Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «مجید علیپور» در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ساوه که در دادگستری برگزار شد، ‌ حفظ سلامت عمومی و بهداشت جامعه را از خطوط قرمز دستگاه قضائی عنوان کرد و از ارگان های دست اندرکار مانند شرکت آب و فاضلاب، ‌ شهرداری، ‌جهاد کشاورزی و علوم پزشکی خواست که به تکالیف خود در این رابطه عمل کنند و مساله آلودگی منابع آبی در مناطق «زرباف» و «رودابان» را با فوریت برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجا که این مساله پیشتر در نشست کارگروه پسماند شهرستان مطرح و منجر به مصوباتی شد اما در عمل نتیجه بخش نبود؛ ‌ بنابراین دستگاه قضائی شهرستان در راستای پاسداشت حقوق شهروندی و اهمیت سلامت عمومی جامعه به این موضوع ورود کرد.

دادستان ساوه اظهار کرد: شهرداری این شهر مکلف است که با ایجاد کانال‌های جدید مطابق شرح وظایف شهرداری‌ها اقدام کند و جمع آوری و مدیریت روان آب‌های سطحی را در دستور کار قرار دهد  و بر اساس ماده صد قانون نیز از خروج فاضلاب انگی جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی انجام دهد.

به گفته این مسئول قضائی، ‌ شرکت آبفا نیز مکلف است با توسعه سیستم تصفیه خانه در مناطق یاد شده نسبت به تصفیه فاصلاب‌های جاری اقدام کند و آب حاصل را طبق ضوابط در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار دهد ضمن اینکه برخورد با افرادی که اقدام به کشت محصول با فاضلاب و آب آلوده در مناطق زرباف و رودابان می‌کنند نیز از وظایف دانشکده علوم پزشکی است.

علیپور بیان کرد: امور آب نیز باید با نظارت مستمر از فعالیت موتورآب‌هایی که به صورت غیرقانونی در منطقه زرباف فعالیت می‌کنند جلوگیری و آنها را جمع آوری کند و در صورت تداوم ارتکاب این عمل خلاف، ‌ خاطیان به مراجع قضائی معرفی نماید.

وی گفت: تصمیم‌هایی که در شورای پیشگیری از وقوع جرم اتخاذ شده در بازه‌های زمانی بلند و کوتاه مدت باید اجرائی شوند و برخی از مصوبات که می تواند در ۲ تا سه هفته عملیاتی شود باید از امروز (چهارم دی) عملیاتی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه با بیان اینکه حدود سه چهارم از مساحت شهر ساوه به شبکه فاضلاب خانگی متصل نیست که سبب بروز معضلاتی در حوزه بهداشت عمومی شده، ‌ افزود: بر اساس برنامه، شرکت آبفا متعهد شده تا پایان اردیبهشت سال آینده شبکه فاصلاب و تصفیه شهر را تا میزان ۲۰ درصد وضعیت کنونی توسعه دهد که با تحقق این مساله ضمن کنترل ورود روان‌آب و پساب‌ها به معابر عمومی و اراضی کشاورزی، ‌ می توان از آب استحصال شده برای انجام کشت محصولات به صورت بهداشتی و سالم استفاده کرد.

معاون عمرانی فرمانداری ساوه نیز گفت: تیم‌های نظارتی از مناطق زرباف و رودابان بازدیدهای مستمر انجام داده اند و شمار زیادی از موتورهای آب که اقدام به پمپاژ فاصلاب به درون زمین‌های کشاورزی می کردند را توقیف و جمع‌آوری کردند اما همچنان برخی سودجویان بر ارتکاب این عمل خلاف بهداشت عمومی و محیط زیست اصرار دارند.

«مهدی الیاسی» همچنین از یک تهدید مشابه در منطقه «گرشاسبی» ساوه به دلیل رها بودن فاضلاب و آمیخته شدن آن با آب کشاورزی و ورود به حوزه باغات و مزارع اطراف، خبر داد و خواستار ورود دستگاه‌های ذیربط و کنترل این معضل شد.

وی اظهار کرد: با همراهی دستگاه قضائی و انجام مسئولیت های محوله توسط ارگان های مختلف، انتظار داریم معضل ورود فاضلاب و پساب‌های خانگی و همچنین کشت غیربهداشتی محصولاتی مانند سبزی و صیفی در مناطق جنوب و جنوب شرقی ساوه به صورت ریشه ای برطرف شود.

کد خبر 473227 برچسب‌ها استان مرکزی دادستانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی دادستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات از برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان خبر داد و گفت: متصدی این مجتمع ورزشی برکنار شده است.

عباس نوروزی، در گفت‌وگو با مهر، در خصوص فیلم منتشر شده از مجموعه ورزشی شهدای لواسان که در آن مکان ورزشکاران آقا و خانم بدون حجاب و به صورت مختلط تمرین می‌کردند، گفت: پس از آگاهی از این اقدام رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی از معرفی افراد خاطی توسط سرپرست شهرداری لواسان خبر داد و گفت: با این افراد برخورد قضائی و مسؤولان و متصدیان مجموعه ورزشی برکنار شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات عنوان کرد: با پایان تحقیقات پرونده جهت ادامه رسیدگی برای مرجع قضائی ارسال می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیان مسائل لواسانی‌ها به رئیس قوه قضائیه از زبان امام جمعه حکم شرعی ورزش مختلط چیست؟

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • حفاران تونل در کوه برای کشف عتیقه در عجب شیر دستگیر شدند
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد