Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - دوره «مبانی شناخت ساختاری موسیقی دستگاهی ایران» در آموزشگاه موسیقی برومند برگزار می‌شود. به گفته «فرهود امیرانی»، مدرس و مدیر آموزشگاه موسیقی برومند، در این دوره که در چهار جلسه سه ساعته برگزار می‌شود ساختار موسیقی دستگاهی ایران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در پایان دوره شرکت‌کنندگان شناخت منطقی و خوبی از این نوع موسیقی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در ادامه اعلام کرد:«با تمرکز و بررسی ساختار موسیقی دستگاهی می‌توان به خوبی به وجوه اشتراک دستگاه‌های موسیقی ایرانی به عنوان یک موسیقی تأثیرگذار و منسجم پی برد و با روش‌های پیشبرد هنری این نوع موسیقی آشنایی بهتر و سریعتری پیدا کرد. همچنین درک ساختار ردیف و دستگاه و در نتیجه شیوه تأثیرگذاری آن، موجب خلاقیت بیشتر اجراکنندگان و آهنگسازان این نوع موسیقی می‌شود.»
 فرهود امیرانی که خود تدریس این دوره را برعهده دارد گفت:«شرکت در این دوره برای نوازندگان و خوانندگان و همه علاقه‌مندان به این نوع موسیقی می‌تواند سودمند باشد و برای امکان شرکت هرچه بیشتر علاقه‌مندان این چهار جلسه در روز تعطیل جمعه از 13 دی تا 6 بهمن و از ساعت 11 تا 14 برگزار خواهد شد.»
فرهود امیرانی سه‌تار را نزد استاد فقید «احمد عبادی» فراگرفت و همزمان آموزش دوره تئوری موسیقی و هارمونی و فرم را نزد «پرویز منصوری» آغاز کرد. او در ادامه نت‌نویسی و ویرایش فنی کتاب «تئوری بنیادی موسیقی» اثر آن استاد را انجام داد. ردیف «آقاحسینقلی» را در دانشگاه با داریوش پیرنیاکان و ردیف میرزا عبداله را به طور خصوصی نزد داریوش طلایی فراگرفت. همچنین با شرکت در یک دوره کلاس فیلمنامه‌نویسی با اهمیت فرم و ساختار در هنر توسط هنرمندانی مانند هوشنگ گلشیری، محمدعلی سپانلو، آذر نفیسی، آیدین آغداشلو و ... و نیز در هم صحبتی با شاعر موسیقی شناس ه. ا. سایه آشنا شد. تدوین و آماده‌سازی توضیحات مجموعه کاست‌های موسیقی کلاسیک موسوم به «هنر اول» از جمله فعالیت‌های دیگر او است. از فرهود امیرانی تا کنون چندین مقاله در نشریات مختلف به چاپ رسیده و کتاب «سه‌تار و تار اندیشی» و آلبوم موسیقی «زبان نگاه» بر روی اشعار ه. ا. سایه در دستگاه ماهور منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر