Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه رسانه ها وظیفه آگاهی بخشی دارند، گفت: رسانه ها باید قوانین انتخابات را برای مردم تبیین کنند تا مردم با آگاهی نسبت به قوانین تمکین داشته باشند.

سیدجلال سیدمحمدی عصر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با رسانه ها که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان صومعه سرا در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: رسانه ها باید در برنامه محور کردن انتخابات برای مردم نقش مهمی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر برنامه محوری در راس کار رسانه ها قرار گیرد مردم نیز با هوشیاری به برنامه های ارائه شده از سوی کاندیداها رای می دهند.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه رسانه ها و ادمین های کانال های تبلیغاتی از دامن زدن به انتشار اخبار کذب دوری کنند، گفت: از همه کسانی که در فضای مجازی رسانه را مدیریت می کنند انتظار داریم تا به دور از هرگونه تفرقه افکنی بستری سالم را برای حضور گسترده مردم فراهم کنند.

سیدمحمدی با اشاره به اینکه وظیفه داریم مردم را در مسیر انتظارات قانونی هدایت کنیم، یادآور شد: دراین راستا رسانه ها می توانند وظیفه قانون گذار را برای مردم تشریح کنند تا مردم فقط مسائل مربوط به قوانین جامعه را از نمایندگان بخواهند.

وی اضافه کرد: باید به مردم آگاهی دهیم تا موضوعاتی همچون اجرای پروژه ها و عملیات های عمرانی در سطح شهرها و روستاها را از فرمانداری شهرستان خود دنبال کنند.

فرماندار صومعه سرا همچنین مشارکت حداکثری مردم این شهرستان را در انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب اعتبار شهرستان برشمرد و تاکید کرد: مهمترین اصل در انتخابات نتیجه آن است که مردم  انتخاب می کنند.

ابراهیم انصاری، دادستان صومعه سرا نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه هم اکنون ستاد نظارت بر فضای مجازی در دادگستری شهرستان تشکیل شده است، اظهار کرد: مهمترین هدف ما در این راستا پیشگیری از وقوع جرم است و براساس ماده ۱۰ قانون، فعالیت انتخاباتی زودهنگام ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در انعکاس اخبار خود از تخریب افراد دوری کنند، یادآور شد: انتخابات امسال از شرایط ویژه ای برخوردار است و رسانه ها در انعکاس نظرات خود با بهره گیری از اخلاق حرفه ای، شرایط را به گونه ای مهیا کنند که بهانه ای دست دشمنان نباشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیاست انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: معلم‌ها باید تحولات جهانی را خوب شناخته و آنها را برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

محمدطیب صحرایی، امروز(یازدهم اردیبهشت) در آیین نواختن زنگ سپاس معلم در هنرستان صنایع شیمیایی کرمانشاه، با تبریک روز معلم به فرهنگیان و با بیان اینکه معلم های خوب جلوتر و فراتر از زمان خود هستند، گفت: معلم ها در صورتی موفق خواهند شد که شرط معلم بودن که همان پیشرو بودن است را حفظ کنند. معلم ها باید همواره جلوتر از زمان خود حرکت کنند و در دانش و مهارت پیشرو باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به سرعت گرفتن تحولات جهانی در دهه های اخیر، گفت: در دو، سه دهه اخیر تحولات شگفت انگیزی در دنیا رخ داده و امروزه دانش‌آموزان هم همچون دیگر اقشار جامعه با فضای مجازی آشنا بوده و به دلیل دسترسی زیاد به فضای مجازی دانسته‌های آنها زیاد است، لذا معلم ها برای تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان باید مدام در حال تقویت توانمندی‌های خود باشند.

صحرایی با بیان اینکه معلمان امروز باید تحولات جهانی را خوب شناخته و برای دانش آموزان تبیین کنند، تاکید کرد: معلم‌ها در وهله اول خودشان باید به این باور برسند که ترازوی تمدنی در حال جابجا شدن است و هیمنه آمریکا در حال فروریختن است و به زودی تمدن بزرگ ایرانی اسلامی در دنیا خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز دیرباورترین انسان های دنیا هم در حال پذیرش این واقعیت هستند که جابجایی تمدنی در حال رخ دادن است و معلم ها هم نباید از رخدادهای روز جهان عقب باشند.

وی با اشاره به شکسته شدن هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: بعد از جنگ جهانی دوم یک تیر هم به سمت پایگاه‌های آمریکا شلیک نشده بود که کسی مسئولیت آن را بپذیرد، در حالیکه در جریان حمله به عین الاسد هیمنه آمریکا شکسته شد و در هفته های اخیر نیز در جریان عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی در معرض دید جهانیان فرو ریخت.

صحرایی افزود: این ثمره سردادن شعار«خواستن، توانستن است» مردم ایران اسلامی بود که در عملیات وعده صادق حمله کوبنده ای به مواضع رژیم صهیونیستی داشتیم و نه مخفیانه، بلکه آشکارا توانستیم هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را زیر سوال ببریم.

وی همچنین با اشاره به خیزش این روزهای دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه، گفت: این روزها در حالی خیزش دانشجویان آمریکایی را در حمایت از مردم مظلوم غزه شاهد هستیم که دولت آمریکا تندترین برخوردها را با این افراد دارد و شعار آزادی بیان خود را زیرسوال برده است.

صحرایی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: در اینکه ما هم همچون دیگر مردم دنیا مشکلاتی داریم شکی نیست، اما باید مشکلاتمان را خودمان حل کنیم که شما دانش آموزان بعنوان آینده سازان کشور نقش مهمی در این خصوص دارید.

صحرایی در ادامه با اشاره به تغییر فرآیند پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و تاثیرگذاری معدل در نتیجه آزمون سراسری، گفت: هرچه مرجعیت از کلاسهای کنکوری برداشته و به سمت کلاس درس برگردد، عدالت آموزشی خود را بیشتر نشان می دهد و خودنمایی دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور بیشتر می شود.

وی  گفت: سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل کمکهای خیرین برای تجهیز مدارس استان اختصاص پیدا کرد.

 انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند