Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@05:23:10 GMT

الازهر نشست علم تفسیر برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۱۸۰۶

الازهر نشست علم تفسیر برگزار کرد

گروه بین‌الملل ــ نشست علم تفسیر ویژه امامان جماعت و خطبای لیبیایی آموزش‌دیده در سازمان جهانی دانش‌آموختگان الازهر در قاهره برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اخبار الیوم، عبدالفتاح العواری، رئیس دانشکده اصول دین دانشگاه الازهر در این  نشست اظهار کرد: یکی از اهداف نشست‌ها و دوره‌هایی که سازمان جهانی دانش‌آموختگان الازهر برگزار می‌کند، پرورش امامانی آشنا به علوم اسلامی، بالابردن دانش تبلیغی خطبا و فراهم‌کردن ابزارهای تبلیغ برای آنان با هدف مقابله با افکار افراط‌‌گرایانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العواری بیان کرد: یکی دیگر از اهداف الازهر از برپایی دوره‌های آموزشی کسب مهارت در علوم شرعی با استناد به منابع موثق است تا آنان با معارفی آشنا شوند که پاسخگوی نیازها و سؤالات جامعه امروز باشد.

وی با تبیین شرایط لازم برای مفسران قرآن، افزود: کسی که به تفسیر روی می‌آورد، باید دارای اعتقاد درست و به دور از تعصب بوده و با علومی همچون زبان‌شناسی، بلاغت و حدیث آشنا باشد.

عبدالفتاح العواری همچنین تصریح کرد: آشنایی با سیره نبوی، فقه، اصول و سنت‌ها و آداب و رسوم بشری نیز از دیگر شرایط لازم برای تفسیر قرآن است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری بین المللی قرآن بین الملل قرآن تفسیر قرآن دوره آموزشی میانه روی مصر الازهر قاهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما؛ واکاوی برنامه‌سازی قرآنی»؛ با نگاهی به برنامه تلویزیونی محفل، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

علی‌رضا معاف کارشناس فرهنگی و فعال قرآنی، مرتضی روحانی پژوهشگر فلسفه و فعال رسانه‌ای، مسلم نادعلی‌زاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی محفل و علی‌رضا بلیغ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی و دبیر نشست در این رویداد حضور دارند.

نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما»، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ با پخش زنده از صفحۀ آپارات پژوهشکده (http://www.aparat.com/rcica.ir) و همچنین در طبقه سوم پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی واقع در حوزه هنری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه