Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در وضعیت استاندارد باید اقلام مورد نیاز ۱.۵ درصد از جمعیت، برای استفاده در حادثه های احتمالی ذخیره سازی و دپو شود که اکنون موجودی انبارها در حد استاندارد است.

ابوالفضل محبان افزود: اکنون انبار ذخیره اقلام مورد نیاز، در تمام شهرستان های استان جز گرمه و راز وجرگلان ایجاد شده است که پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع گستره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: ایجاد انبار موقت در شهرستان مرزی راز و جرگلان، در دست پیگیری و انجام است. 

محبان در بخش دیگر سخنان خود درباره امداد رسانی این جمعیت در حادثه های امسال گفت: نجات‌گران این جمعیت، امسال در هزار و ۱۵۱ حادثه حضور یافته و امداد رساندند که این رقم در مدت مشابه پارسال هزار و ۱۰۱ مورد بوده است. 

وی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۳۸ حادثه جاده ای، ۱۶۸ حادثه شهری، ۳۵ حادثه کوهستان، ۴۰ حادثه سیل و آبگرفتگی امدادگران این جمعیت را به محل کشاند و مردم هم با ۱۴۵ مورد مراجعه حضوری به پایگاه ها، از این جمعیت، امداد گرفتند. 

محبان، شمار افراد درگیر در این حادثه ها را ۱۲ هزار و ۵۶۴ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، دو هزار و ۷۵۱ نفر در حادثه های جاده ای، ۵۹ نفر در حادثه های کوهستان و دوهزار و ۶۰۳ نفر در سیل و آب گرفتگی دچار حادثه شده و  ۲۲۵ نفر مراجعه حضوری داشته اند. 

وی افزود: در این مدت، ۸۵۵ نفر از حادثه دیدگان، نجات یافتند که ۶۱۴ نفر مربوط به حادثه های جاده ای، ۱۵ نفر در حادثه های کوهستان و مابقی مربوط به سایر حادثه ها است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۸۵۰ نفر اسکان اضطراری داده شده اند که ۵۷۱ نفر مربوط به سیل بهار امسال بوده است 

وی با اشاره به عملیات رهاسازی مصدومان حوادث جاده ای افزود: در ۹ ماهه امسال نجاتگران هلال احمر استان ۵۴ مورد عملیات رهاسازی انجام دادند.

محبان گفت: بالگرد هلال احمر نیز در این مدت ۲۳ سورتی پرواز انجام داد که این پروازها بیشتر برای انتقال اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان انجام شده است و چهار نفر حادثه دیده را نجات داده است. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: امسال پنج هزار و ۳۳۱ نفر نجات گر، در قالب دوهزار و ۱۷ عملیات امداد رسانی کردند. 

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب و ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت فصلی دارد. 

برچسب‌ها بجنورد بالگردهای امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر امداد و نجات خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد جمعیت هلال احمر امداد و نجات خراسان شمالی بجنورد جمعیت هلال احمر امداد و نجات خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر

بابک محمودی گفت: با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت محترم و در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر بر توان امدادی این جمعیت افزوده شد. در واقع اقداماتی را که درطول دوره مدیریتی اخیر این جمعیت انجام شد، می‌توان با اقدامات صد سال گذشته در جمعیت هلال احمر مقایسه کرد. این تجهیزات به مناسبت روز هلال احمر و به مرور در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر این مجوز خرید ۱۶۰۰ دستگاه دیگر را نیز در اختیار داریم که در حال عقد قرارداد و خرید آن هستیم. همچنین بالغ بر ۲۸۰۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس تا پایان امسال به بدنه امداد و نجات کشور اضافه خواهد شد و امیدواریم که شاهد افزایش کیفیت و خدمات ارائه شده به مردم باشیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در کنار این موضوع ساخت پایگاه‌های امداد و نجات جدید با کمک دولت و استانداردی‌ها پیگیری می‌شود. در حال حاضر بالغ بر ۶۲۰ پایگاه امداد و نجات داریم و برنامه داریم تا تعداد پایگاه‌ها را به حدود ۱۰۰ پایگاه برسانیم.

محمودی با بیان اینکه در سال جاری اجرای عملیات‌های امدادی در تمام کوهستان‌ها را دنبال خواهیم کرد، گفت: تعدادی از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را نیز در جاده‌های تازه تاسیس ایجاد خواهیم کرد. همچنین تاکید داریم که در هر مسیر و جاده جدیدی که ساخته می‌شود، از همان ابتدا استاندارد‌های امداد و نجات را داشته و پایگاه‌هایی را احداث کنند.

وی در خصوص خودرو‌ها و آمبولانس‌های امدادی جدید که به بدنه این سازمان اضافه شده‌اند نیز گفت: تقریباً تمامی استان‌ها ها داری یک حالت فرسودگی ناوگان هستند و از این رو خودرو‌های جدید به تمامی این استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد. البته در بعضی از این استان‌ها باتوجه به شرایط جغرافیایی، اقلیم، وسعت و ... مواردی در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عمدتاً استان‌های اصلی و حادثه خیز ما که مقصد مسافرت‌ها هستند این‌ها از نظر پایگاه‌های امداد و نجات و خودرو به طور ویژه دیده شدند ولی به طور کل با این ۲۷۰۰ دستگاه تمامی ناوگان لجستیکی استان‌های ما بروزرسانی خواهند شد و به لطف خداوند توان بسیار بالایی جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

محمودی در خصوص پلاک این خودرو‌ها نیز گفت: سردار رادان شخصا به این موضوع ورود کردند و انءشالله در اسرع وقت انجام خواهد شد، همچنین ما منتظر تجهیز هستیم که به محض تجهیز شدن کار پلاک‌گذاری این خودرو‌ها انجام می‌گیرد که این موضوع به خود استان‌ها واگذار می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور همچنین گفت: انءشالله در مجلس جدید بازبینی در قوان شود که ورود خودرو‌های امدادی که مشخص هستند چه مقصدی دارد و این موضوع درگیر مشکلات اداری قرار نگیرد و سریعتر به ناوگان لجستیکی هلال‌احمر اضافه شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان