Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:37:54 GMT

کشوری که در آن خط فقر وجود ندارد!

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۱۷۲۶

کشوری که در آن خط فقر وجود ندارد!

به دلیل تعداد بالای ثروتمندان، موناکو چیزی به نام خط فقر ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، موناکو کشوری خودمختار در جنوب فرانسه و شمال اسپانیاست که با وجود داشتن مساحتی کمتر از محله سنترال پارک نیویورک، یکی از بالاترین سرانه‌های ثروت جهان را دارد، به گونه‌ای که سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۶۵ هزار و ۴۲۰ دلار است! این بندر مدیترانه‌ای در طول سال میزبان رویدادهای لوکس زیادی از جمله فستیوال کشتی‌های تفریحی و هواپیماهای آبی است که توریست‌های زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست دولت موناکو برای دریافت نکردن مالیات بر درآمد ساکنانش باعث شده است تا این کشور به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت ثروتمندان تبدیل شود. در واقع از آنجایی که همه ساکنان موناکو دارای ثروت زیادی هستند که این کشور تنها کشوری در جهان است که خط فقر در آن تعریف نشده است. دامیانا باکاردیژیوا، استاد اقتصاد دانشگاه موناکو گفت: موناکو مانند دیگر کشورها خط فقر تعریف نکرده است اما اگر به تعریف مرکز آمار فرانسه مراجعه کنیم و نرخ فقر را درآمد کمتر از ۱۰۰۰ دلار در ماه در نظر بگیریم، فقیری در این کشور وجود ندارد.

از جمعیت ۳۸ هزار و ۳۰۰ نفری این کشور تنها ۹۳۲۶ نفر اصالتا موناکویی هستند. اتباع فرانسه، ایتالیا، انگلیس، سوئیس، آلمان، روسیه و آمریکا بیش‌ترین مهاجرت را به این کشور ثروتمند دارند. مهاجرت ثروتمندان باعث شده است تا موناکو گران‌ترین کشور برای خرید ملک در اروپا باشد تا جایی که متوسط قیمت خرید هر خانه در این کشور ۵.۲ میلیون یورو اندازه گیری شده است.

یک سوم ساکنان این کشور یک میلیون دلار یا بیش‌تر ثروت دارند که از هر کشور دیگری بیش‌تر است. هم چنین تعداد خودروهای فراری در منطقه " مونت کارلو" که لوکس‌ترین منطقه این کشور محسوب می‌شود، بیش‌تر از هر جای دیگری در جهان است. جالب است بدانید ارزش کشتی‌های تفریحی ساکنان موناکو که در فستیوال امسال به نمایش درآمدند، چیزی در حدود ۴.۵ میلیارد دلار برآورد شده است!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موناکو خط فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سید محمد رضا سیدحسینی گفت: طبیعت خشک و کم باران استان، نیاکان سخت کوش مردم این دیار را مانند سایر استان‌های کویری کشور به سمت تکنولوژی حفر قنات سوق داده که نتیجه زحمات آنها در قالب هزار و ۹۲۵ رشته قنات به طول دو هزار و ۳۲۷ کیلومتر به عنوان میراثی گرانبها به ما سپرده شده است.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر تعداد قنوات رتبه ششم کشوری و به لحاظ وابستگی کشاورزی استان به آب قنات با ۱۵ درصد رتبه چهارم کشوری را در بین استان‌های قنات خیز کشور داراست و این نکته موید نقش بسزا و مهم قنات در تولید محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان است.
وی اظهار کرد: در بارندگی‌های اسفند ماه سال گذشته و بارش‌های فروردین امسال و وقوع سیل در استان، بیش از ۳۰۰ رشته از قنوات دچار خسارت شده است و جهت مرمت و بازسازی این قنوات، اعتباری بیش ازهزار و ۲۰۰ میلیاد ریال مورد نیاز است.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • با شکست موناکو مقابل لیون؛ پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • رسمی: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت