Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با افتتاح مجتمع آموزشی دانشگاه مالک اشتر از ۱۰ طرح فناورانه این دانشگاه رونمایی شد. ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش  گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  و وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری، آئین افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پژوهشی دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع و بهره برداری از سرای دانشجوئی 400 نفره این دانشگاه برگزار و از 10دستاورد فناورانه رونمائی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع: برنامه‌هایی در حوزه هوایی داریم که دشمن را شگفت‌زده خواهد کرد

مجتمع آموزشی، پژوهشی جدید دانشگاه صنعتی مالک اشتر در 12 طبقه به مساحت 27000 متر مربع مجهز به فضاهای آموزشی و پژوهشی استاندارد، شامل کلاس های هوشمند، آزمایشگاههای فناورانه و کارگاههای صنعتی و نمایشگاه دائمی جهت بهره برداری دانشجویان این دانشگاه  افتتاح شد.

در این مراسم دستاوردهای فناورانه در حوزه های مواد پیشرفته، میکروالکترونیک، سامانه‌های تأمین اکسیژن و روش‌های نوین ساخت و شکل دهی سه بعدی و تعداد دیگری از طرحهای پژوهشی  با رویکرد خود اتکائی در تأمین مواد اولیه محصولات کلیدی و حساس و خنثی سازی اثرات تحریم‌ها در صنعت کشور رونمائی شد.

در ادامه با حضور وزرای دفاع و علوم، سرای دانشجوئی جدید با ظرفیت و استعداد 400 نفر دارای امکانات کامل رفاهی و ورزشی مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مراسم وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر نقش مهم دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تأمین نیروی انسانی متخصص و رفع موانع علمی و پژوهشی  سازمان‌های صنعتی گفت: این دانشگاه نقش مهمی در شناسائی تهدیدات فناورانه و راههای مقابله با آنها دارد و تا کنون توانسته بسیاری از گلوگاههای تحریمی را شناسائی و راه حل‌های عالمانه ارائه نماید و موجب افزایش توان بازدارندگی شود.

وی افزود: به حمدالله در این دانشگاه برخی دروس ویژه که برای کارشناسان مهندسی کاربردی است به صورت اختصاصی تدریس می‌شود که نشان از ایفای نقش مناسب علمی دانشگاه مالک اشتر در حوزه صنعتی کشور دارد.

امیر سرتیپ حاتمی دانشگاه مالک اشتر را پشتوانه علمی و فنی برای صنعت دفاعی دانست و افزود: این دانشگاه علاوه بر تأمین نیازهای علمی و پژوهشی صنعت، توانسته در حوزه غیردفاعی از قبیل صنعت خودرو سازی و تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای دانشی کشور نقش مؤثری داشته باشد.

دانشگاه صنعتی مالک اشتر با مأموریت رفع نیازهای صنعتی کشور در قالب 30 دانشکده و پژوهشکده و 90 مرکز پژوهشی بر اساس قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با کادر علمی مجرب و آزمایشگاههای مجهز، نسبت به پرورش نیروی انسانی متخصص در جهت رشد فناوری و حرکت علمی، صنعتی کشور قدم های مناسبی برداشته است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع تأکید کرد:  ما هواره بر مأموریت محور بودن دانشگاه ها به خصوص در حوزه صنعتی تأکید داریم و دانشگاه مالک اشتر از جمله دانشگاه‌هایی  است که با این رویکرد  کمک شایانی به بخش دفاعی وهمچنین سایر صنایع کشور کرده است.

انتهای پیام/

R1429/P/S1,11/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران اخبار نظامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران اخبار نظامی سرتیپ حاتمی وزارت دفاع ایران اخبار نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزش‌های الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی ایران پرداخت.

میرزاخانی مقدم که به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت می‌کرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دوره‌های بازی‌سازی و برگزاری جشنواره بازی‌های جدی را از زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.

وی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام رده‌بندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، سرمایه‌گذاری، نشر بازی‌های ایرانی در روسیه و نشر بازی‌های روسی در ایران ارائه داد.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکل‌گیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی، از طراحی پروژه‌ها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگی‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسش‌های مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران و فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.

در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بین‌الملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند