Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته ھای گروه پزشکی سال ١٣٩٩ را اعلام کرد.

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته ھای گروه پزشکی سال ١٣٩٩ از ۳۰ بهمن آغاز می شود و تا ۱۰ اسفندماه ۹۸ ادامه دارد.

آزمون کارشناسی ارشد سال  ١٣٩٩ گروه پزشکی در روزهای ۲۶ و ۲۷ تیرماه سال ۱۳۹۹ برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفترچه راھنمای ثبت نام آزمون ھفته آخر بھمن ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود.

بر اساس اعلام امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بھداشت، کلیه پذیرفته شدگان سھمیه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) سال ٩٨ در صورت انصراف یا عدم ثبت نام از پذیرش سال ٩٨ مجاز به شرکت در آزمون سال ٩٩ هستند و محرومیت یک ساله برای این افراد اعمال نخواھد شد.

به عبارتی مفاد بند ٣ اطلاعیه شماره ١١ مرکز سنجش آموزش پزشکی به تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۸ بطور کلی لغو شده و اجرا نمی شود. پذیرفته شدگان سھمیه استعداد درخشان (مازاد بر ظرفیت پذیش)، مشمول محرومیت یکساله نمی شوند ولی دیگر مجاز به استفاده از این سھمیه نخواھند بود.

رشته ھای امتحانی، دروس و ضرایب امتحانی به همراه منابع آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

در رابطه با زبان انگلیسی، آخرین مصوبات ھنوز از مراجع ذیربط به مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نشده است و به محض دریافت از طریق ھمین سامانه اطلاع رسانی خواھد شد.

مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوط به رشته ھای آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ١٣٩٩ -١۴٠٠ نیز در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است.

آزمون کارشناسی ارشد سال  ١٣٩٩ گروه پزشکی برای ۸۳ رشته گروه علوم پایه پزشکی و ۴ رشته داروسازی برگزار می شود.

کد خبر 4807169

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های ایران سازمان سنجش مسعود سلیمانی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای وزارت بهداشت دانشگاه تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود

محمد فرامرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به شعارهای جدید وزیر علوم مبنی بر اشتغال‌پذیری است، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه‌ها نمی‌توانند رشته‌ای را راه اندازی کنند مگر اینکه پیوست اشتغال پذیری داشته باشند.

وی ادامه داد: به عبارتی هیچ رشته‌ای بدون تضمین شغلی نباید دایر شود و دانشگاه‌ها موظف هستند ک پیوست اشتغالپذیری دریافت کنند و دانشگاه اصفهان هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهش و فناوری به تازگی وزارت علوم بسته مهارت‌آموزی و اشتغال را به دانشگاه‌ها معرفی کرده است که شامل ۱۵ واحد درسی، کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی که دانشگاه موظف هستند در برنامه درسی با هدف بالا بردن مهارت‌ها قرار دهد.

وی افزود: در آذرماه سال گذشته در استان اصفهان کارگروهی به نام «پیاده سازی آمایش و طرح تحول آموزش عالی» شکل گرفت که متشکل از روؤسای دانشگاه‌ها بود و در دور اول راه‌اندازی سامانه‌ای رشته‌های تحصیلی، رشته‌هایی که سه سال پذیرش آنها کمتر از ۶۰ درصد ظرفیت اعلام شده در تحصیلات تکمیلی داشته باشند و رشته‌های کارشناسی که کمتر از ۴۰ درصد پذیرش داشته باشند توسط وزارتخانه تغییر پذیرش دادند.

فرامرزی با بیان اینکه در استان اصفهان نزدیک ۲۸ درصد رشته‌های کارشناسی ارشد موجودیت دارند، گفت: حدود ۲۷ رشته در سال ۱۴۰۳ حذف شده است. در دکتری ۱۰ درصد رشته ها تحقق پذیرش خوردند و ۲۸ درصد رشته در کارشناسی ارشد و ۳۰۰ کد رشته در کارشناسی دانشجو ندارد و استقبالی از سمت جامعه نمی‌شود و این توقف پذیرش یا کاهش ظرفیت از همه گروه‌ها بوده و گروه علوم انسانی بیشتر است.

کد خبر 6093318

دیگر خبرها

  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی