Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم سرهنگی امروز سه شنبه سوم دیماه در مراسم سومین کنفرانس ملی کارآفرینی که در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار داشت: در این آئین‌نامه ۱۸ ماده‌ای شرایط و ضوابط حمایت از کارآفرینان برتر از جمله ایجاد خط سبز گمرکی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در قالب آئین نامه حمایت از کارآفرینان پیشرو نحوه حمایت از بنگاه‌های متوسط بزرگ پیش بینی شده است، ادامه داد: این آئین‌نامه از یک ماه قبل در دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت و دو جلسه نیز در این خصوص برگزار شده ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگی همچنین با اشاره به شاخص جهانی کارآفرینی و جایگاه ایران در این شاخص گفت: رتبه فضای کسب و کار ایران از ۸۷ به ۷۲ کاهش یافته و فضای کسب و کار ارتقا یافته است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار ادامه داد: رتبه فضای کسب و کار ایران از ۸۷ به ۷۲ کاهش یافته و فضای کسب و کار ارتقا یافته است، گفت: شاخص فضای کسب و کار به واسطه ورود جوانان با کسب و کارهای نو بهتر شده است و اتفاقات مثبتی در این فضا ایجاد شده است.

وی درباره رتبه ایده آل شاخص کارآفرینی برای ایران نیز افزود: در حال حاضر رتبه شاخص فضای کسب و کار در ترکیه در همسایگی ما ۳۸ است که کشورهای همسایه در همین حدود هستند.

سرهنگی تاکید کرد: البته ایران در بین کشورهای خاورمیانه جزو ۵ کشوری است که شاخص فضای کسب و کار آنها ۱۲ پله صعود کرده و این نکته قابل توجهی است.

این مقام مسئول همچنین به فضای استارت آپی کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه دولت باید فضایی فراهم کند که شرایط برای رشد استارت‌ آپ ها فراهم شود به طوری که با فراهم کردن زیرساخت، استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین در این فضا رشد کنند و تشکیل شوند.

سرهنگی گفت: برای بخش خصوصی در صورتی فضاسازی باصرفه‌تر است که بتوانند شبکه‌سازی بین اجزا انجام دهند و دولت باید کمک کند تا شبکه‌سازی کسب و کارها در یک محیط گلخانه‌ای شکل گیرد و رشد کند.

وی با تاکید بر اینکه هر جا استارت‌آپ‌ها در فضای کسب و کار شکل گرفته، به طور میانگین شاخص فضای کسب و کار بهتر شده است، افزود: البته قضیه استارت‌ آپ‌ها از فضای کسب و کار هم جدا است و شرکت‌هایی که نوآور باشند جزو استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیرند، مثلاً برای حمل‌ونقل قوانین کلی وضع می‌شود، اما استارت‌آپ‌های رشته حمل‌ونقل باید قوانین جداگانه‌ای داشته باشند و هدف این است که فضای کسب و کار برای استارت‌آپ‌ها نیز بهتر شود.

این مقام مسئول همچنین، گفت: یکی از بخش‌هایی که در کاهش موانع کارآفرینان برای رشد شاخص بهبود فضای کسب و کار باید مؤثر واقع شود، هیأت مقررات‌زدایی است تا مقررات زائد حذف شوند.

کد خبر 4806554 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارآفرینی قانون بهبود فضای کسب و کار بانک مرکزی ایران قیمت دلار لایحه بودجه سال 99 کل کشور مالیات وزارت جهاد کشاورزی محمد اسلامی قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی وزارت راه و شهرسازی وزارت صنعت معدن و تجارت عباس کشاورز طرح ملی مسکن لایحه بودجه 99 کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، انجمن سینمای جوانان ایران سقف حمایت‌های خود از تولید فیلم کوتاه را در همه سطوح تولیدی افزایش داد.

این انجمن به‌عنوان فراگیرترین مدرسه سینمایی کشور که رسالت خود را آموزش حرفه‌ای سینما و کشف و حمایت از استعدادهای سینمایی ایران می‌داند، از طریق پیچینگ به بررسی طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های کوتاه سینمایی می‌پردازد و بنابر سطح فیلم‌ساز و فیلم‌نامه، در سه قالب «فیلم‌اولی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» از ساخت فیلم کوتاه جوانان ایران حمایت می‌کند.

طبق مصوبه هیات‌مدیره انجمن سینمای جوانان ایران منوط به تایید فیلمنامه‌ها در فرآیند پیچینگ در سال ۱۴۰۳، فیلم‌اولی‌ها تا سقف اعتبار ۲۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه‌حرفه‌ای تا سقف ۱۲۵ میلیون و فیلم‌های حرفه‌ای می‌توانند تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان، بودجه تولید دریافت کنند.

پیش از این انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم اولی‌ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان، فیلم‌های نیمه حرفه‌ای تا سقف ۷۵ میلیون تومان و فیلم‌های حرفه‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کرد.

همچنین، هنرمندان پس از ساخت اثر خود، در صورت بالابودن سطح کیفی اثر و منوط به تایید شورای عالی تولید انجمن سینمای جوانان ایران، امکان درخواست متمم قرارداد را نیز دارند که در مجموع (مبلغ قرارداد بعلاوه متمم) برای فیلم‌اولی‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان، برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای حرفه‌ای‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

فیلم‌سازان جوان ایران از سراسر کشور می‌توانند از طریق سامانه «پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران» به این نشانی ورود و اقدام به ثبت طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود کنند.

در آیین‌نامه جدید تولید، اولویت‌های مضمونی انجمن طبق سنوات گذشته اعلام شده است که مهم‌ترین آن در سال جدید توجه ویژه به موضوع فلسطین و کودکان مظلوم غزه است.

از عموم هنرمندان و متقاضیان جلب حمایت تولید فیلم کوتاه تقاضامند است جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دقیق درخواست خود، حتماً پیش از اقدام به ارایه درخواست، آیین نامه تولید ۱۴۰۳ انجمن سینمای جوانان ایران را مطالعه کنند.

کد خبر 6092190

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها محکوم به شکستند/عدم بازارسنجی علمی فعالیت‌های جدید و نو
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد