Web Analytics Made Easy - Statcounter

 تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز و کسب ۹۳ امتیاز برای اولین بار قهرمان جهان شد، علاوه بر این هانیه عاشوری نیز اولین طلای تاریخ کشتی بانوان ایران را به دست آورد. هدایت تیم ایران در مسابقات جهانی را ستاره اسماعیلی برعهده داشت.

ستاره اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا به مسابقات جهانی آلیش اشاره کرد و گفت: سطح مسابقات بالا بود و همانگونه که پیش‌بینی می‌کردیم تیم‌های قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان قوی بودند اما نکته جالب این بود که از کشور هلند و کرواسی هم نماینده‌های خوبی شرکت کرده بودند که برخی از جایگاه‌های اول را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: کشتی برخی از دختران ما دوره‌ای بود، خانم عاشوری و خانم فتاحی با سه پیروزی پی در پی خود را به فینال رساندند اما متاسفانه هانیه قدرتی پور با یک برد و دو باخت از جدول مسابقات کنار رفت.

اسماعیلی بیان کرد: خوشحالم که توانستیم با کمک کشتی گیران، سرپرست تیم، خانم درخشانی و اعتماد آقای دبیر تیم ایران را قهرمان کنیم. با برنامه‌ریزی‌ها و تمریناتی که داشتیم احتمال قهرمانی را می‌دادیم و خوشختانه تیم ما جواب همدلی خود را گرفت و برای اولین بار مدال طلا و قهرمانی را کسب کرد. از اینکه به عنوان سرمربی دراین مسابقات بودم خوشحال هستم.

او به پتانسیل دختران کشتی گیر ایران‌اشاره و بیان کرد: قهرمانی جهان به معنی این است که ایران پتانسیل بالایی در کشتی دارد و کشتی گیران‌ما بسیار قوی هستند؛ حیف است که ادامه پیدا نکند و به آنها بی توجهی شود. استعدادهای زیادی در ایران است و شاید ما پنج درصد از جمعیت کشتی‌گیر و کشتی دوست دختر ایران باشیم.

سرمربی تیم کشتی آلیش بانوان ایران در مورد اردوهای تیم ملی گفت: سه اردو داشتیم که تقریبا سه ماه مانده به مسابقات بود در ادامه یک توقف سه ماهه داشتیم و بعد از آن هم یک اردوی متصل به اعزام برگزار کردیم که خوشبختانه آمادگی دختران هم عالی بود و به مسابقات رسیدیم.

اسماعیلی به روحیه کشتی‌گیران‌ ایران اشاره و بیان کرد: خوشخبتانه حال دختران تیم خیلی خوب است. با اینکه برخی از آنها نتوانستند مقامی کسب کنند اما برای دوستان خود و کسب قهرمانی خوشحال هستند. این کار کوچکی نبود و نشان دهنده اتحاد این دختران بود. علاوه بر این همه برای مدال طلای جهان هانیه عاشوری ذوق داشتند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران مدال طلا اردوی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان

 در این مسابقات ۲ هزار و ۳۰۰ کاراته‌کا به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان تا امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد همدان رقابت دارند.

دختران کاراته کا در پیکار‌های رده سنی جوانان در پنج وزن باهم رقابت کردند و نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند:

وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱. غزل فتحی چشمه از استان لرستان
۲. فاطمه جعفرنژاد از استان تهران
۳. یسنا زرین از استان آذربایجان
۳. دنیا نوروزی عین القاضی از استان همدان

وزن ۵۳- کیلوگرم:
۱. زهرا رضازاده از استان اصفهان
۲. سوگل سروری از استان کرمانشاه
۳. ریحانه روزبهانی از استان تهران
۳. سوگند عیاری از استان تهران

وزن ۵۹- کیلوگرم:
۱. سارینا نوری از استان سیستان و بلوچستان
۲. فرناز عادلی دهنوی از استان اصفهان
۳. محیا نادری از استان همدان
۳. هلیا کماسی از استان تهران

وزن ۶۶- کیلوگرم:
۱. غزل یزدانی از استان البرز
۲. مهسان خدارحمی از استان تهران
۳. مائده نجفی از استان تهران
۳. دیانا افتخاری از استان کردستان

وزن ۶۶+ کیلوگرم:
۱. سارا پاداش از استان قم
۲. مائده شالی از استان قزوین
۳. فاطمه عابدی از استان مازندران
۳. مهلا صداقت از استان مازندران

این پیکار‌ها امروز پنجشنبه در رده سنی بزرگسالان پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • سلام دختران فوتسالیست چادرملو به لیگ برتر
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی