Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-26@18:10:10 GMT

کارناوال شب یلدا در شمال تهران بر پا شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۴۱۵۹

کارناوال شب یلدا در شمال تهران بر پا شد

امتداد :کارناوال هنرهای نمایشی و موسیقی آئینی «شب یلدا» به مناسبت آخرین روز پاییز با برنامه‌های ویژه از حافظ خوانی، موسیقی و نمایش‌های محلی اقوام ایرانی در شمال تهران برپا شد.

امتداد :کارناوال هنرهای نمایشی و موسیقی آئینی «شب یلدا» به مناسبت آخرین روز پاییز با برنامه‌های ویژه از حافظ خوانی، موسیقی و نمایش‌های محلی اقوام ایرانی در شمال تهران برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش امتداد ، شهرام پاشایی مدیر اداره فرهنگی شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت : اجرای گروه کارناوال یلدا با حضور بیش از ۴۰ تن پوش و اجرای موسیقی سنتی امروز شنبه ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در حدفاصل میدان تجریش تا قدس برگزار شد.

وی گفت: این ویژه برنامه از ۲۷ آذر ماه در سطح شهر تهران آغاز شد و روز پایانی پاییز در شمال تهران به اجرا رسید و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

پاشایی افزود: این برنامه با حمایت اداره کل فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شده و شامل بخش‌های هنرهای نمایشی،‌موسیقی آئینی بود و روحیه نشاط و شادابی را به شهروندان هدیه داد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در این ویژه برنامه، سفره شب یلدا بر روی یک گاری بزرگ با حضور اقوام ایرانی کرد، لرستان، آذربایجان و … حرکت داده می شد و کتاب حافظ،‌ میوه‌های یلدایی چون انار، هندوانه و عروسک های آدم برفی ، ننه سرما و… نیز وجود داشت و در امتداد کارناوال حافظ خوانی و آیین‌های مختلف اقوام ایرانی سراسر کشور با رسم و رسومات خاص انجام و از موسیقی‌های محلی استفاده شد.

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس