Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد با بیان اینکه مشارکت شاخص اصلی توسعه یافتگی جوامع است، اظهار داشت: در هر جامعه‌ای که مردم نسبت به امور جامعه احساس مسئولیت داشته باشند آن جامعه توسعه خواهد یافت از این رو باید به دنبال افزایش کمیت و کیفیت حضور مردم در امور مختلف جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در قالب گروه‌های همیار اجتماعی در کشورهای توسعه یافته بخصوص اسکاندیناوی در امور مختلف گفت: در واقع در این کشورها اداره کشور به خود مردم واگذار شده است و در همه حوزه‌ها تشکل‌هایی وجود دارد که خواسته‌ها و مطالبات اقشار مختلف مردم را نمایندگی می‌کند.

وی نمونه‌ای از تشکل‌های مردم نهاد را اتحادیه‌ها، سندیکاها، سازمان‌ها و انجمن‌هایی دانست که در سطح کشور وجود دارند و کار ویژه آن‌ها تنظیم منافع اعضای اتحادیه با منافع عمومی جامعه می‌باشد که از طریق انتقال دغدغه اعضای اتحادیه به نهادهای قدرت و برعکس این تعادل برقرار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه ما بایستی تسری این تشکل‌ها در دیگر حوزه‌های اجتماعی باشد.

فرماندار هشترود با بیان اینکه امورات مختلفی در سطح جامعه وجود دارد که دولت به دلایل متعدد ناتوان از حل آن‌ها است گفت: همواره یک شکاف بی‌اعتمادی و بدبینی بین مردم و دولت‌ها وجود دارد اما مردم می‌توانند به خود بیشتر اعتماد کنند از این رو خود مردم و نماینده‌های آن‌ها می‌تواند این مسائل را با تشکل‌های مردمی یعنی سمن‌ها بهتر انجام دهند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی که در هشترود با آن مواجه هستیم عدم مشارکت مردم در امور مختلف جامعه است افزود: اعضای شورای هماهنگی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد لازم است در حوزه‌های مختلف علاقه‌مندان را شناسایی و در قالب مختلف با تشکیل سمن‌ها سازماندهی کنند و سعی کنند بیشتر از جوانان در تشکیل و سازماندهی سمن‌ها استفاده شود چون جوانان معمولاً نسبت به این کار بیشتر علاقه‌مند هستند.

امینیان با تاکید بر اینکه حضور در سمن‌ها داوطلبانه و غیرانتفاعی است، گفت: همین مسئله موجب می‌شود سمن‌ها متمایز از یک شرکت تعاونی یا دستگاه اجرایی دولتی باشند و پیشرفت کار به مراتب در سمن‌ها بیشتر از دیگر نهادها باشد چون مردم در سمن‌ها داوطلبانه فعالیتی را دنبال می‌کنند که نسبت به آن دغدغه داشته و احساس مسئولیت اجتماعی می‌کنند.

وی همچنین تاکید کرد: سمن‌ها به هیچ وجه نباید در امور سیاسی و جبهه گیری سیاسی ورود پیدا کنند لذا افراد عضو در آن باید از تبدیل کردن سمن به یک حزب سیاسی اجتناب کنند و این برای جامعه سم مهلک است.

کد خبر 4807208

منبع: مهر

کلیدواژه: هشترود مشارکت مردمی توسعه پایدار بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان قزوین شب یلدا بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری سمنان بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی، گفت: سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است. - اخبار استانها -

حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: تشکیل سپاه به عنوان مهم‌ترین رکن مردمی انقلاب اسلامی نشانگر باور جمهوری اسلامی ایران به مشارکت مردم در تامین امنیت است.

وی افزود: سپاه در حوزه بازدارندگی اقدامات بسیار خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و امروز بازدارندگی قدرت جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق به خوبی به دنیا اثبات شد.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: امروز در علم هوافضا در لبه علم دنیا هستیم و از بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان پیشتاز بوده و قدرت‌نمایی رزمندگان سپاه اسلام در تنبیه رژیم صهیونیستی برای همه قابل لمس بود.

اکبری ادامه داد: سپاه در حوزه نیروی زمینی در کنار برادران مرزبانی و ارتش و سایر نیروهای مسلح، حضور جدی و قوی دارد و بخشی از مرز در جنوب شرقی در زمره محدوده پاسداری فرزندان سپاه خراسان شمالی از تیپ جوادالائمه(ع) است.

وی تصریح کرد: امروز سلاح‌های به روز و کارآمد و دقیق در اختیار نیروهای زمینی سپاه و سایر نیروهای سپاه است و این حاصل پیوند علم با اقتدار ملی است.

اکبری گفت: بسیج، امروز با مردمی کردن موضوع امنیت توانسته است نمونه کاملی از امنیت مردمی را که امنیتی پایان ناپذیر است به همه مردم منطقه و دنیا ارائه دهد. در کنار این اقدامات، فعالیت‌های خدماتی و جهادی به صورت به صورت مردمی با 2000 گروه جهادی در حال انجام است.

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اعلام این موضوع که همه دستگاه‌های اجرایی و مردم از حضور سپاه و بسیج در فعالیت‌های خدماتی و عمرانی رضایت کامل دارند گفت: امروز در حوزه‌های آبرسانی، ساخت مسکن برای محرومان و ایجاد راه‌های روستایی و سایر اقدامات عمرانی و فرهنگی نیز  فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست