Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@23:25:52 GMT

سمینار ائمه‌جماعات مسلمان در غرب اسپانیا

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۴۳۳۳۸

سمینار ائمه‌جماعات مسلمان در غرب اسپانیا

سمینار «ائمه‌جماعات مسلمان» از سوی اتحادیه جمعیت‌های اسلامی غرب اسپانیا برگزار و طی آن درباره مهمترین مشکلات و چالش‌های ائمه جماعات مساجد و مبلغان این کشور رایزنی شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «الالوکه»، اتحادیه جمعیت های اسلامی منطقه «اکستادورا» در غرب اسپانیا یک سمینار دینی و علمی برای ائمه مساجد و مسوولان جمعیت های اسلامی این منطقه برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سمینار در مقر اتحادیه جمعیت های اسلامی اکستادورا برگزار شد و استاد «محمد اژانا»، دبیرکل کمیسیون اسلامی اسپانیا برای مبلغان و ائمه مساجد درباره حقوق و تکالیف مسلمانان و وظایف مبلغان و ائمه مساجد اسپانیا سخنرانی کرد.

 

در این سمینار به محورهایی همچون اهمیت تفاهم ائمه مساجد با مسلمانان، تاکید بر اهداف جمعیت های اسلامی در جهت توجه به امور اجتماعی و فرهنگی، اهمیت برگزاری دیدار با غیرمسلمانان، راه های موفقیت عملی تبلیغات اسلامی و نقش مسجد و مبلغان در شخصیت فرد مسلمان پرداخته شد.

 

در این سمینار همچنین درباره مهم ترین مشکلات و چالش های ائمه جماعات مساجد و مبلغان اسپانیا و دلایل موفقیت و شکست آن نیز صحبت شد.

 

این سمینار فرصتی برای آشنایی میان نمایندگان جمعیت ها، مساجد و مراکز اسلامی ایجاد کرد.

 

در پایان این سمینار، تمامی حاضران از اتحادیه جمعیت های اسلامی منطقه اکستادورا تشکر کردند.

 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما مسجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان مساجد جهان اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۴۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم