Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مجید رضازاده روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد زنان واقع در میدان شوش اظهار داشت: این سرپناه های شبانه برای زنان آسیب دیده ایجاد شده است تا در کنار اقامت امن، از خدمات مددکاری و مشاوره ای مناسب بهره مند شوند.

وی افزود: بخش کمی از زنان در جامعه ما معتاد هستند ولی تاثیر آنها بر خانواده و فرزندانشان بیشتر از مردان معتاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مراکز کاهش های آسیب های اجتماعی نقش مهمی در کنترل آسیب ها دارد بیان داشت: در این مراکز مداخله ها و حمایت های لازم به زنان آسیب دیده و یا بهبود یافته از اعتیاد ارائه می شود که به بازگشت آنان به کانون خانواده کمک می کند.

وی ادامه داد: اگر این مراکز توسعه یابد نیازی به مراکز اجباری ترک اعتیاد نخواهیم داشت چرا که این افراد شرایط سخت را سپری کرده اند و با میل خودشان به دنبال بهبودی و تغییر روش زندگی هستند.

رضازاده با تاکید بر این که توسعه مراکز کاهش آسیب های اجتماعی نباید متوقف شود گفت: اگر در زمینه کاهش آسیب ها برنامه های فرهنگی و اجتماعی را گسترش داده بودیم بدون تردید الان وضعیت بهتری نسبت به قبل داشتیم ضمن اینکه در سال های گذشته برنامه هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد ولی استمرار نیافت.

وی خاطر نشان کرد: در این مراکز مشکلات و معضلات با مداخلاتی که در حال انجام است شناسایی می شود و فرد آسیب دیده تحت درمان و مشاوره روانی قرار می گیرد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان این که در مراکز جامع کاهش آسیب های اجتماعی به همه زنان آسیب دیده خدمات ارائه می شود بیان داشت: از نظر ما فرقی نمیکند که زن آسیب دیده مصرف کننده مواد مخدر باشد و یا کسی باشد که دیگر تمایلی به مصرف مواد ندارد بلکه هر دو قشر را مورد حمایت و کنترل قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: این مراکز از سوی بخش خصوصی با استفاده از توان خیران و با حمایت های بخش دولتی خدمات رسانی می کنند تا در جامعه شاهد افزایش سطح آسیب های اجتماعی نباشیم.

رضازاده بر ایجاد اشتغال مددجویان تاکید کرد و گفت: باید برای اشتغال این افراد برنامه ریزی و کمک شود تا با توانمندی اقتصادی مشکلات را پشت سر قرار دهند و مجدد به سوی آسیب ها روی نیاورند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: همچنین باید خدمات روانشناسی و روانپزشکی خوبی به مددجویان ارائه شود تا بتونند با مهارت به دنبال راه حل برای مشکلات باشند.

اولین مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد(گذری، روزانه، سرپناه شبانه، جامعه پذیری و اشتغال) ویژه زنان با ظرفیت پذیرش ۱۵۰ مددجو روز سه شنبه به بهره برداری رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آسیب های اجتماعی اشتغال بهزیستی درمان زنان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زنان و خانواده گفت: تعداد کارگران بیمه شده در کشور ۱۶ میلیون نفر است که زنان سهم ۲۱ درصدی از آن را دارند.

به گزارش مشرق، «نرجس بختیار خلج» اظهار داشت: تعداد کارگران بیمه شده در کشور ۱۶ میلیون نفر است که زنان سهم ۲۱ درصدی از آن را دارند. ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان کشور زنان هستند؛ از این تعداد۵۲۰ هزار نفر بیمه زنان خانه‌دار شده‌اند. همین مساله نشان می‌دهد زنان ضمن رسیدگی به خانواده در جامعه کاری نیز مشارکت فعال دارند و این مساله شایسته تقدیر است. اکنون عرصه برای هر زنی که احساس کرده دوست دارد وارد بازار کار شود، فراهم است.

وی افزود: برای آن دسته از بانوانی که آمادگی ورود به بازار کار را ندارند و ترجیح می‌دهند به امور خانوادگی بپردازند، فرصتی فراهم شده تا بیمه زنان خانه‌دار شوند و از امکانات آن برای آینده زندگی خود استفاده کنند.

بختیار خلج تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با کارگران به ارزش‌گذاری به عمل تأکید کردند که یعنی صرفاً کار را برای درآمد نبینیم و به آن ارزش بگذاریم و کار شایسته در جهت تعالی جامعه را هدف‌گذاری کنیم. نقش زنان در این مسیر نقش مؤثری است چرا که پایه‌های تربیت فرزندان در خانواده شکل می‌گیرد و این زنان هستند که تربیت نیروی انسانی را از ابتدا رقم می‌زنند. ما باید به سمت تقویت این فرهنگ با محورگذاری بر ارزش کار معنوی حرکت کنیم و ضمن توجه به بُعد مالی به ابعاد معنوی نیز توجه کنیم.

مشاور وزیر تعاون درباره مراسم تجلیل از زنان نمونه کارگری در هفته کارگر گفت: در هفته کارگر مراسمی برای تقدیر از خانم‌های کارگر نمونه برگزار شد که آن‌ها هم به لحاظ کاری و تلاشگری جزو برگزیدگان هستند و هم در حوزه ترویج سیاست‌های تقویت‌کننده تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده تأثیر دارند. البته تجلیل امسال یک تفاوت مهم با سال‌های دیگر داشت و آن تقدیری است که از کارفرمایان و واحدهای تولیدی دوستدار خانواده به عمل آمد.

بختیار خلج در توضیح تجلیل از کارفرمایان دوستدار خانواده گفت: اگر می‌خواهیم بر جنبش تعهد بر خانواده کار کنیم باید این ارزش‌گذاری را در جامعه داشته باشیم. به همین دلیل از کارفرمایان دوستدار خانواده که بر اساس شاخص‌هایی مانند کمک به افزایش جمعیت، معیشت پرسنل در موضوع ارزش‌گذاری بر ازدواج و تحکیم خانواده سرآمد هستند، تقدیر به عمل آمد. ۱۴ بانوی کارگر نمونه و ۱۲ واحد تولیدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی درباره وضعیت زنان کارگر در دولت سیزدهم افزود: حوزه زنان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است. به جهت کیفی تکریم بانوان و تسهیل شرایط کار توأم با خانواده چشمگیر بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز