Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴عباس هاشمی با بیان این مطلب افزود: به تمامی تشکل های صنعتی و واحدهای تولیدی ابلاغ شده است که تا ۱۵ دی ماه برای دریافت شناسه کالا برای محصولات تولیدی خود اقدام کنند و در سطح بازار هم با هماهنگی و با اطلاع رسانی که با اتحادیه فروشندگان و توزیعکنندگان لوازم خانگی انجام شده است، تا زمان نهایی تعیین شده باید برای کالاهای موجود خود شناسه کالا بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: در شهریور سال ۹۵ آیین نامه شناسه و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت ابلاغ شد و پیرو آن دستورالعمل اجرایی ثبت و اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم خانگی تدوین شد که مشمول ۷ قلم کالا در صنعت لوازم خانگی شامل کولر، یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباس شویی، ماکروویو، جاروبرقی بود که در ابلاغیه جدید پکیج نیز به آن اضافه شده است.

او ادامه داد: این قدم نخست است و در قدم های بعدی تمامی اقلام لوازم خانگی را شامل خواهد شد و باید تولیدکنندگان و واردکنندگان اقدام به ثبت، اخذ و نصب شناسه کالا کنند.

هاشمی افزود: با توجه به هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است و با اطلاع رسانی که به واحدهای تولیدی و برای بخش های فروش و توزیع در سطح بازار انجام شده است، بعد از ۱۵ دی ماه اگر کالایی دارای شناسه کالا نباشد در سطح بازار کالای قاچاق تلقی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: در بازار لوازم خانگی چه می‌گذرد؟/ مشکلات تولیدکنندگان داخلی چیست؟

وی به آخرین آمار دریافت کنندگان شناسه کالا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸ هزارو ۲۶۳ فقره برای ۸ گروه کالایی در سامانه ثبت شده است که شامل هزارو ۴۵۷ فقره شناسه برای کالاهای تولید داخل و ۶ هزار و ۸۰۶ فقره برای کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت توضیح داد: تاکنون ۵۱ واحد تولیدی و ۲۵۸ واحد وارداتی برای کالاهای خود اقدام به ثبت شناسه کرده اند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000pgz خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قاچاق لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد