Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، عباس آسوشه معاون مرکز ملی فضای مجازی در نشست علمی نگاهی دوباره در ماهیت میزان و پیشرفت شبکه اطلاعات که در مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: اگر اطلاعاتی که ما به آن نیاز داریم در داخل کشور است، چرا ترافیک داخلی باید به خارج از کشور برود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کابران ایرانی برای اطلاعات مورد مبادله خود در کشور هزینه اضافه پرداخت می‌کنند، گفت: وقتی می‌گوییم نباید اطلاعات از کشور برود منظور ما این است که اگر فرد گیرنده و فرستنده اطلاعات در داخل کشور حضور دارند چرا باید برای دسترسی به این اطلاعات هزینه اضافی پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به کشورهایی که در این حوزه فعال هستند، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات موضوع جدیدی در دنیا نیست. کره جنوبی پیش از اینها شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کرده است. همچنین ترافیک و سرویس‌های داخلی کره جنوبی در کشور خودشان رشد می‌کند و بیش از ۸۰ درصد ترافیک کره جنوبی داخلی است. 

آسوشه افزود:‌ یکی دیگر از آن کشورها انگلیس است، در چند ماه گذشته نیز مکرون با انتقاد از شبکه ملی اطلاعات فرانسه گفته بود ما دو نوع اینترنت در دنیا شناسایی کردیم. یک اینترنت آمریکا که هیچی در آن مشخص نیست و دو اینترنت چین که همه چی در آن بسته است. 

وی با بیان اینکه مکرون اینترنت انگلیس را نمونه‌ای برای اجرا در اروپا عنوان کرده بود،‌گفت: آلمان نیز پس از اطلاع از شنود نخست‌وزیرشان توسط آمریکا به سمت شبکه ملی اطلاعات رفت.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آورده‌های شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات شفافیت به همراه دارد و در حال حاضر نحوه و میزان مصرف ترافیک در کشور مشخص نیست. اما با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات این موضوع  ممکن می‌شود. 

آسوشه در ادامه با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات کاربران را مسئولیت پذیر می‌کند، عنوان کرد: در اینترنت آمریکایی مسؤولیت پذیری معنایی ندارد و کاربران با هویت نامشخص فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آورده دیگر شبکه ملی اطلاعات امنیت و سالم سازی است، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر کاربران ایرانی مورد تهاجم کلاهبرداران و هکرها بوده‌اند که اطلاعات مالی آنها از طریق فیشینگ به سرقت رفت، با راه‌اندازی شبکه اطلاعات می‌توانیم شاهد کاهش سرقت و کلاهبرداری در فضای مجازی باشیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی توضیحاتی در خصوص اختلال اینترنت مناطق مرکزی تهران از سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد:

سیدحمیدرضا اعرابی، معاون نظارت بر خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به برخی اخبار نادرست در خصوص وجود اختلال و افت شدید سرعت اینترنت طی روز جاری در مناطق مرکزی تهران عنوان کرد که اختلال و کاهش سرعتی در این مناطق نداریم.

وی افزود: بر اساس رصد لحظه‌ای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکنون هیچ گونه افت سرعتی در شبکه ارتباطی مناطق مرکزی تهران مشاهده نشده است.

کد خبر 6091427 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت