Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی ظهر چهارشنبه در دیدار با مردم تاکستان گفت: همدلی و همفکری و وحدت مردم در مقابل دشمنان در ۸ سال دفاع مقدس ما را در برابر دشمنان با استقامت پیروز میدان کرد و امروزه مردم باید با انتخاب اصلح نمایندگان مجلس در همه امور از جمله نقص قوانین، مسدود کردن راه‌های قانون گریزی و رفع مشکلات جامعه تمامی سعی و تلاش خود را کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ارشد قضائی استان گفت: تصویب قوانین جامع و کامل مستلزم آنست که افراد صالح و شایسته برای نمایندگی مجلس از سوی مردم انتخاب شوند تا در مصوبات با چالش‌های قانونی کمتری مواجه باشیم چرا که وجود اشکال در قوانین در نهایت سبب به دردسر افتادن مردم و شهروندان خواهد شد، پس شایسته است بدون در نظر داشتن تعصبات قومیتی و … وکلای دانا و اندیشمند را به صحن مجلس بفرستیم.

وی گفت: نباید کسی را انتخاب کرد که اصلاً اشرافی به قانون ندارد چگونه می‌شود کسی را انتخاب کنیم که می‌خواهد قانونگذاری کند و اصلاً قانون را نمی‌داند لذا با توجه به فضای کشور انتخاب اصلح بسیاری از مفسده‌ها را نیز رفع می‌کند.

وی اظهار داشت: در خصوص انتخابات فضای حقیقی و مجازی تدابیر ویژه ای اندیشیده شده و ابلاغ شده است و تمامی حرکت نامزدها و هواداران بصورت کامل رصد می‌شود. هیچ نامزدی حق ندارد برای رأی آوردن و تبلیغ برای مردم سفره پهن کند و یا هدیه بدهد، به تمامی دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضائی استان ابلاغ شده و شدیداً برخورد قانونی با تخلف کنندگان خواهند کرد، ضمن احترام به همگی این عزیزان با کسی تعارف نداریم همه افراد باید با احترام به دیگران در فضایی حقیقی و مجازی از بکار بردن الفاظ رکیک و تهمت و افترا به دیگران دوری جسته و نگذارند که شیطان با ایجاد عداوت و دشمنی راه را برای سو استفاده دشمنان کشور هموار سازد.

وی با بیان اینکه باید خود مردم و تمامی دستگاه‌ها نیز به میدان بیایند افزود: آسیب‌های اجتماعی درد مشترک جامعه هستند و باید هرکس به سهم خود برای مقابله با آنها اقدام کند. همه ما از مردم تا مدیران در برابر جامعه مسئول هستیم و باید تمام سعی و تلاش خود را برای آگاه سازی مردم و رفع مشکلات جامعه به کار بندیم.

وی گفت: ناآگاهی حقوق مردم را می‌توانیم به یک معضل اجتماعی تشبیه کنیم که خیلی‌ها از افراد جامعه را به خود درگیر کرده است و خلأ این موضوع زمانی که پای افراد به دادگاه‌ها باز می‌شود مشهودتر است اما می‌توان با آموزش‌های ساده و اولیه حقوق از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کرد.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی بر تحقیق و پرس و جو و آگاهی در روابط تجاری، اقتصادی و حقوقی تاکید دارند و باید پرسید دلایل کم کاری مردم در این زمینه چیست.

این مقام قضائی استان بیان داشت: اگر مردم دستورات قرآنی مبنی بر تحقیق و پرس و جو در موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … را آویزه گوش خود قرار می‌دادند امروزه شاهد تشکیل حجم بالای پرونده در قزوین نمی‌بودیم.

در پایان رئیس کل دادگستری قزوین حدود ۵ ساعت در جمع شهروندان تاکستان با استماع شکایات و دعاوی و خواسته های مردم حاضر در مسجد و اخذ ۵۰۰ درخواست از سوی شهروندان، مسئولین مربوطه را مکلف به پیگیری امور کرده و به همه افراد درخواست دهنده قول بررسی درخواست‌هایشان تحت یک کارگروه ویژه قضائی را داد.

بنا به اظهارات شهروندان این شهرستان طی ۲۰ سال اخیر چنین گردهمایی جهت بررسی مشکلات موجود بی سابقه بوده است.

کد خبر 4807403

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین تاکستان بوشهر ایلام آلودگی هوا تعطیلی مدارس شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین بیرجند شب یلدا انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری سمنان بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۲۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد

مصاحبه خبرنگار ایسکانیوز استانی با حسن محمدی عضو هیئت علمی معارف اسلامی دانشگاه آزاد ارومیه در سالروز گرامیداشت شهید مرتضی مطهری و روز معلم.

حسن محمدی دارای مدرک دکترای تاریخ اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ارومیه از سال ۱۳۹۴ تا کنون و مدیر گروه معارف اسلامی از تاثیرات یک استاد در جامعه اینگونه سخن گفت: یک استاد موفق باید بتواند در دانشجوی خود و در جامعه تاثیر مثبتی ایجاد کند و ما این تاثیر مثبت را عملا در جامعه بتوانیم مشاهده کنیم، هم در اخلاق و هم در رفتار دانشجو تغییر ایجاد کند. به نظر من استاد در جامعه باید الگو باشد و دیگران از او سرمشق بگیرند و اگر این جایگاه را داشته باشد آن جامعه میتواند به جامعه ای موفق تبدیل شود که استاد در آن در جایگاه واقعی خود قرار گرفته.


وی درباره معیار های یک استاد خوب گفت: یکی از معیارهای یک استاد خوب در وهله اول اخلاق اوست و تا زمانی که استاد ما یک استاد اخلاق مدار نباشد و مهربانی و عطوفت را در درس خود نگنجاند تاثیری بر دانشجو نخواهد گذاشت، پس اولین معیار برای یک استاد از نظر بنده اخلاق استاد و منش و روش برخورد وی است و دومین معیار استاد علم اوست که باید دارای علم به روز نافع و موثر برای دانشجویان باشد، ینی علمی به دانشجویان ارائه دهد که به درد زندگی امروزی آن ها بخورد و بتوانند مشکلی از مشکلات آنها را حل بکنند و این ها اساسی ترین معیار ها برای یک استاد است.

وی درباره انتظاراتش از دانشگاه گفت: در اخر من درخواستم از دانشگاه ازاد جایگاه استاد هست هم از نظر اجتماعی هم از نظر اقتصادی و اینکه نظم و انظباط در دانشگاه حاکم باشد و هر چیزی سر جای خودش باشد.


محمدی در پایان گفت: ما اساتید انتظار خیلی زیادی از دانشجویان نداریم، اینکه دانشجویان ما ارزش و جایگاه استاد را حفظ کنند، هم در برخورد و اخلاق و منش و هم اینکه علمی که از استاد می‌آموزند را بتوانند در زندگی خود به کار بگیرند و موفق شوند انتظارات ما براورده می‌شود و من احساس میکنم که مقام و جایگاه یک معلم نسبت به زمان های گذشته پایین‌تر آمده و همینکه انتظار داریم جامعه ارزش و جایگاه استاد و معلم را حفظ کند و معلمین در بالاترین درجه جامعه قرار بگیرند.

خبرنگار : ثنا عسگری انتهای خبر/ کد خبر: 1229142

دیگر خبرها

  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس به افراد اصلح رأی دهند
  • مردم در مرحله دوم انتخابات به افراد اصلح و ارجح رای بدهند
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس