Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر از ارائه نسخه موبایلی تحولات جمعیتی استان بوشهر برای تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسکندر پاسالار ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته ثبت احوال با اشاره به یکصد و یکمین سال تأسیس این دستگاه اظهار داشت: ثبت احوال در استان بوشهر از سال 1307 کار خود را آغاز کرد و تا کنون 91 سال از تأسیس آن می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر از ارائه نسخه موبایلی تحولات جمعیتی استان بوشهر برای تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به نرم افزار بازار و دانلود رایگان این نرم افزار از تحولات جمعیتی استان مطلع باشند که در حال حاضر اطلاعات مربوط به سال‌های 96 و 97 در این نرم افزار بارگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سیستم خدماتی ثبت احوال به سمت الکترونیکی شدن در حال حرکت است گفت: در حال حاضر مردم می‌توانند به صورت الکترونیکی درخواست های خود را از اعم از صدور گواهی فوت، گواهی تجرد، کارت هوشمند و... را به صورت الکترونیکی ثبت کنند و نیازی به مراجعه حضوری به ثبت احوال نیست.

پاسالار گفت: بیش از 200 دستگاه به صورت آنلاین و الترونیکی به اطلاعات ثبت احوال دسترسی دارند و برای شناسایی و احراز هویت فرد نیازی به حضور فیزیکی نیست و کارها از طریق الکترونیکی انجام می‌شود؛ همچنین آرشیو شدن اسناد به صورت الکترونیکی یکی دیگر از فعالیت‌ها و اقدامات مهمی است که توسط ثبت احوال برای دسترسی بهتر انجام شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر از واگذاری برخی از خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: به جهت رفاه حال مردم برخی خدمات به این دفاتر واگذار شده است که تعداد این دفاتر در استان بوشهر 28 عدد می‌باشد.

وی با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند گفت: از تعداد 777 هزار نفر واجد شرایط در استان بوشهر 91 درصد افراد کارت ملی هوشمند خود را دریافت، یا درخواست خود را ثبت و در انتظار دریافت این کارت هستند و حدود 68 هزار نفر درخواست صدور کارت ملی هوشمند ندادند که با شناسایی انجام شده اغلب این تعداد افراد را دانش آموزان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تشکیل می‌دهند که برای کمک به این افراد تفاهم نامه‌هایی را با آموزش و پرورش استان، کمیته امداد و سازمان بهزیستی انجام شده تا به صورت سیار همکاران ما در ثبت احوال در مدارس و مراکز کمیته امداد و بهزیستی حضور بهم رسانند.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: برخی از افرادی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند را افراد تحت مراقبت در منزل تشکیل می‌دهند که این افراد می‌توانند با ارسال پیامک به شماره 09908136689 همکاران ما را در ثبت احوال مطلع کنند تا ظرف حدود یک هفته ثبت احوال به منازل این افراد مراجعه خواهد کرد.

پاسالار افزود: از سال دیگر کارت‌های ملی هوشمند کاربردی‌تر می‌شود و نیز از خرداد ماه امسال کارت‌های قدیمی فاقد اعتبار شدند؛ کسانیکه درخواست صدور کارت ملی هوشمند را داده‌اند در صورتی که رسید خود را داشته باشند می‌توانند کارهای خود را انجام دهند اما کسانی که در حال حاضر هم از کارت‌های قدیمی خود استفاده و درخواست صدور کارت هوشمند ملی ندادند برای انجام کارهای خود با مشکل مواجه خواهند شد.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر به بیان آماری از جمعیت استان پرداخت و گفت: در حال حاضر یک میلیون 172 هزار و 60 نفر جمعیت استان است که از این تعداد 71 درصد در شهر و 29 درصد در روستا ساکن هستند، همچنین 53 درصد جمعیت استان را مردان و 47 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی نسبت جمعیتی در استان را 114 عنوان کرد و افزود: به ازای هر 100 زن، 114 مرد در استان وجود دارد؛ همچنین در 9 ماهه اخیر امسال 12 هزار 282 متولد شدند که به نسبت سال گذشته 18 درصد آمار تولد کاهش داشته است.

پاسالار تعداد فوتی‌های استان را سه هزار و 192 نفر عنوان کرد و بیان داشت: آمار فوتی‌های امسال 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر به میانگین سن پدران و مادران هنگام ولادت اشاره کرد و گفت: میانگین سن در پدران 34 و در مادران 29/5 است که در این بین شهرستان دیلم بیشتین میانگین سن پدران و مادران را دارد.

وی افزود: امسال تعداد 154 دو قلو متولد شده که بیشترین آنها در بوشهر بوده، همچنین چهار مورد سه قلو بود که همه اینها در شهرستان دشتستان بوده است.

پاسالار به فراوانی نام در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: به ترتیب نام‌های حسین، محمد، علی، امیرعلی و علیرضا بیشترین نام‌های پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، زینب، رقیه و آوا بیشترین فراوانی را در بین نام‌های دختران داشتند که نشان از اعتقاد مردم بوشهر به اسامی اهل بیت است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر در طلاق و ازدواج گفت: بر خلاف آنچه که افکار عمومی می‌گویند امسال نسبت به سال گذشته خوشبختانه یک درصد کاهش طلاق را در استان نسبت به سال گذشته داشتیم، همچنین میزان ازدواج نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث غیر عمد و بیماری‌های سرطانی بیشترین علل فوت افراد در استان بوشهر است و نسبت جمعیت فوتی در استان به ازای هر 100 زن، 137 مرد است.

پاسالار به اشاره به سن ازدواج در استان بوشهر گفت: میانگین سن ازدواج در بین پسران 28/2 و در بین دختران 24/1 می‌باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: استان بوشهر ثبت احوال نشست خبری بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است

محمود پاک نیت بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: قطعا سیاست‌های جمعیتی برای فرزندآوری موثر است منتها دولت می‌تواند این سیاست‌ها را تقویت کند و زمینه‌هایی برای فرزندآوری بیشتر با ایده‌هایی عملگرایانه فراهم کند.

وی در ادامه عنوان کرد: الان از دغدغه‌های زوج‌ها امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد. اضافه کردن نسل هم مشکلات خاص خود را دارد، اما قطعا مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است.

وی بااشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل اتی در زمان کهنسالی هیچ کس را نداشته باشد که به او رسیدگی کند. زوجین جوان باید به این مسائل توجه کنند که همانطور که گذشته‌های ما نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، ان‌ها هم همینطور هستند.

وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: وقتی سن ازدواج بالا می‌رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی کنند به مروری کهن سالی جمعیت رخ می‌دهد باید برای سال‌های اتی تمهیدی بیاندیشیم تا مشکلاتی از این دست گریبان جامعه مان را نگیرد، هنرمندان هم پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند. بهرحال هنرمندان هم الگوی جامعه هستند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • اچ‌تی‌سی با موبایلی میان‌رده برمی‌گردد
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته