های سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی می‌گوید: «در این سند حوزه آموزش، ترویج و فرهنگ سازی از جمله محور‌های مهم قلمداد شده است. افزایش تمایل مردم به استفاده از گیاهان دارویی، لزوم تصحیح فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی، فرآورده­های حاصله و خدمات طب سنتی و همچنین ترویج سبک زندگی سلامت از مباحث اولویت دار این بخش است که تنها از طریق گفتمان سازی و ترویج صحیح مبتنی بر محتوا سازی درست، امکان پذیر است».

آشنا سازی بیشتر جامعه پزشکی با فرآورده‌های تولید شده در صنعت گیاهان دارویی، تبیین علمی و متقن مزیت‌های یک داروی گیاه پایه نسبت به برخی محصولات مشابه شیمیایی، آشناسازی جامعه با فرآورده‌های گیاهی غیر دارویی مورد استفاده در غذا‌های فراسودمند از جمله دیگر اهدافی است که کارگروه و کمپین ترویجی، طراحی شده توسط ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق آن است.

هر چند که با توجه به گستردگی کار و فرابخشی بودن موضوعی در این ابعاد، همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی می‌تواند به ایجاد نتایج مثبت تری منتهی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص‌های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک‌های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان‌های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور