Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@14:06:22 GMT

محرومیت بازیکن لیگ برتری به دلیل مصرف متادون

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۰۳۹۰

محرومیت بازیکن لیگ برتری به دلیل مصرف متادون

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ دومین مرحله از اسامی ورزشکاران دوپینگی را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) دومین مرحله از اسامی ورزشکاران دوپینگی سال ۲۰۱۹ که تمام مراحل مدیریت نتایج آنها در این ستاد سپری شده و احکام قطعی آنها به تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) رسیده است را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخلف این ورزشکاران به سال ۲۰۱۹ (از دی ماه ۱۳۹۷ تا دی ماه ۱۳۹۸) مربوط است و در ماه‌های گذشته پروسه قانونی بررسی پرونده آنها انجام شد. از نکات عجیب این لیست حضور یک فوتبالیست سابق لیگ برتری در آن بوده که به دلیل مصرف متادون 4 سال محروم شده است. 

احکام قطعی به این شرح است:

۱- مهدی جعفرزاده از وزنه‌برداری به دلیل مصرف مواد ممنوعه متاندینون و متنولون به مدت چهارسال (از 5 بهمن ۱۳۹۷ تا 4 بهمن ۱۴۰۱) محروم شد.

۲- سیداحسان موسوی محمدی از وزنه‌برداری به دلیل مصرف ماده ممنوعه تاموکسیفن به مدت چهارسال (از 5 اسفند ۱۳۹۷ تا 4 اسفند ۱۴۰۱) محروم شد.

۳- محمدشیرخانی از دوچرخه‌سواری به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۲) محروم شد.

۴- مصطفی ماهی از فوتبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه متادون به مدت چهارسال (از 21 فروردین 1398 تا 20 فروردین 1402) محروم شد.

۵ - وحید دهقان‌زاده از دوچرخه‌سواری به دلیل مصرف ماده ممنوعه متیل فنیدیت به مدت دو سال (از 2 شهریور 1398 تا اول شهریور 1400) محروم شد.

۶ -محمد مرادنیا از پاورلیفتینگ به دلیل مصرف مواد ممنوعه متاسترون، اکسی متولون و متیل فنیدیت به مدت چهارسال (از 10 اسفند 1397 تا 9 اسفند 1401) محروم شد.

۷- محمدحسین مصطفایی از پاورلیفتینگ به دلیل مصرف مواد ممنوعه متاندینون و تاموکسیفن به مدت چهارسال (از 10 اسفند 1397 تا 9 اسفند 1401) محروم شد.

۸- رضا قهرمانی حاج باغلویی از قایقرانی به دلیل مصرف ماده ممنوعه استانوزولول به مدت چهارسال (از 20 شهریور 1398 تا 19 شهریور 1402 ) محروم شد.

۹- مهدی حسن زاده از فوتسال به دلیل مصرف مواد ممنوعه متاندینون و فروزماید به مدت چهارسال (از 23 شهریور 1398 تا 22 شهریور ۱۴۰۲) محروم شد.

۱۰- مصطفی بیانی آهنگر از قایقرانی به دلیل مصرف ماده ممنوعه اکساندرولون به مدت چهارسال (از 13 مهر 1398 تا 12 مهر 1402) محروم شد.

۱۱- محمدحسین حاج محمدی از هندبال به دلیل مصرف ماده ممنوعه اکساندرولون به مدت چهارسال (از 13 مهر 1398 تا 12 مهر 1402) محروم شد.

۱۲- رویا قنادان از تیراندازی به دلیل مصرف ماده ممنوعه پروپرانولول، توبیخ کتبی شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین متادون لیگ برتر محرومیت دوپینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مخدر ماریجوانا از برگ‌های خشک شده و جوانه های گیاه Cannabis sativa ساخته می شود. گل، گرس و علف از مهمترین مشتقات این گیاه مخدر به شمار می روند. در واقع گل همان تغییر یافته ماریجوانا است که توسط بخش های مختلف گیاه شاهدانه به دست می آید. 

این مخدر معمولاً در کاغذی پیچیده شده و به صورت سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همین رو به آن سیگاری نیز گفته می شود. گل بوی تندی ایجاد می کند.
اغلب عموم تصور می کنند مواد مخدر گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد، در حالی که مخدر حاوی بیشتر از 400  نوع ماده شیمیایی و خطرناک است.

ماده اثر گذار در ماری جوانا تتراهیدروکانابینول یا THC است. این ماده به مقادیر مختلفی در قسمت های مختلف شاهدانه یافت می شود. THC  با ایجاد تغییراتی در مغز، فعالیت آن را دچار اختلال می نماید که در نتیجه مغز در پردازش اطلاعات و نیز هیجانات دچار اختلال می شود.
اگر شما دچار اختلالات روانی هستید، از مصرف این مخدر پرهیز کنید. زیرا مصرف آن ممکن است علائم جنون را در افرادی که اختلال دوقطبی دارند، تشدید کند.

مواد شیمیایی در این ماده مخدر ۵ برابر سیگار است که می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سلامتی و ایجاد انواع سرطان‌های حلق و ریه شود. مصرف این ماده به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد شیمیایی در آن می‌تواند سلامت ریه و دستگاه تنفس را به شدت به خطر اندازد.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف ماری‌جوانا احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های بدخیم سر و گردن را در افراد افزایش می دهد و می‌تواند تا سه برابر حالت عادی سلامتی افراد را در معرض خطر جدی بیماری‌هایی مانند سرطان قرار دهد.

در صورت استفاده مکرر این روان‌گردان، خطر ابتلا به افسردگی افزایش می‌یابد. مصرف ماریجوانا همچنین ممکن است علائم افسردگی را تشدید کند، تحقیقات نشان می دهد که مصرف این مخدر خطر ابتلا به روان پریشی را در افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، افزایش می دهد.

همچنین تاثیرات منفی بر حافظه و عملکرد شناختی، مشکلات تنفسی  و تاثیر منفی بر قلب و عروق مانند فشار خون بالا از عوارض مواد مخدر گل است.

این گیاه با تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌تواند تاثیر داروهای بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده در حین یا بعد از عمل را افزایش دهد. به همین جهت توصیه می شود، حداقل قبل از جراحی از مصرف آن پرهیز کنید.

علائم مصرف گل 

از مهمترین نشانه مصرف گل توهم زایی است که موجب شده، زمان برای فرد از آنچه که تصور می کند کندتر، بگذرد. 

سردرد و سرگیجه، احساس سبکی خواب آلودگی در حین مصرف، اختلالات خواب و خستگی، حالت تهوع، تحریک پذیری،  افزایش اشتها و از دست دادن وزن از دیگر علائم مصرف ماری جوانا یا همان گل است.

ترک مخدر ماریجوانا تحت نظر مشاور

از آنجایی که مصرف این ماده اعتیاد ذهنی ایجاد می کند، ترک آن نیز بر مبنای روش‌های ذهنی است. ترک این مخدر بیشتر از هرچیزی نیازمند اراده قوی است تا از مصرف مجدد پرهیز کنید. به علاوه مشغول کردن ذهن، عدم دسترسی به مواد و نیز پر کردن خلا عاطفی و روحی می تواند در درمان موثر باشد.

بهتر است روند ترک حتما تحت نظر متخصص و مشاور انجام گیرد. روان درمان با استفاده از برنامه‌ای مناسب و راهکار‌های صحیح می‌تواند به بهبود اضطراب و افسردگی بعد از ترک کمک نماید.

روند درمان هر فرد با فردی دیگر متفاوت است و روان درمان با توجه به شرایط فرد درمان مناسب را به او پیشنهاد می کند، البته نقش خانواده و دوستان را  نیز نباید در این روند نادیده گرفت.

تا به امروز هیچ دارویی برای ترک گل کشف نشده است زیرا ماده مخدر در ماریجوانا بیشتر از جسم بر روی ذهن اثر گذار است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • محروم‌‌ترین و برخوردارترین استان‌‌های ایران مشخص شدند
  • دونماینده استان درجام حذفی فوتبال فردا به میدان می‌روند
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • به اتهام تجاوز: دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند