Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدیان با اشاره به اینکه اصلاح قیمت بنزین بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی فشار آورده است، گفت: طرح اصلاح قیمت بنزین زمانی اجرایی شد که ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌ها در حال تکمیل بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «پوریا محمدیان» شب گذشته (سه شنبه 3 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه اصلاح قیمت بنزین بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی فشار آورده است، گفت: طرح اصلاح قیمت بنزین زمانی اجرایی شد که ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌ها در حال تکمیل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور با بیان اینکه تکمیل و گسترش ناوگان عمومی بر اساس بودجه‌های سالانه مصوب مجلس صورت می‌پذیرد، گفت: این کار با سرعت معمول در حال انجام است. 

 

وی با اشاره به اینکه در هزینه هایی که قبل بابت اتوبوس‌ها پرداخت می‌شد بودجه به صورت متمرکز در اختیار وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها قرار می‌گرفت، گفت: اما از سال ۹۱ تاکنون این مبالغ از محل مالیات بر ارزش افزوده، مستقیم به حساب شهرداری‌ها واریز و در کلانشهر‌ها صرف دیگر مصارف می‌شد. 

 

محمدیان با اشاره به اینکه ماه گذشته بنا به دستور معاون اول رئیس جمهور مصوبه‌ای به بانک مرکزی ابلاغ شد که تأمین هزینه ۳ هزار اتوبوس شهری را انجام دهد، ادامه داد: از این تعداد هزار و ۵۰۰ دستگاه به شهر تهران و هزار و ۵۰۰ دستگاه به دیگر شهر‌ها تعلق می‌گیرد. 

 

مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور ادامه داد: طبق همین مصوبه، تأمین اعتبار ۲ هزار دستگاه اتوبوس به منظور بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای هر دستگاه اتوبوس) در دستور کار قرار دارد و تاکنون هم حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و تحویل شده است.

 

محمدیان با بیان اینکه مبلغ وصول جرایم راهنمایی و رانندگی سالانه به طور متوسط هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: از این رقم می‌باید ۶۰ درصد به وزارت راه و شهرداری ها، ۱۵ درصد به تجهیزات پلیس، ۵ درصد به فرهنگسازی، ۲۰ درصد هم به صندوق‌های بیمه تعلق گیرد، اما در سال‌های اخیر تخصیص این مبالغ حدود ۱۰ درصد بوده است. 

 

مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور از وجود دو قرارداد بزرگ برای تأمین و تجهیز ناوگان حمل و نقل مترو کشور خبر داد و افزود: یکی از این قرارداد‌ها مربوط به ۳۹۰ واگن مترو می‌شود که از این تعداد حدود ۱۰۰ واگن متعل به کلانشهر‌های تبریز، شیراز و قم بوده و تحویل شده است و ۵۰ دستگاه دیگر هم تا ایام الله دهه فجر تحویل خواهد شد و ۲۰ واگن از این ۵۰ واگن به کلانشهر‌های یاد شده تحویل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه مضاف بر قرارداد‌های ذکر شده، برنامه‌ای برای تأمین ۲ هزار دستگاه واگن دیگر هم داریم، گفت: از این تعداد حدود هزار و ۵۰ دستگاه متعلق به تهران و بقیه به دیگر شهر‌ها تعلق دارد. از هزار و ۵۰ دستگاه واگن متعلق به تهران، قرارداد حدود ۶۳۰ دستگاه بسته شده است و در مرحله تأمین مالی قرار داریم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد شب یلدا طرح ملی فهما طرح ملی فهما کانون های مساجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان نماز جمعه سهمیه بندی بنزین سهمیه بنزین حمل و نقل عمومی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بر لزوم توجه به حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش تسنیم، علی جدی نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با اصلاح قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت:  اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند. 

علی جدی اظهار داشت: قیمت تولید خودرو مانند هر کالای دیگری باید نزدیک به نرخ بازار باشد و در صنعت خودرو باید به سمت حذف اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار حرکت کنیم.  

وی در ادامه بیان کرد: همان طور که بارها تاکید کرده ایم تنها راه کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار که موجب حذف دلالان از بازار خودرو نیز می شود، رشد تولیدات داخل و تامین کسری از طریق واردات است، در غیر این صورت این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت. 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لحاظ کردن حقوق تولید کننده و سهامداران در رابطه با افزایش قیمت پژو پارس تاکید کرد و گفت: اگر قیمت جدید پژو پارس بر اساس بهای تمام شده این محصول تعیین شده است سازمان حمایت باید در تصمیم گیری خود به نفع تولید کننده عمل کند و در صورت تفاوت فاحش قیمت تمام شده و نرخ جدید این محصول سازمان حمایت می تواند ورود کند.  

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: کمیسیون صنایع مجلس بر اساس مستندات ارائه شده از سوی سازمان حمایت در حال پیگیری این موضوع است و با برگزاری جلسه ای در هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو