Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@02:04:08 GMT

امکان پول‌سازی با آگار آگار

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۶۹۷۱

امکان پول‌سازی با آگار آگار

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، این کارآفرین در سفر به قشم متوجه می‌شود که این جزیره آب و هوا و اقلیم مناسب پرورش جلبک را دارد و از همان روزها دست به کار می‌شود. به‌گفته خودش، در سال 1392 مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه دریافت می‌کند و کارآفرین این حوزه می‌شود.

کسب و کاری برای ساکنان سواحل

صدها هزار ایرانی ساحل نشین هستند و برخی از آنها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غافل از اینکه یک تجارت پر سود مختص شهرها و روستاهای ساحلی در دنیا وجود دارد و خانوارهای زیادی در بسیاری از کشورها نظیر فیلیپین، شیلی و پرتغال مشغول این کسب و کارند. اصلی می‌گوید که روستاییان خیلی راحت می‌توانند از کشت جلبک برای خود اشتغال ایجاد کنند و به‌دنبال شغل‌های دولتی نباشند. در فیلیپین هر خانواده ماهیگیر از محل پرورش جلبک سالانه 10 تا 15 هزار دلار درآمد دارد. در ایران نیز این امر امکان پذیر است و می‌تواند تا 100 هزار دلار در سال نیز درآمدزا باشد.

مشتریان جلبک

حدود ۴۰ تا ۵۰ نوع محصول با کاربری‌های مختلف در زمینه تولید مواد‌غذایی، آرایشی‌- بهداشتی، دارویی و کشاورزی، تصفیه آب، تأمین علوفه و مکمل غذایی دام و شیلات و… از جلبک تولید می‌شود؛ از ژل مخصوص سونوگرافی گرفته تا ژل آزمایشگاهی کشت باکتری. از جلبک‌ها ژلاتین پرکاربردی را استخراج می‌کنند. اما ایران با وجود شرایط مساعد 40 تا 50 سال از کشورهای دارای اقلیم مشابه و فعال در این زمینه عقب است.

قلمه‌ها را نابود کردند

اما این کارآفرین نسبت به برخی از مشکلات نظیر بی‌مهری مسئولان گله‌مند است. می‌گوید که آنها بیشتر به‌دنبال پرواربندی میگو در ایران و صادرات آن هستند. درحالی که این کسب و کار میلیارد‌ها تومان سرمایه می‌خواهد و روستاییان و بیکاران کشور این توان مالی را ندارند اما پرورش جلبک با چند میلیون تومان سرمایه‌گذاری امکان پذیر است. ولی مشکل بزرگتر از استقبال سرد مسئولان از توسعه این مزارع پرورش جلبک که «آگار آگار» مهم‌ترین آنهاست، نابود شدن قلمه‌های موجود است. مسأله دیگر نبود واحدهای فرآوری این جلبک‌هاست. اکنون ایران برای هر کیلو محصول فرآوری شده از این جلبک‌ها که از اروپا وارد می‌شود حدود 380 یورو پرداخت می‌کند. درحالی که ایران می‌تواند حتی صادرکننده این محصول باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کارآفرینی پرورش جلبک آگار آگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!

وزیر ارتباطات از فراهم شدن امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت خبر داد.

وزیر ارتباطات درباره ارتباطات تصویری از طریق شبکه LTE بدون نیاز به اینترنت گفت: ما در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تنظیم مقررات، شرایط، ضوابط و تعرفه‌های VOLTE را تصویب کردیم. اما به دلیل تحریم‌ها، این قابلیت روی گوشی‌های خارجی در بازار کشور فعال نشده بود.

اما گوشی‌هایی که در داخل تولید می‌شوند، به این مجوز‌ها نیاز ندارند و می‌توانند این قابلیت را که روی شبکه فعال شده، به مردم ارایه کنند. تعرفه VOLTE در حد تعرفه صوت است. اما از آنجا که یک پهنای باند اختصاصی از طریق شبکه اپراتور بین دو طرف تخصیص داده می‌شود، کیفیت ارتباط تصویری بالا خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست