Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پُر جمعیت تشدید آلودگی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود. همچنین به دلیل وزش باد جنوبی در سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش نسبی دما روی می‌دهد.

به گزارش تسنیم از بعدازظهر امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شده و در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و برخی مناطق آذربایجان شرقی بارش باران گاهی همراه با وزش بادپیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا فعالیت سامانه بارشی گسترده شده و علاوه بر مناطق یاد شده شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، همدان، لرستان، زنجان و دامنه‌های جنوبی البرز به ویژه در ساعات بعدازظهر در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیر در بر می‌گیرد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی کشور بارش همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه در مناطق یاد شده، در استان‌های قم،‌ مرکزی، غرب اصفهان و مناطقی از جنوب غرب کشور نیز بارش پراکنده گاهی با وزش باد روی می‌دهد. شدت بارش‌ها برای این روز مربوط شرق لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است.

روز شنبه هفته آینده در شمالغرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده بوده و در غرب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش با شدت بیشتر و گاهی همراه با رعد و برق ادامه خواهد داشت. همچنین در این روز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل شمالی کشور بارش خفیف باران و کاهش نسبی دما در این مناطق روی می‌دهد. روز یکشنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی بیشتر به سمت نیمه شرقی کشور معطوف شده که در برخی مناطق مرکز، شرق و شمالشرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی و در شرق سواحل شمالی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بارش برف و باران آلودگی هوای تهران بارش باران وزش باد صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • بارش باران امروز در نیمه شرقی کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم