Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان مرکزی درحالی این روزها روی خط آلودگی هوا قرار گرفته که مردم استان شاهد انباشت آلودگی را در روزهای آینده خواهند بود. ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، با شروع فصل زمستان همواره با پدیده آلودگی هوا مواجه می‌شویم و از افرادی بسیاری می‌شونیم که باز هم زمستان و وارونگی دما باعث این آلودگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حاکم شدن وارونگی دمایی در سطح زمین بویژه در مناطق شهری بزرگ و صنعتی آلودگی‌های تولید شده توسط منابع آلاینده مانند خودرو ها، کارخانه ها، لوازم گرمازای منازل و غیره به دلیل سنگین بودن هوای سرد و عدم تمایل این هوا به صعود و انبساط وترکیب آن با هوای فوقانی در سطح زمین متراکم شده و سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها در درون هوای استنشاقی انسان شده و عوارضی را به دنبال دارد.

موضوعی که این روزها با تشدید آلودگی هوای استان مرکزی به عنوان قطب صنعت و اراک پایتخت صنعتی کشور شاهد موجی از آلودگی هوا و تعطیلی ناشی از این آلودگی بوده است.

انباشت آلودگی هوا در استان مرکزی و شهر اراک

این موضوعیست که مدیرکل هواشناسی استان مرکزی درباره آن در گفت‌و‌گو با خبرنگارتسنیم با اشاره به وضعیت جوی استان در روزهای پیش‌رو اظهار داشت: برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش باران نداریم و در مقابل در این چند روز با موضوع پایداری هوا روبرو هستیم.

آرش بهاروند افزود: این درحالیست که روزهای سه شنبه و چهارشنبه پتانسیل انباشت آلودگی را در استان و اراک شاهدیم.

وی اضافه کرد: از نظر دمایی حداقل دمای 24ساعته 2درجه سانتیگراد زیر صفر بوده بوه که البته دمای هوا تا آخر هفته حداقل 1 و 2 درجه سانتیگراد زیر صفر است.

هواشناسی ایران 98/10/3|آغاز بارش برف و باران از فردا/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتیاخبار هواشناسی 98/10/03| استقرار هوای سرد زمستانی از شنبه آینده/ هفته آینده از آلودگی هوا خبری نیستنقش مهم فیلتر اتاق خودرو در روزهای آلودگی هوا

بخش اعظم واحدهای استان مرکزی جزو صنایع آلاینده هستند

از سویی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی در گفت‌و‌گو با تسنیم از روزهای آلوده در استان مرکزی گفته و اظهار داشت: از ابتدای سال 1398 تعداد روزهای آلوده در اراک 31 روز بوده که البته در شهرستان ساوه نیز یک روز آلودگی داشتیم.

رضا میرزایی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور کاهش آلودگی هوا در اراک و استان مرکزی افزود: پایش کیفیت هوا، گسترش شبکه پایش کیفیت هوا، نظارت بر فیلتراسیون کارخانجات و انجام آزمایش کارخانجات به طور دوره‌ای، بخشی از اقدامات سازمان محیط زیست استان مرکزی درجهت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی است.

وی ادامه داد: درهمین راستا درباره تمامی خروجی‌های واحدهای صنعتی ازجمله بحث دودکش، خاک و پساب آنها آزمایشاتی صورت می‌گیرد که پس از اعلام نتایج، چنانچه نتایج پایین‌تر از استاندارد باشد اقدامی صورت نمی‌گیرد ولی چنانچه آلودگی آنها بالاتر از میزان استاندارد باشد اخطار داده شده و درصورت عدم رفع مشکل واحد جزو صنایع آلاینده محیط زیست معرفی می‌شود که بخش اعظم واحدهای استان مرکزی جزو صنایع آلاینده هستند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: طی چند روز اخیر به دلیل آلودگی هوای اراک مصوبه تعطیلی چند واحد تولیدی اراک که جزو آلاینده‌های محیط زیست هستند از جمله کوره‌های آجرپزی و آندسازی را داشتیم که دراین راستا درخواست به اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی داده شده، همچنین در ارتباط با خودروهای فاقدمعاینه فنی و دودزا نیز درخواست شده تا پلیس راهور برخورد شدید داشته باشد.

به گزارش تسنیم، حال باید دید با توجه به شرایط آلودگی هوای اراک و اعلام محیط زیست درباره صنایع آلوده استان مدیران ارشد استان مرکزی چه واکنشی در قبال این موضوع که با سلامت مردم در ارتباط است خواهند داشت؟

انتهای پیام/ 711/ ت

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه