Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:18:21 GMT

نیازمند تقویت انسجام رسانه‌ای در قم هستیم

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۸۶۸۳

نیازمند تقویت انسجام رسانه‌ای در قم هستیم

مهدی تاجیک روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: مسئول بسیج رسانه ای قم گفت: تفکر دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در میان مجموعه‌های خبری و فعالان رسانه‌ای استان پررنگ و به‌خوبی نمایان است.

وی گفت: هر چند در قم تقریبا همه خبرنگاران و اصحاب رسانه با دغدغه به دنبال کمک به‌نظام اسلامی هستند اما به دلیل برخی اختلاف‌سلیقه‌ها، گاهی شاهد فعالیت جزیره‌ای و عدم همراهی شایسته از سوی رسانه‌های استان با یکدیگر هستیم که باید برای کمک به حل این موضوع و ایجاد فضای همدلی بیشتر میان اصحاب رسانه فعال در قم بکوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ازآنجاکه استان قم ظرفیت‌های فراوانی برای هدایت جریان‌های خبری ملی و حتی بین‌المللی دارد، انسجام رسانه‌ای در آن از اهمیت بسزایی برخوردار است و در همین راستا بسیج رسانه قم می‌کوشد،‌ رسانه‌های استان را حول محورهای کلان به یکدیگر نزدیک کند.

تاجیک گفت:‌ بسیج رسانه با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی در طول سال تلاش دارد فضای همدلی را میان اصحاب رسانه استان افزایش دهد و در این زمینه به دستاوردهای قابل‌توجهی در مسیر هدایت جریان‌های خبری قم رسیده است.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با اتحاد بخشی به مجموعه‌های خبری قم و استفاده از تمام ظرفیت این حوزه،‌ سطح تأثیرگذاری رسانه‌های استان را در جریان انتقال پیام‌های موردنظر به مخاطبان افزایش دهیم.

۳ درصد رسانه‌های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به‌گونه‌ای که از هشت هزار و ۶۲۹ مجوز صادرشده، ۲۶۰ مجوز مربوط به قم است؛ از ۴۲ خبرگزاری کشور، بیش از ۱۵ خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این‌که از ۱۷۲ روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود ۱۰ روزنامه سراسری در قم دفتر نمایندگی دارند.

برچسب‌ها قم رسانه بسیج رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم رسانه بسیج رسانه قم رسانه بسیج رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ قاسم مصفا معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۵۰ نفر از خبرنگاران شهرستان‌های صومعه‌سرا، بندرانزلی، فومن و شفت در دوره‌ای یک روزه در صومعه سرا، آموزش‌های لازم در خصوص خبرنویسی و سواد رسانه را فراگرفتند.

قاسم مصفا با بیان اینکه این دوره با هدف ارتقای سطح دانش فنی و معلومات خبرنگاران و آشناسی آن‌ها با نحوه صحیح خبرنویسی برگزار شد، افزود: در پایان دوره به خبرنگاران گواهینامه آموزشی خبرنویسی اعطا می‌شود.

وی گفت: دراین دوره آموزشی ، خبرنگاران، ساختار خبری ، خبرنویسی ، تنظیم خبر ، سوژه یابی خبر ، اهمیت وقایع خبری و اطلاع رسانی به موقع خبر را از کارشناسان خبری امر فرا گرفتند.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام