Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات موسسه بوستان کتاب قم دهمین چاپ خود از کتاب «اَلَّشواهِدُ الرُّبوبیَّه فِی الْمَناهِجِ السُّلوکیَّه» اثر ملاصدرا و تحشیه‌های ملاهادی سبزواری، تحقیق سیدجلال الدین آشتیانی را با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۹۲۰ صفحه و بهای ۱۳۰ هزار تومان منتشر کرد.

نخستین چاپ این کتاب در سال ۱۳۸۲ با شمارگان دو هزار نسخه و بهای ۶ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه بوستان کتاب چاپ پیشین (نهم) این کتاب را نیز در سال ۱۳۹۴ با شمارگان ۸۰۰ نسخه و بهای ۵۷ هزار تومان منتشر کرده بود.

«الشواهد الربوبیة» از جمله مهم‌ترین آثار فلسفی ملاصدراست و بسیاری آن را چکیده مجموعه عظیم «اسفار اربعه» نیز به شمار آورده‌اند، هرچند که در این کتاب مباحثی مطرح شده که در اسفار و در دیگر متون فلسفی ملاصدرا نیست.

ملاصدرا در این کتاب امور اعتقادی را با عرفان و تصوف، آمیخته و با شواهدی از آیات قرآن، همراه کرده است. می‌توان گفت که چکیده اندیشه‌های فلسفی ملاصدرا و نظام فکری و هندسه معرفتی او در زمینه‌های مختلف اعم از الهیات، طبیعیات، مسائل مربوط به نفس و معاد و… مطرح شده است.

الشواهد الربوبیه مشتمل بر پنج بخش بزرگ یا «مشهد» است. هر «مشهد» به چند «شاهد» تقسیم می‌شود و هر «شاهد» نیز چند «اشراق» را در بر می‌گیرد. «مشهد اول: امور عامه» با پنج شاهد، «مشهد دوم: وجود حق تعالی و خلق دنیا و آخرت» با دو شاهد، «مشهد سوم: حقیقت معاد و کیفیت پیدایش روح» با سه شاهد، «مشهد چهارم: اثبات حشر اجسام و اجساد» با سه شاهد و «مشهد پنجم: نبوات و ولایات» با دو شاهد ساختار این کتاب را تشکیل می‌دهد.

علمای پس از ملاصدرا بر این کتاب مهم شروح و تعلیقات متعددی نوشتند که از جمله این علما می‌توان به ملاهادی سبزواری، ملاعلی نوری، مدرس زنوزی، محمدرضا قمشه‌ای علی حکیم، ابوالقاسم یزدی و… اشاره کرد که از این میان به باور علمای معاصر تعلیقات حاج ملاهادی سبزواری مهم‌ترین و دقیق‌ترین آنهاست.

کد خبر 4807171 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: ملاصدرا سید جلال الدین آشتیانی بازار نشر تازه های نشر ترجمه کتاب و کتابخوانی ادبیات رایزنی فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان خانه کتاب ادبیات جهان دفاع مقدس جشنواره قصه گویی بازار نشر تجدید چاپ گردشگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشر مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل

در حالی که پیش از این شاهدان عینی علاوه بر حمله انتحاری از تیراندازی نظامیان آمریکایی به سوی مردم خبرداده بودند به تازگی نیز «سی.ان.ان» گزارش داد که بخشی از تلفات ناشی از شلیک بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد به شواد جدیدی دست یافته است که روایت وزارت دفاع آمریکا از تلفات حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل در سال 1400 را به چالش می‌کشد.

بر اساس این گزارش، ویدئوها و شواهد و شاهدان جدید نشان می‌دهد که بخشی از تلفات مردم در فرودگاه کابل ناشی از تیراندازی‌های گسترده و مستقیم بوده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تحقیقاتش اعلام کرده بود تلفات حمله دو سال پیش داعش در خارج از فرودگاه کابل به دلیل انفجار بوده است و نظامیان آمریکایی فقط سه بار برای هشدار هوایی شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در رویداد فاجعه‌بار فرودگاه کابل در 26 آگوست 2021 میلادی 13 نظامی آمریکایی و دستکم 170 غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

این شبکه خبری پس از بررسی ویدئوهای جدید ضبط شده توسط یک تفنگدار دریایی و همچنین براساس شهادت ‌10 نظامی دیگر آمریکایی و شاهدان محلی در گزارش خود آورده است تیراندازی‌های متعددی پس از انفجار رخ داده است.

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بودپنتاگون انفجار فرودگاه کابل را بار دیگر بررسی می‌کندعضو کنگره: عدم پاسخگویی بایدن در جریان حمله مرگبار به فرودگاه کابل قابل درک نیست

برخی از پزشکان افغان هم که توسط تماس ناشناس تهدید شده بودند اکنون به سی.ان.ان گفته‌اند که گلوله‌های زیادی را از بدن زخمی‌ها خارج کردند.

یک تفنگدار که به شرط محفوظ ماندن هویتش با سی‌ان‌ان مصاحبه کرده گفته که شاهد شلیک‌ها از جایی بوده که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر بودند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که پیش‌تر واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد  آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان