Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حیدر بهرامی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دالاهو با اشاره به جمعیت ۳۵ هزار نفری شهرستان دالاهو، گفت : از مجموع ۱۰ هزار و ۲۲۵خانوار شهرستان، ۱۶۳۲ خانوار معادل ۱۶ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش حمایت‌های امداد قرار دارند.

او با بیان اینکه دالاهو یکی از شهرستان‌های زلزله زده استان است، گفت : در زلزله دو سال پیش ۳۷۵ واحد مسکونی مددجویان شهرستان تخریب شد که خوشبختانه با همکاری خوب مسئولان امداد هم اکنون تمام این واحد‌ها بازسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در جریان زلزله در مجموع چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان زلزله زده پرداخت شد تا هیچ مددجویی دغدغه تکمیل واحد مسکونی خود را نداشته باشد.

بهرامی گفت: با کمک‌های صورت گرفته مددجویان امداد اولین گروه‌هایی بودند که کار بازسازی منازل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس کمیته امداد شهرستان دالاهو افزود: بعد از بازسازی منازل مددجویان، کار احیا و فعال سازی طرح‌های اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه بعد از زلزله ۱۴۳ مورد طرح اشتغالزایی در شهرستان فعال شده است.

او با اشاره به افزایش سهمیه خانوار‌های تحت پوشش شهرستان در جریان زلزله گفت: پیش از زلزله ۱۲۳۰ خانوار را تحت پوشش داشتیم و بعد از زلزله سهمیه پوشش ۴۰۰ خانوار دیگر به شهرستان داده شد و هم اکنون حدود ۱۶۰۰ خانوار را تحت پوشش داریم.

او گفت: خوشبختانه مردم دالاهو مشارکت خوبی در کار‌های خیر دارند، بطوری که ماهانه حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال صدقه در شهرستان جمع آوری می‌شود.

بهرامی گفت: با راه اندازی طرح "هر کارمند یک حامی" خوشبختانه تعداد حامیان ایتام افزایش چشمگیری یافته و از ۷۲۴ نفر به ۱۲۱۴ نفر رسیده است.

او افزود: سهمیه شهرستان در این طرح جذب ۹۰۰ حامی کارمند است که امیدواریم این ۹۰۰ نفر تا پایان دی‌ماه جذب شوند.

بهرامی از رشد زکات جمع آوری شده در شهرستان طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: با وجود اینکه ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اهل حق هستند، اما زکات را در قالب کردار نیک پرداخت می‌کنند که در سامانه به عنوان زکات مستحبه ثبت می‌شود.

او افزود: مبلغ زکات شهرستان در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۶ میلیون تومان بود که در سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافت و به رقم۵۰ میلیون تومان رسید.

رئیس کمیته امداد شهرستان دالاهو گفت: در ۹ ماهه امسال نیز ۶۵ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که تا پایان سال نیز افزایش می‌یابد.

او در خصوص خودکفایی مددجویان تحت پوشش گفت: در سنوات گذشته در مجموع ۱۶۸۵ خانوار مددجوی شهرستان به خودکفایی رسیدند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد تسهیلات خانوار پوشش حمایت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) لرستان از حمایت ۵ هزار و ۱۴۰ معلم در این استان از ایتام و محسنین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخرم‌آباد، جلال شیخ‌پور، صبح امروز، در جمع خبرنگاران گفت: توانمندسازی مددجویان و کاهش فقر تحصیلی از مهم‌ترین برنام‌های کمیته امداد است.

او با اشاره به پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی به دانش‌آموزان، اضافه کرد: معلمان همواره در پویش‌های احسان و نیکوکاری پیش‌قدم بوده‌اند.

توزیع 62 میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) لرستان با تقدیر از فعالیت‌های خیرخواهانه و ایثارگری اجتماعی معلمان، یادآور شد: 5هزار و 140معلم در این استان حامی ایتا و محسنین هستند.

شیخ‌پور بیان کرد: معلمان لرستان حمایت از 9 هزار و 710 نفر را به‌عهده گرفته‌اند و کمک‌های خود را به‌صورت ماهانه به حساب این افراد واریز می‌کنند.

او با اشاره به مشارکت معلمان در طرح ایتام و اکرام، اعلام کرد: معلمان لرستان 5 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته به ایتام و محسنین این استان کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد