Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@12:12:09 GMT

دفترکل توزیع شده چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۸۵۲۷

دفترکل توزیع شده چیست؟

پول نیوز - دفترکل توزیع شده (Distributed Ledgers) یک پایگاه داده است که بصورت غیرمتمرکز و با اجماع نگهداری می‌شود.

به گزارش واحد آموزش پول نیوز، دفترکل توزیع شده (Distributed Ledgers) یک پایگاه داده است که بصورت غیرمتمرکز و با اجماع نگهداری می‌شود. در واقع، یک دفترکل توزیع شده، یک دفتر کل غیرمتمرکز است که در مکان‌های مختلف و توسط  افراد مختلف نگهداری می‌شود و لذا نیاز به وجود یک مقام مرکزی (به عنوان مثال یک بانک) را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار باعث می‌شود، معاملات «شاهد» عمومی داشته باشند و از این طریق حمله سایبری سخت‌تر می‌شود.

شرکت‌کنندگان در هر گره از شبکه می‌توانند به رکوردهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه دسترسی داشته و بتوانند یک نسخه یکسان از معاملات را دارا باشند. هرگونه تغییر ایجاد شده در دفترکل توزیع شده، بلافاصله برای همه اعضا منعکس و کپی می‌شود. تمام اطلاعات موجود در آن با استفاده از رمزنگاری به صورت ایمن و دقیق ذخیره می‌شود و با استفاده از کلیدها و امضاهای رمزنگاری شده قابل دسترسی است. این دفتر کل پس از ذخیره اطلاعات، به یک پایگاه داده غیرقابل تغییر تبدیل می‌شود، که قواعد شبکه بر آن حاکم است.

در حالی که دفترچه‌های متمرکز مستعد حملات سایبری هستند، حمله به دفتر کل توزیع شده ذاتاً سخت‌تر است زیرا برای موفقیت در یک حمله، همه نسخه‌های توزیع شده به طور همزمان باید مورد حمله قرار گیرند. با توجه به این مزایا، این تکنولوژی در پلتفرم‌های جدید مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال، تکنولوژی بلاکچین نوعی از تکنولوژی دفتر کل توزیع شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: معاملات سایبری آموزش مالی تکنولوژی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: برای این طرح ها ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرهاد فرساد افزود: پیشرفت فیزیکی طرح های ابنیه فنی و پل  ۶۰ درصد است. 

وی گفت: طرح های ایمن سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان از جمله مهم‌ترین طرح های فعال این حوزه است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۵۳ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.

فرساد گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات برای نگهداری ابنیه فنی راه ها، لایروبی،تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیر‌های مختلف استان به خصوص جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

دیگر خبرها

  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • کتاب روسازی راه و فرودگاه
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟