Web Analytics Made Easy - Statcounter

...که در همین راستا و به منظور از بین بردن آثار سوء زیست محیطی زباله ها ،کاهش پسماند(کاپ) و بی خطر سازی آن سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اقدام به احداث خطوط پردازش پسماند، افزایش ظرفیت آن همچنین احداث سایت هوادهی با مساحت22 هکتار بعنوان بزرگترین سایت هوادهی در خاورمیانه و به روز رسانی عملیات تولید و فرآوری آن درمجتمع پردازش و دفع آرادکوه نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر الدین علی پور مدیر عامل سازمان، با تاکید بر ارتقاء عملکرد زیست محیطی ، بروز رسانی و کاربرد روش های نوین در مدیریت پسماند شهرخاطر نشان کرد: یکی از فعالیتهای سازمان در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه جدا سازی پسماندهای تر (آلی) در خطوط پردازش توسط نوار نقاله و انتقال به سایت های هوادهی است که با در نظر گرفتن عواملی همچون جهت وزش باد و نور خورشید جانمایی شده است.

علی پور با اشاره به زمان انباشت 8 هفته ای پسماند های تر در سایت هوادهی گفت: در طول این مدت بنا به نظر آزمایشگاه کنترل کیفیت مجتمع آرادکوه ، پشته های موجود توسط دستگاه های پیشرفته ای به نام تاپ ترن زیر و رو شده و در اصطلاح هوادهی می شوند.هدف از این کار اختلاط کامل مواد با یکدیگر و تولید کمپوست با خواص همگن بوده که باعث يكسان سازی رطوبت، گرما و اكسيژن رسانی به اعماق پشته ها می شوند.

او ضمن اعلام زمان بهره برداری سايت تخمير و فرآوری كمپوست مجتمع آرادكوه در آبان ماه 1387افزود: تهیه کمپوست از پسماندهای ترعلاوه بر کاهش میزان پسماندهای دفن شده ، کاهش تولید شیرابه و گاز متان و بوی نامطبوع ، باعث بهبود هوای منطقه و حفظ سلامتی افراد ساکن در اطراف مجتمع و حفظ بهداشت محیط نیز می شود.

کاهش هزینه ها در مرکز دفن به دلیل جلوگیری از دفن پسماند، تولید کمپوست، فروش آن و کسب در آمد، جلوگیری از هدر رفتن سالیانه چندین هکتار زمین ناشی از دفن پسماندها، ایجاد اشتغال و درآمدزائی و بازیافت پسماند های خشک با ارزش، فروش آن ها و کسب در آمد از جمله فواید اقتصادی تولید کمپوست از پسماند های تر است که توسط مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اعلام شد.

علی پور با اشاره به کاهش تدریجی دفن و افزایش ظرفیت بازیافت و پردازش به عنوان یکی از اهداف این سازمان گفت: واحدهای جدید پردازش پسماندها و تولید کمپوست در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بر حسب نیازاحداث شده تا ضمن جلوگیری از دفن پسماندها از آلودگی آب، خاک و هوا نیزجلوگیری شده و موجب بهبود محیط زیست شهری و بهبود وضعیت اجتماعی و بهداشتی مردم شود.

او با تاکید بر لزوم به روز رسانی روش های کاربردی مدیریت پسماند شهر تهران اظهار داشت: به منظور افزایش کیفیت کود کمپوست وحفظ دمای مناسب جهت فعالیت میکرو ارگانیسم های مداخله گر در روند کمپوست سازی نسبت به افزایش تعداد دفعات هوادهی و ساید ترن(کنار ریز) در سایت تخمیر همراه با مانیتورینگ اقدام گردیده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ضمن اعلام راه اندازی واحد های پالایش جدیدی با هدف افزایش خلوص کمپوست تولید ی و درجه بندی آنها در مجتمع آرادکوه و با همکاری بخش خصوصی افزود: تولید کمپوست به شکل گرانوله و بسته بندی در کیسه های مختلف باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و هم چنین استفاده راحت تر کشاورزان در سیستم های کود دهی به اراضی خواهد گردید که مرحله پایانی تولید آن محسوب می شود.

علی پور با تاکید بر ارزیابی مستمر پارامتر های کود کمپوست نظیر: میزان نسبت کربن به ازت، میزان نیتروژن، میزان مس، سرب، روی، نیکل، رطوبت و... اظهار امیدواری کرد که با رویکرد و چشم انداز توسعه محور در راستای موفقیت و پیشرفت های چشمگیری در زمینه مدیریت بهینه پسماند شهر گام برداریم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف یوسفی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان در ۴۸۰ هکتار از اراضی استان به میزان حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی تمام پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در غیر این صورت بر عهده بخشداری‌ها است.

کد خبر 6094959

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران