Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:51:48 GMT

تب بیماری آنفلوآنزا در یزد فروکش کرد ‌

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۰۲۰۶

تب بیماری آنفلوآنزا در یزد فروکش کرد ‌

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد به تشریح جدیدترین جزئیات از وضعیت بیماری آنفلوآنزا در یزد پرداخت. ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، با وجود اینکه تب بیماری آنفلوآنزا کم شده، باز هم باید مراقب بود تا دچار این ویروس خاموش نشد؛ ویروسی که به محض گرفتار شدن ناگهانی انسان را از پا می‌اندازد و به دلیل مسری بودن افرادی زیادی را مورد تهدید قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری به ظاهر ساده که در صورت توجه نکردن به آن عواقب خطرناکی حتی مرگ را به دنبال دارد؛ این بیماری محدودیت سنی ندارد ولی در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف سریع رشد می‌کند اما با پیشگیری‌های ساده می‌توان از سرایت، رشد و انتقال این بیماری تا حد زیادی جلوگیری کرد.

مسعود شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد در ارتباط با وضعیت این بیماری در استان یزد اظهار داشت: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی شدید مسری است که شاید قدمت آن به حضور بشر در کره زمین برسد.

وی اپیدمی‌های زیادی را در سطح جهان و با کشته‌های فراوان برای این بیماری نام برد و اپیدمی اوایل قرن بیستم را با 18 میلیون تلفات به عنوان یکی از شناخته‌ شده‌ترین آنها ذکر کرد.

وی بیان کرد: در کل استان، 750 نفر به دلیل بیماری شدید تنفسی بستری شدند که از 245 نفر نمونه‌گیری آنفلوآنزا گرفته شده و تعداد 69 بیمار از ابتدای امسال تاکنون با علائم آنفلوآنزا بستری شدند.

مرگ 10 کردستانی بر اثر آنفلوآنزا تکذیب شدفیلم/ راهکارهای طب سنتی برای "درمان آنفلوآنزا" از زبان استاد خیراندیش«آنفلوآنزا» مدارس «لوشان گیلان» را تعطیل کرد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با بیان اینکه امسال 11 نفر در استان یزد بر اثر بیماری آنفلوآنزا فوت کردند گفت: با تغییر شکل دائمی هر سال ژن این ویروس که پوشش سطحی و ساختاری خود را تغییر می‌دهد و برای سیستم ایمنی بدن ناشناخته می‌شود؛ هر سال نوع جدیدی از آنفلوآنزا به وجود می‌آید.

وی بیماری آنفلوآنزا را به دلیل ماهیت ویروسی که دارد نوعی بیماری تنفسی شدید دانست و علائم آن را که تا حدی مشابه هم خانواده این بیماری یعنی سرماخوردگی است تب شدید، بدن درد شدید، کوفتگی شدید عضلات و علائمی در گلو و زبان برشمرد.

شریفی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا می‌تواند به ریه‌ها، قلب و کلیه‌ها آسیب رسانده و مرگ بیمار را به دنبال داشته باشد، اپیدمی آنفلوآنزا را از روی شواهد، علائم و بررسی‌های اپیدمی لوژیک قابل پیش‌بینی بیان کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت در شروع هر سال میلادی جدید تهدیدهای مهم سلامتی را اعلام می‌کند.

شریفی یکی از  راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا را ایمن‌سازی یا واکسیناسیون دانست و گفت: افراد زیر 5 سال و بالای 60 سال، زنان باردار، بیماران قلبی، تنفسی، کلیوی، سرطانی و افرادی که با مصرف دارو سیستم بدنی آنها ضعیف شده باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی بهترین و مؤثرترین زمان دریافت این واکسن را اواخر شهریور و اوایل مهر بیان کرد و ادامه داد: کودکان زیر 6 ماه و افرادی که سابقه حساسیت دارند نباید واکسن بزنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان، رعایت بهداشت فردی را از دیگر راه‌های پیشگیری این ویروس معرفی کرد و افزود: در زمان اپیدمی شست و شوی مرتب دست به عنوان شایع‌ترین راه انتقال آنفلوآنزا ضروری است.

وی استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ، پرهیز از حضور در جمع‌های غیر ضروری و استراحت کافی را از راه‌های پیشگیری و انتقال این بیماری برشمرد.

وی در رابطه با فرهنگ مصرف دارو بیان کرد: دو قلم داروی ضد ویروس در دنیا وجود دارد که باید کنترل شده و با تجویز پزشک مصرف شود که یکی از آنها داروی اختصاصی آنفلوآنزا است و در زمان تشدید بیماری و با دستور پزشک باید مصرف شود چرا که به واسطه مقاومت دارویی ایجاد شده برای هر فردی تجویز نمی‌شود.

شریفی همچنین اصلاح باورهای غلط در مصرف دارو را مهم خواند و بیان کرد: آنتی بیوتیک‌ها، پنسلین، و کورتون داروهایی هستند که بر آنفلوآنزا تأثیر ندارند و از اِسرار به مصرف آن به طور جدی باید خودداری کرد.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصرف سیگار باعث بروز سرطان‌های ریه، معده، روده، کبد، لوزالمعده، حنجره، مثانه و…، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی، دیابت و کبد چرب می‌شود.

سیگار همچنین خطر ابتلاء به سل، بیماری‌های چشمی و مشکلات سیستم ایمنی از جمله آرتریت روماتوئید را افزایش می‌دهد.

به طور متوسط مصرف کنندگان سیگار ۱۴ سال زندگی خود را کوتاه‌تر می‌کنند.

سالانه بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از افراد غیرسیگاری بر اثر قرار گرفتن در معرض دود جان خود را ازدست می‌دهند.

دود تنباکو و سیگار حاوی بیش از ۷۰۰۰ هزار ماده شیمیایی است که سمّیت بیش از ۴۰۰ نوع آن و سرطان‌زایی بیش از ۷۰ نوع این مواد شیمیایی به اثبات رسیده است.

این محصولات حاوی مقادیر زیادی نیکوتین هستند.

مواد معطر این دستگاه‌ها سرطان زا و به شدت خطرناک است.

کد خبر 6096974 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای که نباید از دست بدهید
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟