Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی معصومیان در دی‌ماه سال 1344 متولد شد و اراده پروردگار بر این قرار گرفت که همین ماه دی نیز شاهد آسمانی شدنش در سن 19 سالگی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، شهید محمدعلی معصومیان در سومین روز از دی‌ماه سال 1344 متولد شد و پس از طی دوران کودکی و تحصیل در سال 1359 دوره راهنمایی را به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه به اسلام او را به سمت فعالیت در پایگاه شهید رجایی کشاند تا اینکه کم‌کم خود را برای رفتن به جبهه آماده کرد.

محمدعلی که بدنی ورزیده داشت و بسیار مهربان، خوش‌برخورد، شوخ‌طبع و دارای چهره‌ای متبسم بود، ثبت‌نام در دبیرستان را به تأخیر انداخت تا هم در پایگاه فعالیت کرده و هم در کشاورزی به پدر و برادرانش یاری ‌رساند.

او با طی کردن دوره‌های آموزشی در 28 شهریورماه سال 61 به جبهه اعزام شد و در آنجا نیز فعالیت‌های چشمگیری داشت. از رساندن غذا و مهمات به رزمندگان خط مقدم گرفته تا هرکاری که به وی محول می‌شد به بهترین شکل انجام می‌داد.

شهید معصومیان آن‌چنان نسبت به ادای تکلیف خود به اسلام احساس مسؤولیت می‌کرد که علی‌رغم پایان دوره مأموریتش در 20 آبان ماه سال 61، نامه‌ای به خانواده نوشت و به آنان توضیح داد که به علت کمبود نیرو یک ماه دیگر نیز در خط مقدم می‌ماند.

در نامه‌ها از خاطرات و روزهایی تلخ و شیرینی که در جبهه بر رزمندگان و دوستانش می‌گذشت می‌نوشت، با ذوق خوشی که داشت نامه‌ها را با اشعاری که خودش می‌سرود به پایان می‌رساند و به برادرانش سفارش می‌کرد به مادرم بگوئید گریه نکند.

نامه‌های محمدعلی پس از دعا و سلام برای دوستان و خویشان به بیان خاطرات جبهه، شهادت دوستان، بسته شدن محل رزمشان به گلوله و خمپاره، تصرف سرزمین دشمن، به اسارت درآمدن بعثی‌ها می‌گذرد و خاتمه نیز به خانواده گوشزد می‌کند که نگران من نباشید.

محمدعلی برای ادامه تحصیل به دبیرستان ابوذر رفت و بنا به دستور رئیس آموزش‌وپرورش وقت در دبیرستان ابوذر ثبت‌نام شد ولی باز هم شوق حضور در جبهه باعث شد تا برای دومین بار در بهمن‌ماه سال 62 راهی جبهه شود.

او تا ابتدای خرداد 63 در جبهه به عنوان بسیجی حضور داشت و پس‌ازآن برای خدمت مقدس سربازی ثبت‌نام کرد و در لشکر 28 کردستان مشغول به خدمت و در تاریخ 18 تیرماه سال 63 اعزام شد.

شهید معصومیان مدت 14 ماه در جبهه‌های جنوب، اهواز و کوشک حضور فعال داشت تا اینکه در اولین روز از دی‌ماه سال 63 به شهادت رسید.

محمدعلی در آخرین دیدار با خانواده حرف‌های دلش را با زبان شعر بیان کرد و گفت:

مطمئن باش که مهرت نرود از یادم/ مگر آن روزی که در خاک شود منزل من

آن‌قدر شوق شهادت در سر داشت که بر مزار مطهر شهید نیز این بیت شعر از وی به یادگار حک شده بود:

بهار آمد همه شادند به‌غیراز من که غمناکم/ منــم روزی شوم خرم که لاله روید از خاکم

 

انتهای پیام/90027

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید شهادت ابرکوه فارس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی

محمدعلی گرایی ‌به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ‌روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ با درخواست کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی و موافقت فدراسیون کشتی محمدعلی گرایی در وزن 82 کیلوگرم به اردوی این تیم دعوت شد.

نفرات و تیم‌های برتر کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد
  • دعوت از گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند