Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از تاسیس مرکز رشد صادرات در استان و تاکید بر تولید محصولات صادرات محور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز کیوان کاشفی ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز ملی صادرات در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روز پنج شنبه پنجم دی‌ماه با حضور صادرکنندگان استان کرمانشاه مراسم روز صادرات برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: در این مراسم از ۱۳ صادر کننده برتر استان که طی آیتم‌های اعلام شده برگزیده شده‌اند تقدیر می‌شود؛ این افراد از بین ۸۰ نفر از ثبت نام کنندگان انتخاب و معرفی خواهند شد.

کاشفی بیان داشت: در ۸ ماهه سال جاری ۱۵۱ درصد افزایش واردات داشتیم که اغلب آن مربوط به مواد اولیه کارخانه هاست و این نشان از فعالیت بیشتر کارخانه‌ها و فعالیت‌های صنعتی است و می‌تواند نقطه مثبتی باشد که تولیدات کارخانه‌ها افزایش یافته است.

این مسئول از بازگشایی مرز سومار طی امروز خبر داد و افزود: امیدواریم با این بازگشایی تا پایان سال بتوانیم کاهشی که در صادرات داشتیم را جبران کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه توریست درمانی و کشاورزی استان را بهترین زمینه در امر تجارت دانست و خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که با راه اندازی یک خط پرواز کرمانشاه نجف بتوانیم در جذب توریست سلامت مؤثر باشیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران به تقویت بحث صادرات به سوریه تاکید کرد و گفت: چون خط ارتباطی ما با سوریه طولانی است و در حال حاضر کالاهای ایرانی از طریق عراق به سوریه صادر می‌شود به همین منظور سعی می‌کنیم حمل ترانزیت زمینی به سوریه را راه اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه مشکلات صادرات و واردات سیمان پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر عراق صادرات و واردات سیمان به کشورش را محدود کرده و این فقط برای استان ما نیست بلکه برای کل کشور است.

کاشفی بیان داشت: ما حدود ۱۸ کارخانه سیمان در عراق داریم و ۶ کارخانه دیگر در مراحل پایانی احداث هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: برای توسعه صادرات برنامه‌های زیادی در دست اقدام داریم، اما در حوزه صنعت به دلیل اینکه هزینه تولیدات واحدهای جدید بالاست مشکلاتی بر سر راه ما قرار دارد که باید آنها را حل و فصل کنیم.

وی از تأسیس مرکز رشد صادرات استان خبر داد و اظهار داشت: تمام تلاش خود را در این جهت به کار گرفتیم و با این کار به دنبال صادراتی کردن محصولات واحدهای تولیدی هستیم.

این مسئول بیان داشت: اگر در هر سال ۵ تا ۶ واحد جدید را غنی کنیم و وصل به صادرات کنیم به اهدافمان خواهیم رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!

به گزارش خبرگزاری مهر روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان اجرایی آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای ازجمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند.

استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان اضافه داد: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 6093881 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • خروجی اکسپو فرصتی برای پیگیری قراردادهای تجاری مناسب بین کشورهاست
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا